Se sériovým Volkswagenem T5 si tuto úpravu asi nespletete...

Se sériovým Volkswagenem T5 si tuto úpravu asi nespletete...

...ale vzhledem k tomu, co umí, vypadá ještě pořád relativně nenápadně

...ale vzhledem k tomu, co umí, vypadá ještě pořád relativně nenápadně

Samozřejmě nízká světlá výška ledasco naznačuje

Samozřejmě nízká světlá výška ledasco naznačuje

To hlavní se skrývá v motorovém prostoru. Původ pohonné jednotky hledejte u Audi

To hlavní se skrývá v motorovém prostoru. Původ pohonné jednotky hledejte u Audi

A ne jen tak u ledajakého Audi, technika v tomto případě pochází od RS4

A ne jen tak u ledajakého Audi, technika v tomto případě pochází od RS4

Tenhle Volkswagen T5 tak dostal atmosférický osmiválec

Tenhle Volkswagen T5 tak dostal atmosférický osmiválec

A z Audi se sem nastěhoval také pohon všech kol

A z Audi se sem nastěhoval také pohon všech kol

Výsledek vyprodukuje 435 koní

Výsledek vyprodukuje 435 koní

Vrchol točivého momentu dosahuje na 476 Nm

Vrchol točivého momentu dosahuje na 476 Nm

Zástavba pohonu všech kol quattro si vyžádala výrazné úpravy obou náprav

Zástavba pohonu všech kol quattro si vyžádala výrazné úpravy obou náprav

Takto silná dodávka si žádá také výkonné brzdy. Ty jsou pro změnu z Audi RS6

Takto silná dodávka si žádá také výkonné brzdy. Ty jsou pro změnu z Audi RS6

Sprint na 400 m umí Volkswagen RST5 pod čtrnáct sekund

Sprint na 400 m umí Volkswagen RST5 pod čtrnáct sekund

A zde ještě jednou osmiválcové překvapení pod kapotou

A zde ještě jednou osmiválcové překvapení pod kapotou

Litá kola jsou samozřejmostí

Litá kola jsou samozřejmostí

...ale vzhledem k tomu, co umí, vypadá ještě pořád relativně nenápadně
Samozřejmě nízká světlá výška ledasco naznačuje
To hlavní se skrývá v motorovém prostoru. Původ pohonné jednotky hledejte u Audi
A ne jen tak u ledajakého Audi, technika v tomto případě pochází od RS4
14
Fotogalerie

Tento VW T5 skrývá překvapení z Audi RS4. Čtvrt míle umí za 13,8 s

Na světě je další velice zajímavý tuning, o který se tentokrát postarala britská společnost T4 Transformations. Ta vzala Volkswagen T5 a kompletně mu vyměnila techniku. Výsledek zvládá sprint na čtvrt míle za 13,8 s. 

Na pohled relativně decentní Volkswagen T5 dostal označení RST5. Důvod je prostý, na místo původního motoru se nastěhovala pohonná jednotka z Audi RS4 z roku 2007. Ano, to znamená, že tahle T5 používá osmiválec FSI o objemu 4,2 l. 

Konkrétně tato dodávka svému řidiči nabídne 320 kW (435 k) a 476 Nm. Z Audi byl převzat také pohon všech kol quattro, což si vyžádalo kromě jiného také například instalaci výrazně upravených náprav. Celé to pak podtrhují brzdy, které se sem nastěhovaly pro změnu z Audi RS6

Co Volkswagen RST5 dokáže, to naznačují přiložená videa. 

rst5_12.jpgrst5_16.jpgrst5_01.jpgrst5_02.jpgrst5_07.jpgrst5_09.jpgrst5_10.jpgrst5_13.jpgrst5_14.jpgrst5_15.jpgrst5_03.jpgrst5_04.jpgrst5_05.jpgrst5_06.jpg

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud