Kia v rámci skupiny Hyundai Motor Group nazývá svou novou technologii světovým prvenstvím. Nový benzinový čtyřválec SmartStream G1.6 T-GDi bude totiž jako první využívat nově vyvinuté technologie plynule proměnné periody ventilů (CVVD – Continuously Variable Valve Duration). Zdroj: Hyundai Motor Group

Kia v rámci skupiny Hyundai Motor Group nazývá svou novou technologii světovým prvenstvím. Nový benzinový čtyřválec SmartStream G1.6 T-GDi bude totiž jako první využívat nově vyvinuté technologie plynule proměnné periody ventilů (CVVD – Continuously Variable Valve Duration). | Zdroj: Hyundai Motor Group

Inovace ve způsobu řízení ventilů motoru má oproti standardním motorům bez této technologie zvýšit výkon, ale zato snížit spotřebu paliva i tvorbu emisí. Zdroj: Hyundai Motor Group

Inovace ve způsobu řízení ventilů motoru má oproti standardním motorům bez této technologie zvýšit výkon, ale zato snížit spotřebu paliva i tvorbu emisí. | Zdroj: Hyundai Motor Group

Automobilka upřesňuje, že se nejedná o klasickou technologii proměnného časování ventilů, která je už dnes široce rozšířena u spalovacích motorů celé řady výrobců. Zdroj: Hyundai Motor Group

Automobilka upřesňuje, že se nejedná o klasickou technologii proměnného časování ventilů, která je už dnes široce rozšířena u spalovacích motorů celé řady výrobců. | Zdroj: Hyundai Motor Group

Dosud zavedený způsob řízení ventilů totiž „nemohl regulovat periodu ventilů, neboť signály pro zavírání ventilů měly nižší prioritu než signály pro otevírání ventilů, takže nebylo možné reagovat na měnící se jízdní situace.“ Zdroj: Hyundai Motor Group

Dosud zavedený způsob řízení ventilů totiž „nemohl regulovat periodu ventilů, neboť signály pro zavírání ventilů měly nižší prioritu než signály pro otevírání ventilů, takže nebylo možné reagovat na měnící se jízdní situace.“ | Zdroj: Hyundai Motor Group

CVVD má tak posouvat tuto technologii novým směrem a přizpůsobovat dobu otevření ventilu požadavkům motoru. Když se vozidlo pohybuje ustálenou rychlostí a klade nízké nároky na výkon motoru... Zdroj: Hyundai Motor Group

CVVD má tak posouvat tuto technologii novým směrem a přizpůsobovat dobu otevření ventilu požadavkům motoru. Když se vozidlo pohybuje ustálenou rychlostí a klade nízké nároky na výkon motoru... | Zdroj: Hyundai Motor Group

...CVVD otevírá sací ventil od prostřední fáze až po samotný konec kompresního zdvihu. Takto pomáhá zlepšovat spotřebu paliva tím, že snižuje odporové síly z důvodu komprese. Zdroj: Hyundai Motor Group

...CVVD otevírá sací ventil od prostřední fáze až po samotný konec kompresního zdvihu. Takto pomáhá zlepšovat spotřebu paliva tím, že snižuje odporové síly z důvodu komprese. | Zdroj: Hyundai Motor Group

Když jsou však požadavky na výkon motoru vysoké, například když vůz jede rychle, sací ventil se zavírá již na počátku kompresního zdvihu, aby se maximalizovalo množství vzduchu použitého ve fázi výbuchu. Zdroj: Hyundai Motor Group

Když jsou však požadavky na výkon motoru vysoké, například když vůz jede rychle, sací ventil se zavírá již na počátku kompresního zdvihu, aby se maximalizovalo množství vzduchu použitého ve fázi výbuchu. | Zdroj: Hyundai Motor Group

Tímto se zvyšuje točivý moment ve prospěch lepší akcelerace. Novinka má zlepšovat výkon motoru o 4 % při současném snížení spotřeby paliva o 5 %, respektive produkovaných emisí o 12 %. Zdroj: Hyundai Motor Group

Tímto se zvyšuje točivý moment ve prospěch lepší akcelerace. Novinka má zlepšovat výkon motoru o 4 % při současném snížení spotřeby paliva o 5 %, respektive produkovaných emisí o 12 %. | Zdroj: Hyundai Motor Group

CVVD se poprvé představí v novém přeplňovaném benzinovém čtyřválci SmartStream G1.6 T-GDi, který zajistí výkon 132 kW (180 koní) a točivý moment 270 N.m.  Zdroj: Hyundai Motor Group

CVVD se poprvé představí v novém přeplňovaném benzinovém čtyřválci SmartStream G1.6 T-GDi, který zajistí výkon 132 kW (180 koní) a točivý moment 270 N.m.  | Zdroj: Hyundai Motor Group

Nový motor ještě podstupuje finální testy a hodnocení. Na propagačním videu se motor ukazuje pod kapotou nové generace Hyundaie Sonata. Pod střechou Hyundai Motor Group tak určitě nepůjde pouze o vozy dceřiné značky Kia. Zdroj: Hyundai Motor Group

Nový motor ještě podstupuje finální testy a hodnocení. Na propagačním videu se motor ukazuje pod kapotou nové generace Hyundaie Sonata. Pod střechou Hyundai Motor Group tak určitě nepůjde pouze o vozy dceřiné značky Kia. | Zdroj: Hyundai Motor Group

Inovace ve způsobu řízení ventilů motoru má oproti standardním motorům bez této technologie zvýšit výkon, ale zato snížit spotřebu paliva i tvorbu emisí. Zdroj: Hyundai Motor Group
Automobilka upřesňuje, že se nejedná o klasickou technologii proměnného časování ventilů, která je už dnes široce rozšířena u spalovacích motorů celé řady výrobců. Zdroj: Hyundai Motor Group
Dosud zavedený způsob řízení ventilů totiž „nemohl regulovat periodu ventilů, neboť signály pro zavírání ventilů měly nižší prioritu než signály pro otevírání ventilů, takže nebylo možné reagovat na měnící se jízdní situace.“ Zdroj: Hyundai Motor Group
CVVD má tak posouvat tuto technologii novým směrem a přizpůsobovat dobu otevření ventilu požadavkům motoru. Když se vozidlo pohybuje ustálenou rychlostí a klade nízké nároky na výkon motoru... Zdroj: Hyundai Motor Group
10
Fotogalerie

Kia uvádí nový motor se světovým prvenstvím: Plynule proměnnou periodou ventilů

Korejská automobilka se nyní pyšní novým benzinovým motorem, který přichází s inovací v oblasti řízení ventilů.

Kia v rámci skupiny Hyundai Motor Group nazývá svou novou technologii světovým prvenstvím. Nový benzinový čtyřválec SmartStream G1.6 T-GDi bude totiž jako první využívat nově vyvinuté technologie plynule proměnné periody ventilů (CVVD – Continuously Variable Valve Duration). Inovace ve způsobu řízení ventilů motoru má oproti standardním motorům bez této technologie zvýšit výkon, ale zato snížit spotřebu paliva i tvorbu emisí.

Automobilka upřesňuje, že se nejedná o klasickou technologii proměnného časování ventilů, která je už dnes široce rozšířena u spalovacích motorů celé řady výrobců. Dosud zavedený způsob řízení ventilů totiž „nemohl regulovat periodu ventilů, neboť signály pro zavírání ventilů měly nižší prioritu než signály pro otevírání ventilů, takže nebylo možné reagovat na měnící se jízdní situace.“

CVVD má tak posouvat tuto technologii novým směrem a přizpůsobovat dobu otevření ventilu požadavkům motoru. Když se vozidlo pohybuje ustálenou rychlostí a klade nízké nároky na výkon motoru, CVVD otevírá sací ventil od prostřední fáze až po samotný konec kompresního zdvihu. Takto pomáhá zlepšovat spotřebu paliva tím, že snižuje odporové síly z důvodu komprese.

Když jsou však požadavky na výkon motoru vysoké, například když vůz jede rychle, sací ventil se zavírá již na počátku kompresního zdvihu, aby se maximalizovalo množství vzduchu použitého ve fázi výbuchu. Tímto se zvyšuje točivý moment ve prospěch lepší akcelerace. Novinka má zlepšovat výkon motoru o 4 % při současném snížení spotřeby paliva o 5 %, respektive produkovaných emisí o 12 %.

CVVD se poprvé představí v novém přeplňovaném benzinovém čtyřválci SmartStream G1.6 T-GDi, který zajistí výkon 132 kW (180 koní) a točivý moment 270 N.m. Motor také používá nízkotlaký systém recirkulace výfukových plynů (LP EGR) a integrovaný systém tepelného managementu, jenž zajišťuje rychlé zahřátí nebo zchlazení motoru na optimální teplotu.

Nový motor ještě podstupuje finální testy a hodnocení. Do kterých modelů bude jednotka zavedena a na kterých trzích ji máme tedy čekat, to zatím Kia neupřesňuje. Na propagačním videu se však motor ukazuje pod kapotou nové generace Hyundaie Sonata. Pod střechou Hyundai Motor Group tak určitě nepůjde pouze o vozy dceřiné značky Kia.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud