Italská automobilka se již oficiálně vrací k šestiválcům v nabídce, spekulace o návratu jména Dino se však nepotvrzují. Novinka označená 296 GTB nenahrazuje žádný dosavadní model, ale funguje jako samostatná novinka své kategorie. | Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari

Italská automobilka se již oficiálně vrací k šestiválcům v nabídce, spekulace o návratu jména Dino se však nepotvrzují. Novinka označená 296 GTB nenahrazuje žádný dosavadní model, ale funguje jako samostatná novinka své kategorie. | Ferrari 296 GTB | Zdroj: Ferrari

Na první pohled subtilněji řešené Ferrari s motorem uprostřed (o 50 mm kratší rozvor než F8 Tributo) má dle Ferrari hledět především na ryzí zábavu za volantem. | Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari

Na první pohled subtilněji řešené Ferrari s motorem uprostřed (o 50 mm kratší rozvor než F8 Tributo) má dle Ferrari hledět především na ryzí zábavu za volantem. | Ferrari 296 GTB | Zdroj: Ferrari

Přestože ale Ferrari nazývá svou novinku „sportovním autem“, výkonem a schopnostmi můžeme i v případě 296 GTB klidně zůstat u termínu „superauto“. | Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari

Přestože ale Ferrari nazývá svou novinku „sportovním autem“, výkonem a schopnostmi můžeme i v případě 296 GTB klidně zůstat u termínu „superauto“. | Ferrari 296 GTB | Zdroj: Ferrari

Ostatně vůči osmiválcovému F8 Tributo má v několika ohledech dokonce navrch – pro něj ale určitě Ferrari již chystá zase silnějšího nástupce. | Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari

Ostatně vůči osmiválcovému F8 Tributo má v několika ohledech dokonce navrch – pro něj ale určitě Ferrari již chystá zase silnějšího nástupce. | Ferrari 296 GTB | Zdroj: Ferrari

Označení modelu odkazuje na zbrusu nový motor (žádná podobnost s motorem Nettuno od Maserati). Uprostřed 296 GTB tak najdete plug-in hybridní 2992 cm³ twin-turbo V6 v kombinaci s elektromotorem vzadu a 7,45kWh baterií uloženou v podlaze. | Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari

Označení modelu odkazuje na zbrusu nový motor (žádná podobnost s motorem Nettuno od Maserati). Uprostřed 296 GTB tak najdete plug-in hybridní 2992 cm³ twin-turbo V6 v kombinaci s elektromotorem vzadu a 7,45kWh baterií uloženou v podlaze. | Ferrari 296 GTB | Zdroj: Ferrari

Kompaktní rozměry jednotky jsou zajištěny konstrukcí s turbodmychadly umístěnými ve „véčku“. Motor je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. | Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari

Kompaktní rozměry jednotky jsou zajištěny konstrukcí s turbodmychadly umístěnými ve „véčku“. Motor je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. | Ferrari 296 GTB | Zdroj: Ferrari

Systémovým výkonem 830 koní (610 kW) pak 296 GTB předhání právě i F8 Tributo (720 k/530 kW). | Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano Zdroj: Ferrari

Systémovým výkonem 830 koní (610 kW) pak 296 GTB předhání právě i F8 Tributo (720 k/530 kW). | Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano | Zdroj: Ferrari

Točivý moment 740 N.m je sice nižší (vůči 770 N.m v F8 Tributo), přesto ale zrychluje novinka z nuly na 100 km/h za 2,9 sekundy, tedy stejně jako osmiválcový sourozenec. | Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano Zdroj: Ferrari

Točivý moment 740 N.m je sice nižší (vůči 770 N.m v F8 Tributo), přesto ale zrychluje novinka z nuly na 100 km/h za 2,9 sekundy, tedy stejně jako osmiválcový sourozenec. | Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano | Zdroj: Ferrari

Maximálních 330 km/h je pak dostatečných pro jakékoliv Ferrari. Díky své malé baterii umí nakonec 296 GTB ujet až 25 km i čistě na elektřinu. | Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano Zdroj: Ferrari

Maximálních 330 km/h je pak dostatečných pro jakékoliv Ferrari. Díky své malé baterii umí nakonec 296 GTB ujet až 25 km i čistě na elektřinu. | Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano | Zdroj: Ferrari

U plug-in hybridu s ohledem na zábavu za volantem se Ferrari snažilo držet hmotnost co nejníže. Značka uvádí nejnižší suchou hmotnost 1470 kg, a to v případě zvolení volitelného okruhového balíčku Assetto Fiorano... | Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari

U plug-in hybridu s ohledem na zábavu za volantem se Ferrari snažilo držet hmotnost co nejníže. Značka uvádí nejnižší suchou hmotnost 1470 kg, a to v případě zvolení volitelného okruhového balíčku Assetto Fiorano... | Ferrari 296 GTB | Zdroj: Ferrari

...který auto vybaví ještě rozsáhlejším počtem karbonových dílů, zadním oknem z Lexanu, jinak naladěným podvozkem a také pneumatikami Michelin Sport Cup 2 R. Pro srovnání, F8 Tributo má suchou hmotnost 1330 kg. | Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari

...který auto vybaví ještě rozsáhlejším počtem karbonových dílů, zadním oknem z Lexanu, jinak naladěným podvozkem a také pneumatikami Michelin Sport Cup 2 R. Pro srovnání, F8 Tributo má suchou hmotnost 1330 kg. | Ferrari 296 GTB | Zdroj: Ferrari

Uvnitř se Ferrari drží zavedené modernizace své techniky, jakou jsme viděli už v Romě nebo SF90 Stradale. Před řidičem je rozměrný digitální přístrojový štít... | Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari

Uvnitř se Ferrari drží zavedené modernizace své techniky, jakou jsme viděli už v Romě nebo SF90 Stradale. Před řidičem je rozměrný digitální přístrojový štít... | Ferrari 296 GTB | Zdroj: Ferrari

...a nový multifunkční volant s dotykovými plochami namísto fyzických tlačítek. Opět přitom nechybí ani dodatečný displej před spolujezdcem zobrazující vybrané informace. | Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari

...a nový multifunkční volant s dotykovými plochami namísto fyzických tlačítek. Opět přitom nechybí ani dodatečný displej před spolujezdcem zobrazující vybrané informace. | Ferrari 296 GTB | Zdroj: Ferrari

Cenovky ani datum uvedení nového 296 GTB na trh zatím Ferrari neupřesnilo. | Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano Zdroj: Ferrari

Cenovky ani datum uvedení nového 296 GTB na trh zatím Ferrari neupřesnilo. | Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano | Zdroj: Ferrari

| Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano Zdroj: Ferrari

| Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano | Zdroj: Ferrari

| Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari

| Ferrari 296 GTB | Zdroj: Ferrari

| Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari

| Ferrari 296 GTB | Zdroj: Ferrari

Na první pohled subtilněji řešené Ferrari s motorem uprostřed (o 50 mm kratší rozvor než F8 Tributo) má dle Ferrari hledět především na ryzí zábavu za volantem. | Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari
Přestože ale Ferrari nazývá svou novinku „sportovním autem“, výkonem a schopnostmi můžeme i v případě 296 GTB klidně zůstat u termínu „superauto“. | Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari
Ostatně vůči osmiválcovému F8 Tributo má v několika ohledech dokonce navrch – pro něj ale určitě Ferrari již chystá zase silnějšího nástupce. | Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari
Označení modelu odkazuje na zbrusu nový motor (žádná podobnost s motorem Nettuno od Maserati). Uprostřed 296 GTB tak najdete plug-in hybridní 2992 cm³ twin-turbo V6 v kombinaci s elektromotorem vzadu a 7,45kWh baterií uloženou v podlaze. | Ferrari 296 GTB Zdroj: Ferrari
17
Fotogalerie

Takto si Ferrari představuje sporťák: 296 GTB má plug-in hybridní V6 a 830 koní

I přes slova o zábavnější nátuře sportovního auta máme co dočinění s ryzím superautem od Ferrari.

Italská automobilka se již oficiálně vrací k šestiválcům v nabídce, spekulace o návratu jména Dino se však nepotvrzují. Novinka označená 296 GTB nenahrazuje žádný dosavadní model, ale funguje jako samostatná novinka své kategorie. Na první pohled subtilněji řešené Ferrari s motorem uprostřed (o 50 mm kratší rozvor než F8 Tributo) má dle Ferrari hledět především na ryzí zábavu za volantem.

Přestože ale Ferrari nazývá svou novinku „sportovním autem“, výkonem a schopnostmi můžeme i v případě 296 GTB klidně zůstat u termínu „superauto“. Ostatně vůči osmiválcovému F8 Tributo má v několika ohledech dokonce navrch – pro něj ale určitě Ferrari již chystá zase silnějšího nástupce.

Označení modelu odkazuje na zbrusu nový motor (žádná podobnost s motorem Nettuno od Maserati). Uprostřed 296 GTB tak najdete plug-in hybridní 2992 cm³ twin-turbo V6 v kombinaci s elektromotorem vzadu a 7,45kWh baterií uloženou v podlaze. Kompaktní rozměry jednotky jsou zajištěny konstrukcí s turbodmychadly umístěnými ve „véčku“. Motor je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Systémovým výkonem 830 koní (610 kW) pak 296 GTB předhání právě i F8 Tributo (720 k/530 kW). Točivý moment 740 N.m je sice nižší (vůči 770 N.m v F8 Tributo), přesto ale zrychluje novinka z nuly na 100 km/h za 2,9 sekundy, tedy stejně jako osmiválcový sourozenec. Maximálních 330 km/h je pak dostatečných pro jakékoliv Ferrari. Díky své malé baterii umí nakonec 296 GTB ujet až 25 km i čistě na elektřinu.

U plug-in hybridu s ohledem na zábavu za volantem se Ferrari snažilo držet hmotnost co nejníže. Značka uvádí nejnižší hmotnost 1470 kg, a to v případě zvolení volitelného okruhového balíčku Assetto Fiorano, který auto vybaví ještě rozsáhlejším počtem karbonových dílů, zadním oknem z Lexanu, jinak naladěným podvozkem a také pneumatikami Michelin Sport Cup 2 R. Pro srovnání, F8 Tributo má suchou hmotnost 1330 kg.

Uvnitř se Ferrari drží zavedené modernizace své techniky, jakou jsme viděli už v Romě nebo SF90 Stradale. Před řidičem je rozměrný digitální přístrojový štít a nový multifunkční volant s dotykovými plochami namísto fyzických tlačítek. Opět přitom nechybí ani dodatečný displej před spolujezdcem zobrazující vybrané informace.

Cenovky ani datum uvedení nového 296 GTB na trh zatím Ferrari neupřesnilo.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud