I přes slova o zábavnější nátuře sportovního auta máme co dočinění s ryzím superautem od Ferrari.
Italská automobilka se již oficiálně vrací k šestiválcům v nabídce, spekulace o návratu jména Dino se však nepotvrzují. Novinka označená 296 GTB nenahrazuje žádný dosavadní model, ale funguje jako samostatná novinka své kategorie. Na první pohled subtilněji řešené Ferrari s motorem uprostřed (o 50 mm kratší rozvor než F8 Tributo) má dle Ferrari hledět především na ryzí zábavu za volantem.
Přestože ale Ferrari nazývá svou novinku „sportovním autem“, výkonem a schopnostmi můžeme i v případě 296 GTB klidně zůstat u termínu „superauto“. Ostatně vůči osmiválcovému F8 Tributo má v několika ohledech dokonce navrch – pro něj ale určitě Ferrari již chystá zase silnějšího nástupce.
Označení modelu odkazuje na zbrusu nový motor (žádná podobnost s motorem Nettuno od Maserati). Uprostřed 296 GTB tak najdete plug-in hybridní 2992 cm³ twin-turbo V6 v kombinaci s elektromotorem vzadu a 7,45kWh baterií uloženou v podlaze. Kompaktní rozměry jednotky jsou zajištěny konstrukcí s turbodmychadly umístěnými ve „véčku“. Motor je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Systémovým výkonem 830 koní (610 kW) pak 296 GTB předhání právě i F8 Tributo (720 k/530 kW). Točivý moment 740 N.m je sice nižší (vůči 770 N.m v F8 Tributo), přesto ale zrychluje novinka z nuly na 100 km/h za 2,9 sekundy, tedy stejně jako osmiválcový sourozenec. Maximálních 330 km/h je pak dostatečných pro jakékoliv Ferrari. Díky své malé baterii umí nakonec 296 GTB ujet až 25 km i čistě na elektřinu.
U plug-in hybridu s ohledem na zábavu za volantem se Ferrari snažilo držet hmotnost co nejníže. Značka uvádí nejnižší hmotnost 1470 kg, a to v případě zvolení volitelného okruhového balíčku Assetto Fiorano, který auto vybaví ještě rozsáhlejším počtem karbonových dílů, zadním oknem z Lexanu, jinak naladěným podvozkem a také pneumatikami Michelin Sport Cup 2 R. Pro srovnání, F8 Tributo má suchou hmotnost 1330 kg.
Uvnitř se Ferrari drží zavedené modernizace své techniky, jakou jsme viděli už v Romě nebo SF90 Stradale. Před řidičem je rozměrný digitální přístrojový štít a nový multifunkční volant s dotykovými plochami namísto fyzických tlačítek. Opět přitom nechybí ani dodatečný displej před spolujezdcem zobrazující vybrané informace.
Cenovky ani datum uvedení nového 296 GTB na trh zatím Ferrari neupřesnilo.