Honda bude první automobilkou, která do segmentu kompaktních vozů zavede technologii kamerového systému namísto konvenčních zrcátek. | Honda e prototype Zdroj: Honda

Honda bude první automobilkou, která do segmentu kompaktních vozů zavede technologii kamerového systému namísto konvenčních zrcátek. | Honda e prototype | Zdroj: Honda

Co byste ovšem čekali jako drahou příplatkovou výbavu, to bude automobilka na elektromobilu E nabízet ve standardní výbavě. A kdo by raději spoléhal na stará dobrá zrcadla, ten bude mít prostě smůlu. | Honda e prototype Zdroj: Honda

Co byste ovšem čekali jako drahou příplatkovou výbavu, to bude automobilka na elektromobilu E nabízet ve standardní výbavě. A kdo by raději spoléhal na stará dobrá zrcadla, ten bude mít prostě smůlu. | Honda e prototype | Zdroj: Honda

Pro srovnání, kamery místo zrcátek – neboli takzvaná „virtuální zrcátka“ – jež dění za autem zobrazují na displejích v interiéru, začalo v produkci poprvé nabízet Audi u elektromobilu e-tron. | Honda e prototype Zdroj: Honda

Pro srovnání, kamery místo zrcátek – neboli takzvaná „virtuální zrcátka“ – jež dění za autem zobrazují na displejích v interiéru, začalo v produkci poprvé nabízet Audi u elektromobilu e-tron. | Honda e prototype | Zdroj: Honda

Tato vychytávka je však u německého výrobce  za příplatek 36.942 Kč.  Honda tak půjde proti proudu a trendy technologii nabídne už v základu. | Honda e prototype Zdroj: Honda

Tato vychytávka je však u německého výrobce za příplatek 36.942 Kč. Honda tak půjde proti proudu a trendy technologii nabídne už v základu. | Honda e prototype | Zdroj: Honda

Ceny Hondy E ještě nebyly zveřejněny, přesto ale již byly pro některé země Evropy  spuštěny rezervace.  Každopádně se ale očekává, že „cool-future-retro“ vypadající elektrický hatchback nebude zrovna tím nejlevnějším. | Honda e prototype Zdroj: Honda

Ceny Hondy E ještě nebyly zveřejněny, přesto ale již byly pro některé země Evropy spuštěny rezervace. Každopádně se ale očekává, že „cool-future-retro“ vypadající elektrický hatchback nebude zrovna tím nejlevnějším. | Honda e prototype | Zdroj: Honda

Ke kamerám místo zrcátek ještě Honda dodává, že zlepšují aerodynamiku vozu, a absence velkých zrcátek na karoserii rovněž snižuje aerodynamický hluk. | Honda e prototype Zdroj: Honda

Ke kamerám místo zrcátek ještě Honda dodává, že zlepšují aerodynamiku vozu, a absence velkých zrcátek na karoserii rovněž snižuje aerodynamický hluk. | Honda e prototype | Zdroj: Honda

Displeje jsou poté situovány na obou koncích palubní desky, aby měl řidič periferním viděním přirozený výhled na situaci za vozem. Na objektivech kamery by se poté neměla udržovat voda díky voděodolné povrchové úpravě. | Honda e prototype Zdroj: Honda

Displeje jsou poté situovány na obou koncích palubní desky, aby měl řidič periferním viděním přirozený výhled na situaci za vozem. Na objektivech kamery by se poté neměla udržovat voda díky voděodolné povrchové úpravě. | Honda e prototype | Zdroj: Honda

S obrazem na displejích může řidič dále pracovat a například si záběr kamery rozšířit. | Honda e prototype Zdroj: Honda

S obrazem na displejích může řidič dále pracovat a například si záběr kamery rozšířit. | Honda e prototype | Zdroj: Honda

Při zařazení zpátečky se na displejích automaticky zobrazí pomocné čáry parkovacího asistentu a vůči konvekčním zrcátkům redukují kamery slepé úhly za autem až o 50 %. | Honda e prototype Zdroj: Honda

Při zařazení zpátečky se na displejích automaticky zobrazí pomocné čáry parkovacího asistentu a vůči konvekčním zrcátkům redukují kamery slepé úhly za autem až o 50 %. | Honda e prototype | Zdroj: Honda

K pohonnému ústrojí E zatím Honda potvrzuje jen elektromotor pohánějící zadní kola a možný dojezd na jedno nabití přes 200 km. Nabití do 80% kapacity by mělo rychlonabíječkou zabrat jen 30 minut. | Honda e prototype Zdroj: Honda

K pohonnému ústrojí E zatím Honda potvrzuje jen elektromotor pohánějící zadní kola a možný dojezd na jedno nabití přes 200 km. Nabití do 80% kapacity by mělo rychlonabíječkou zabrat jen 30 minut. | Honda e prototype | Zdroj: Honda

Na interiér prototypu již automobilka lákala dříve. Minimalistický přístup je tak dosažen rozsáhlým použitím displejů po celé délce palubní desky. Mimochodem i středové zrcátko je digitální. | Honda e prototype Zdroj: Honda

Na interiér prototypu již automobilka lákala dříve. Minimalistický přístup je tak dosažen rozsáhlým použitím displejů po celé délce palubní desky. Mimochodem i středové zrcátko je digitální. | Honda e prototype | Zdroj: Honda

Prostředí interiéru má vyvolávat pocit obývacího pokoje. Moderní techniku tak doplňuje imitace dřevěného obložení a pohodlně vypadající textilní potahy sedaček. | Honda e prototype Zdroj: Honda

Prostředí interiéru má vyvolávat pocit obývacího pokoje. Moderní techniku tak doplňuje imitace dřevěného obložení a pohodlně vypadající textilní potahy sedaček. | Honda e prototype | Zdroj: Honda

Honda e prototype Zdroj: Honda

Honda e prototype | Zdroj: Honda

Co byste ovšem čekali jako drahou příplatkovou výbavu, to bude automobilka na elektromobilu E nabízet ve standardní výbavě. A kdo by raději spoléhal na stará dobrá zrcadla, ten bude mít prostě smůlu. | Honda e prototype Zdroj: Honda
Pro srovnání, kamery místo zrcátek – neboli takzvaná „virtuální zrcátka“ – jež dění za autem zobrazují na displejích v interiéru, začalo v produkci poprvé nabízet Audi u elektromobilu e-tron. | Honda e prototype Zdroj: Honda
Tato vychytávka je však u německého výrobce  za příplatek 36.942 Kč.  Honda tak půjde proti proudu a trendy technologii nabídne už v základu. | Honda e prototype Zdroj: Honda
Ceny Hondy E ještě nebyly zveřejněny, přesto ale již byly pro některé země Evropy  spuštěny rezervace.  Každopádně se ale očekává, že „cool-future-retro“ vypadající elektrický hatchback nebude zrovna tím nejlevnějším. | Honda e prototype Zdroj: Honda
13
Fotogalerie

U Audi za příplatek, u Hondy nikoliv. Kamery místo zrcátek bude mít Honda E v základu

Honda potvrzuje, že kamery místo zrcátek budou na novém elektromobilu E standardní výbavou.

Honda bude první automobilkou, která do segmentu kompaktních vozů zavede technologii kamerového systému namísto konvenčních zrcátek. Co byste ovšem čekali jako drahou příplatkovou výbavu, to bude automobilka na elektromobilu E nabízet ve standardní výbavě. A kdo by raději spoléhal na stará dobrá zrcadla, ten bude mít prostě smůlu.

Pro srovnání, kamery místo zrcátek – neboli takzvaná „virtuální zrcátka“ – jež dění za autem zobrazují na displejích v interiéru, začalo v produkci poprvé nabízet Audi u elektromobilu e-tron. Tato vychytávka je však u německého výrobce za příplatek 36.942 Kč. Honda tak půjde proti proudu a trendy technologii nabídne už v základu.

Ceny Hondy E ještě nebyly zveřejněny, přesto ale již byly pro některé země Evropy spuštěny rezervace. Každopádně se ale očekává, že „cool-future-retro“ vypadající elektrický hatchback nebude zrovna tím nejlevnějším. Ostatně za design, technologickou výbavu a kvalitu zpracování bude chtít Honda řádně zaplatit.

Ke kamerám místo zrcátek ještě Honda dodává, že zlepšují aerodynamiku vozu, a absence velkých zrcátek na karoserii rovněž snižuje aerodynamický hluk. Displeje jsou poté situovány na obou koncích palubní desky, aby měl řidič periferním viděním přirozený výhled na situaci za vozem. Na objektivech kamery by se poté neměla udržovat voda díky voděodolné povrchové úpravě.

S obrazem na displejích může řidič dále pracovat a například si záběr kamery rozšířit. Při zařazení zpátečky se na displejích automaticky zobrazí pomocné čáry parkovacího asistentu a vůči konvekčním zrcátkům redukují kamery slepé úhly za autem až o 50 %. Kontrast displejů se automaticky upravuje v závislosti na okolních světelných podmínkách.

K pohonnému ústrojí E zatím Honda potvrzuje jen elektromotor pohánějící zadní kola a možný dojezd na jedno nabití přes 200 km. Nabití do 80% kapacity by mělo rychlonabíječkou zabrat jen 30 minut.

Na interiér prototypu již automobilka lákala dříve. Minimalistický přístup je tak dosažen rozsáhlým použitím displejů po celé délce palubní desky. Mimochodem i středové zrcátko je digitální. Prostředí interiéru má vyvolávat pocit obývacího pokoje. Moderní techniku tak doplňuje imitace dřevěného obložení a pohodlně vypadající textilní potahy sedaček.

Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud