Německá značka již naplno odhaluje novou, v pořadí již 11. generaci hatchbacku Astra. Se zcela novým základem pod střechou skupiny Stellantis a příchodem elektrifikovaných pohonů Opel rovněž oznamuje...

Německá značka již naplno odhaluje novou, v pořadí již 11. generaci hatchbacku Astra. Se zcela novým základem pod střechou skupiny Stellantis a příchodem elektrifikovaných pohonů Opel rovněž oznamuje...

...že koukáme na poslední Astru se spalovacími motory. Automobilka se totiž zařekla, že do roku 2028 chce v Evropě prodávat už jen výhradně elektrické modely.

...že koukáme na poslední Astru se spalovacími motory. Automobilka se totiž zařekla, že do roku 2028 chce v Evropě prodávat už jen výhradně elektrické modely.

Nová Astra tedy stojí na platformě EMP2, kterou sdílí s  novým Peugeotem 308 . Rovněž se přitom máme dočkat i praktičtějšího kombi Sports Tourer.

Nová Astra tedy stojí na platformě EMP2, kterou sdílí s novým Peugeotem 308. Rovněž se přitom máme dočkat i praktičtějšího kombi Sports Tourer.

Po stránce designu přichází novinka se zavedeným jazykem, původně uvedeným na nové generaci  crossoveru Mokka . Ani zde tak nechybí přední maska Vizor v kombinaci s chytrými IntelliLux LED světlomety.

Po stránce designu přichází novinka se zavedeným jazykem, původně uvedeným na nové generaci crossoveru Mokka. Ani zde tak nechybí přední maska Vizor v kombinaci s chytrými IntelliLux LED světlomety.

Na délku vyrostla Astra o 4 mm s celkovými 4374 mm, přičemž výraznějšími změnami vůči předchozí generaci je nyní rozvor 2675 mm (+13 mm) a šířka 1860 mm (+51 mm).

Na délku vyrostla Astra o 4 mm s celkovými 4374 mm, přičemž výraznějšími změnami vůči předchozí generaci je nyní rozvor 2675 mm (+13 mm) a šířka 1860 mm (+51 mm).

V kabině mají tedy cestující pocítit více prostoru, zatímco objem kufru s nastavitelnou podlahou narostl o 52 litrů na nynějších 422 litrů.

V kabině mají tedy cestující pocítit více prostoru, zatímco objem kufru s nastavitelnou podlahou narostl o 52 litrů na nynějších 422 litrů.

Ostře řezaný a moderně působící design exteriéru ladí rovněž s interiérem. Nová architektura palubní desky razantně zjednodušila atmosféru uvnitř Astry.

Ostře řezaný a moderně působící design exteriéru ladí rovněž s interiérem. Nová architektura palubní desky razantně zjednodušila atmosféru uvnitř Astry.

Dominantou je dvojice velkých spojených displejů v jednom zahnutém panelu. Řadu fyzických tlačítek včetně těch na multifunkčním volantu si nicméně Astra udržuje pro ty nejdůležitější funkce.

Dominantou je dvojice velkých spojených displejů v jednom zahnutém panelu. Řadu fyzických tlačítek včetně těch na multifunkčním volantu si nicméně Astra udržuje pro ty nejdůležitější funkce.

Bezdrátová rozhraní Apple CarPlay a Android Auto jsou standardem u všech výbavových úrovní.

Bezdrátová rozhraní Apple CarPlay a Android Auto jsou standardem u všech výbavových úrovní.

Astře samozřejmě nechybí poslední asistenční a bezpečnostní systémy. Ve výbavě tak čekejte adaptivní Stop&Go tempomat, autonomní krizové brzdění, systém upozornění na provoz za vozidlem...

Astře samozřejmě nechybí poslední asistenční a bezpečnostní systémy. Ve výbavě tak čekejte adaptivní Stop&Go tempomat, autonomní krizové brzdění, systém upozornění na provoz za vozidlem...

...asistent změny jízdního pruhu nebo parkovací asistent s kamerovým systémem o rozsahu 360 stupňů. Mezi příplatky se objevuje i head-up displej.

...asistent změny jízdního pruhu nebo parkovací asistent s kamerovým systémem o rozsahu 360 stupňů. Mezi příplatky se objevuje i head-up displej.

Pohonné jednotky nové generace Astry zatím Opel příliš nerozebírá. V každém případě ale potvrzuje, že nadále zůstanou v nabídce benzinové a naftové motorizace, doplněné o dvojici různě nastavených plug-in hybridů...

Pohonné jednotky nové generace Astry zatím Opel příliš nerozebírá. V každém případě ale potvrzuje, že nadále zůstanou v nabídce benzinové a naftové motorizace, doplněné o dvojici různě nastavených plug-in hybridů...

...– výkonové rozmezí od 81 kW (110 koní) po 165 kW (225 koní), stejně jako u Peugeotu 308. Právě plug-in hybrid tak bude pro Astru vrcholnou motorizací.

...– výkonové rozmezí od 81 kW (110 koní) po 165 kW (225 koní), stejně jako u Peugeotu 308. Právě plug-in hybrid tak bude pro Astru vrcholnou motorizací.

V závislosti na motoru bude k mání šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka.

V závislosti na motoru bude k mání šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka.

Objednávky plánuje Opel spustit během podzimu s prvními dodávkami vozů k zákazníkům na začátku příštího roku.

Objednávky plánuje Opel spustit během podzimu s prvními dodávkami vozů k zákazníkům na začátku příštího roku.

| Opel Astra Zdroj: Opel

| Opel Astra | Zdroj: Opel

| Opel Astra Zdroj: Opel

| Opel Astra | Zdroj: Opel

| Opel Astra Zdroj: Opel

| Opel Astra | Zdroj: Opel

| Opel Astra Zdroj: Opel

| Opel Astra | Zdroj: Opel

| Opel Astra Zdroj: Opel

| Opel Astra | Zdroj: Opel

| Opel Astra Zdroj: Opel

| Opel Astra | Zdroj: Opel

| Opel Astra Zdroj: Opel

| Opel Astra | Zdroj: Opel

| Opel Astra Zdroj: Opel

| Opel Astra | Zdroj: Opel

...že koukáme na poslední Astru se spalovacími motory. Automobilka se totiž zařekla, že do roku 2028 chce v Evropě prodávat už jen výhradně elektrické modely.
Nová Astra tedy stojí na platformě EMP2, kterou sdílí s  novým Peugeotem 308 . Rovněž se přitom máme dočkat i praktičtějšího kombi Sports Tourer.
Po stránce designu přichází novinka se zavedeným jazykem, původně uvedeným na nové generaci  crossoveru Mokka . Ani zde tak nechybí přední maska Vizor v kombinaci s chytrými IntelliLux LED světlomety.
Na délku vyrostla Astra o 4 mm s celkovými 4374 mm, přičemž výraznějšími změnami vůči předchozí generaci je nyní rozvor 2675 mm (+13 mm) a šířka 1860 mm (+51 mm).
23
Fotogalerie

Nový Opel Astra má první ceny. Startuje na stejné částce jako předchůdce

Standardní výbavu má nová Astra vcelku slušnou. Jako vrcholný plug-in hybrid ale míří na cenovku kolem milionu korun.

V pořadí 11. generaci hatchbacku Astra nám Opel představil v červenci. Na uvedení v Česku si ještě chvilku počkáme, zatím se ale můžeme kouknout na první ceny a prvky výbavy pro německý trh, kde automobilka spouští objednávky. Nejprve začíná s prodejem pětidveřový hatchback, premiéra praktického kombi Sports Tourer teprve přijde.

Hlavní zprávou Opelu je, že i přes bohatší standardní výbavu a novou platformu EMP2 mateřského Stellantisu (základ sdílený s Peugeotem 308) si nová Astra v Německu udržuje stejnou základní cenu 22.465 eur (asi 571.000 Kč) jako předchůdce. Uvidíme, zda se Astra vyrovná odchozí generaci cenově i v Česku (u nás odchází starý model z trhu s ceníkovou cenou 499.000 Kč).

Výchozí motorizací je u novinky 1,2litrový turbo tříválec (81 kW/110 k) s manuální převodovkou. Ve standardní výbavě najdete čelní předkolizní asistent s detekcí chodců, upozornění na vyjetí z pruhu, rozpoznávání rychlostních značek, sledování únavy řidiče, 10palcový infotainment s bezdrátovým rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, 10palcový digitální přístrojový štít, automatickou klimatizaci či LED světlomety. Auto však stojí na 16palcových kolech s poklicemi.

Dále už německé zastoupení zmiňuje i základní cenovku plug-in hybridní Astry, která s kombinací přeplňované šestnáctistovky a elektromotoru (systémových 133 kW/180 k) začíná od 35.800 eur (asi 909.000 Kč). Hybrid má standardně 17palcová litá kola, ergonomická AGR sedadla nebo zadní parkovací kameru s rozsahem 180 stupňů.

Podrobnější nakouknutí do ceníku určitě přineseme s uvedením v Česku. Také u nás tedy čekejme v nabídce i výkonnější motor 1.2 Turbo (96 kW/130 k), v možné kombinaci s osmistupňovým automatem, dále naftový čtyřválec 1.5 (96 kW/130 k) také s oběma typy převodovek a později i vrcholný plug-in hybrid (165 kW/225 k) – právě ten pod kapotou nového Peugeotu 308 umí překročit i hranici milionu korun.

S dřívějším oznámením, že 11. generace Astry je tou poslední se spalovacími motory, nakonec Opel potvrzuje i příchod čistě elektrické Astry-e. Portfolio má elektromobil rozšířit na začátku roku 2023.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud