Dacia začala s přezbrojováním legendární dieselové patnáctistovky. Po úpravách nově poputuje i do Loganu a Sandera.
Narychlo připravené a přísnější emisní normy Euro 6c a 6d míchají automobilovým průmyslem. Změny se objevují i u Dacie. Vznětovou patnáctistovku dCi skupina Renault nechává dále žít vedle novější šestnáctistovky, jen s nutnými změnami.
Inovace v rámci generace K9K se jmenuje Blue dCi. Už dříve jsme psali, že jedna-pětku nově opatřenou selektivní katalytickou redukcí dostane Duster, kde nahradí předchůdce. Jednotka Blue dCi však v případě modelové řady Sandero a Logan naopak o diesel, který aktuálně v ceníku nefiguruje, nabídku obohatí. Uvádí to belgické zastoupení Renaultu, na které se odkazuje RNews.cz.
Duster používá silnější variantu , která byla posílena o pět koňských sil. To Sandero a Logan budou pohánět slabší dvě varianty. Ta základní bude mít 55 kilowattů a maximální točivý moment 200 Nm, zatímco silnější verze nabídne 70 kilowattů a 220 Nm. V případě Dusteru se spotřeba 4,4 litru na sto kilometrů nezměnila, tyto hodnoty však u Loganu a Sandera dosud neznáme.