BMW vylepšuje svůj praktický model očekávatelným způsobem. Masivní ledvinky na přídi jsou už klasika.
Přestože se v minulosti objevily zprávy o ukončení modelové řady, BMW již oficiálně představuje novou generaci řady 2 Active Tourer. Kompaktní rodinné MPV pokračuje v nabídce, mnoho věcí se nicméně změnilo jak na samotné konstrukci, tak prostornosti či výbavě modelu. Především elektrifikovaná ústrojí už nikoho nepřekvapí.
Nová generace Active Toureru vychází z platformy FAAR, již používané u nové generace předokolek řady 1 a řady 2 Gran Coupé. Přepracovaný podvozek modelu má větší rozchod kol vpředu i vzadu, volitelně pak mohou zájemci volit adaptivní tlumiče pro všechny nabízené varianty modelu. Novinka přichází s většími rozměry než předchůdce, částečně i kvůli tomu, že prodlouženou variantu Gran Tourer už BMW nebude nabízet.
Na délku měří nová řada 2 Active Tourer 4386 mm (+32 mm), na šířku 1824 mm (+24 mm) a na výšku 1576 mm (+21 mm). Rozvor se však od předchůdce nemění s 2670 mm. V závislosti na zvolené motorizací nabízí MPV základní objem zavazadlového prostoru až 470 litrů, se sklopenými sedačkami až 1455 litrů. Například plug-in hybrid si ale vystačí se základními 406, respektive 1370 litry.
V kabině se Active Tourer architekturou palubní desky inspiroval u elektromobilů značky. Displeje přístrojového štítu a infotainmentu jsou tak zabudované do jednoho prohnutého panelu. Samozřejmostí je poslední verze operačního systému BMW iDrive. Ve standardní výbavě modelu nechybí navigace, dvouzónová automatická klimatizace, automatické ovládání dveří zavazadlového prostorou, parkovací asistent s couvací kamerou nebo čtveřice USB-C konektorů.
V ohledu bezpečnosti je řada 2 Active Tourer standardně vybavena i předním středovým airbagem mezi řidičem a spolujezdcem. S novou generací je přirozeně dostupná i celá řada asistenčních systémů, která v celkovém souboru zajišťuje i možnosti autonomní jízdy 2. úrovně.
Nabídka motorů pod kapotou Active Toureru už jede především na vlně elektrifikace, všechny pak využívají sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Bez elektrifikace jsou nicméně výchozí 1,5litrový zážehový tříválec 218i (100 kW/136 k) a vznětový dvoulitr 218d (110 kW/150 k). Výkonnější tříválec 220i (125 kW/170 k) a rovněž zážehový dvoulitr 223i (160 kW/218 k) spoléhají na 48V mild-hybridní techniku.
Později během roku 2022 uvede BMW do nabídky i dvojici plug-in hybridů 230e xDrive (240 kW/326 k) a 225e xDrive (180 kW/245 k), oba kombinující zážehový tříválec, elektromotor vzadu a 14,9kWh baterii (zajišťující dojezd na elektřinu až 80 km).
Uvedení na český trh potvrzuje BMW v únoru 2022 a rovněž už zveřejňuje první cenovky zatím dostupných motorizací. Kromě standardní výbavy bude možně volit řadu 2 Active Tourer také v úrovni Luxury Line a s paketem M Sport.
Nové BMW řady 2 Active Tourer: Ceny zatím dostupných motorizací |
218i (100 kW/136 k, 7A) |
757.900 Kč |
220i (125 kW/170 k, 7A, 48V MHEV) |
809.900 Kč |
223i (160 kW/218 k, 7A, 48V MHEV) |
928.200 Kč |
218d (110 kW/150 k, 7A) |
863.200 Kč |