Letos by se v nošovické továrně značky Hyundai mělo vyrobit asi 3500 kusů i30 Fastback. Proporcemi i typem karoserie vůz velmi konkuruje Škodě Octavia.
Verze Fastback je poslední karosářskou variantou modelu i30. Přišla po hatchbacku i kombi a cílí především na ty zájemce, kterým hatchback nestačí, kombi nechtějí, ale zároveň potřebují dostatečnou přepravní kapacitu a přístupnost k zavazadlům díky výklopné zadní stěně.
Hyundai tvrdí, že do tohoto segmentu jako první přináší „ikonický“ design fastback, pokud se ale na vůz podíváme realisticky, jde o liftback, stejně jako je Škoda Octavia. Právě té chce tento vůz primárně konkurovat, a to nejenom na českém trhu. Vedle naší domoviny má být o vůz největší zájem v Německu, Velké Británii a Španělsku.
„Kromě České republiky je o fastback zájem především na západních trzích. 550 vozů poputuje do Velké Británie, jen o něco méně vozů bude směřovat do Německa (506), Španělska (455), Belgie (424), Itálie a Irska,“ říká Petr Vaněk, tiskový mluvčí Hyundai Motor Manufacturing Czech.
Fastback jako takový je laděný spíše na sportovnější notu. Ve srovnání s hatchbackem má tužší podvozek a má být agilnější, nabízet se však zatím bude pouze se dvěma motory – litrovým tříválcem T-GDI a a čtrnáctistovkou T-GDI.
Pro příští rok je v plánu i i30 Fastback N, která bude konkurovat například Octavii RS. Pod kapotou tedy najdete dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 184 kW, ve verzi N Performance dokonce 202 kW.