Toyota RAV4

Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

/Toyota RAV4

Pohon všech čtyř kol samozřejmě zůstává v nabídce /Toyota RAV4

Pohon všech čtyř kol samozřejmě zůstává v nabídce /Toyota RAV4

Zaujmou mohutné hranaté lemy podběhů /Toyota RAV4

Zaujmou mohutné hranaté lemy podběhů /Toyota RAV4

Takto vypadá příď hodně nazlobeně /Toyota RAV4

Takto vypadá příď hodně nazlobeně /Toyota RAV4

Nový design se objeví i na sedačkách /Toyota RAV4

Nový design se objeví i na sedačkách /Toyota RAV4

Zajímavý proužek na C sloupku .. /Toyota RAV4

Zajímavý proužek na C sloupku .. /Toyota RAV4

Kabina nyní vypadá vzdušněji /Toyota RAV4

Kabina nyní vypadá vzdušněji /Toyota RAV4

Interiér také prošel velkou proměnou /Toyota RAV4

Interiér také prošel velkou proměnou /Toyota RAV4

Díky použití nové platformy /Toyota RAV4

Díky použití nové platformy /Toyota RAV4

Auto by mělo získat lepší jízdní vlastnosti /Toyota RAV4

Auto by mělo získat lepší jízdní vlastnosti /Toyota RAV4

Toyota sice na vzhledu nové generace přitvrdila, ale takový odvaz jako u C-HR to zase není /Toyota RAV4

Toyota sice na vzhledu nové generace přitvrdila, ale takový odvaz jako u C-HR to zase není /Toyota RAV4

48
Fotogalerie

Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejlepší dynamiku? Berte hybrid!

Nová generace Toyoty RAV4 přijíždí do Česka s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a také jako hybrid. Oba agregáty je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol.

Na konci března tomu bude rok, co se Toyoty RAV4 páté generace poprvé představila na autosalonu v New Yorku. Evropská premiéra proběhla loni na podzim v Paříži, než se ale poprvé svezeme na českých silnicích, bude to ještě trvat. Dynamická prezentace pro novináře totiž proběhne až v únoru a české testy obvykle startují až poté. Čekání si ale můžeme zkrátit lehkým průletem ceníku pro náš trh.

Nabídka je rozdělena do čtyř linií (Active, Comfort, Selection a Executive), oba nabízené motory mohou pohánět přední i všechna čtyři kola. Nejlevnější možností je dvoulitrová předokolka s manuální převodovkou za 719.900 Kč, která má v základní výbavě třeba adaptivní tempomat, manuální klimatizaci, parabolické bi-LED světlomety, ocelová 17palcová kola, infotainment se 7palcovým displejem, sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, protikolizní systém či elektronickou parkovací brzdu.

Příplatek za převodovku Multidrive-S činí 50.000 Kč, počítejte ale s nutností přikoupení paketu Business za 30.000 Kč (pro hybrid za 20.000 Kč). Ten zahrnuje přední mlhovky, litá 17palcová kola, zadní parkovací kameru se statickými vodicími čarami a dojezdovou rezervu. S touto linií si můžete sáhnout i po hybridu za 864.900 Kč, případně hybridní čtyřkolce za 914.900 Kč. Ryze benzinová čtyřkolka s výbavou s výbavou Active však v ceníku nefiguruje.

Za výbavu Comfort se připlácí 50.000 Kč a otevírá se s ní možnost volby benzinové čtyřkolky s manuálem i automatem. V porovnání s Active dostanete navíc automatickou klimatizaci, 8palcový displej infotainmentu, větší palubní počítač, zadní parkovací senzory, startování tlačítkem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, u čtyřkolek s automatem výběr jízdního módu a dynamické vektorování točivého momentu, litá 17palcová kola, obložení interiéru v imitaci kůže nebo dešťový senzor.

Zvážil bych příplatek za paket Style (40.000 Kč), zahrnující lité osmnáctky, zatmavená zadní okna, bezklíčové odemykání a startování, bezdrátovou nabíječku telefonů a bezdotykové otevírání kufru. Máchnutí nohou pod zadním nárazníkem však zafunguje pouze v případě, že vůz nevybavíte tažným zařízením.

Verze Selection je vyhrazena hybridu s předním pohonem i čtyřkolkou (vždy s hybridní planetovou převodovkou e-CVT). V prvním případě se bavíme o částce 999.900 Kč, příplatek za čtyřkolku činí 50.000 Kč. Výbava zahrnuje parkovací senzory, ambientní diodové osvětlení, upozornění na nízký stav kapaliny v ostřikovačích, projektorové bi-LED světlomety s ostřikovači, vyhřívané čelní sklo, litá 18palcová kola, vyhřívaná přední sedadla nebo čalounění kombinující syntetickou kůži s textilií.

Ani vrcholná výbava Executive není dostupná pro všechny kombinace pohonů. U předokolek je na výběr pouze hybrid s cenou 1.059.000 Kč, do milionu se pak vejde pouze ryze benzinová čtyřkolka s manuální převodovkou. Přes hranici 1,1 milionu se pak dostává hybrid v pohonem všech kol.

Toyota RAV4 5. generace: Technická data a ceny verzí s předním pohonem
Motor 2.0 Valvematic 2.0 Valvematic 2.5 Hybrid
Převodovka 6M CVT e-CVT
Zdvihový objem [cm3] 1986 1986 2487
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 129/6600 129/6600 160**/-
Točivý moment [N.m/min] 208/4300-5200 208/4300-5200 221/3600-5200
Maximální rychlost [km/h] neudána neudána neudána
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 10,7 8,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,1 5,6 4,6
Max. hm. přív. vozíku [kg] 2000 1500 800
Cena Active [Kč] 719.900 769.900 864.900
Cena Comfort [Kč] 769.900* 819.900 899.900
Cena Selection [Kč] - - 999.900
Cena Executive [Kč] - - 1.059.900
*pouze s paketem Business za 30.000 Kč, ** výkon hybridní soustavy

Ve standardu dostanete zpětné zrcátko Smart view, panoramatický monitor okolí vozu, vnější kliky dveří s chromovaným dekorem, k automatické převodovce se vážou páčky pro řazení pod volantem, sedadla jsou vyhřívaná a kombinují přírodní a syntetickou kůži, audio zvládá příjem digitálního signálu (DAB) a nechybí systém upozorňující na dopravu za vozidlem (u hybridu s brzdnou funkcí). U linií Selection a Execitive si navíc můžete připlatit za audio JBL s devíti reproduktory (25.000 Kč) a panoramatické střešní okno (35.000 Kč).

Pro všechny z uvedených linií si můžete připlatit za navigaci v českém jazyce (19.900 Kč), povinná výbava vyjde na pět stovek, záruka na 5 let s omezením na 160.000 km je za 15.500 Kč a křemíková vrstva laku s pětiletou trvanlivostí stojí 8500 Kč. Sluší se zmínit i sadu Adventure zahrnující boční nášlapy a deflektory dveří a kapoty (24.900 Kč) a sadu Transport za 8900 Kč, jejíž součástí jsou střešní příčníky a plastová vana v zavazadlovém prostoru.

Toyota RAV4 5. generace: Technická data a ceny verzí s pohonem všech kol
Motor 2.0 VM AWD 2.0 Valvematic AWD 2.5 Hybrid AWD
Převodovka 6M CVT e-CVT
Zdvihový objem [cm3] 1986 1986 2487
Válce/ventily 4*4 4*4 4*4
Největší výkon [kW/min] 129/6600 129/6600 163*/-
Točivý moment [N.m/min] 208/4300-5200 208/4300-5200 221/3600-5200
Maximální rychlost [km/h] neudána neudána neudána
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,9 11,0 8,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,4 5,9 bude upřesněna
Max. hm. přív. vozíku [kg] 2000 1500 800
Cena Active [Kč] - - 914.900
Cena Comfort [Kč] 819.900 869.900 949.900
Cena Selection [Kč] - - 1.049.900
Cena Executive [Kč] 999.900 1.049.900 1.109.900
*výkon hybridní soustavy

Toyota RAV4

Kdysi měla Toyota RAV segment kompaktních SUV jen pro sebe, dnes musí o místo na slunci bojovat s nesčetnými konkurenty. V roce 2018 se začala prodávat už pátá řada Toyoty RAV, která zaujme excentrickým vzhledem a je na nové platformě TGNA, což znamená mírné rozšíření vozu.

Ceny a výbava • Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid • Nejčernější SUV • Test Toyota RAV4 2.0 AWD Multidrive S

Doporučujeme

Články odjinud