I když jde o návod pro nový Mercedes-Benz třídy G, lze snadno aplikovat i na jiná vozidla. Stačí se pouze držet několika základních pravidel.

I když jde o návod pro nový Mercedes-Benz třídy G, lze snadno aplikovat i na jiná vozidla. Stačí se pouze držet několika základních pravidel.

Prvním krokem je spíš takový tip. Řidič by si měl být vědom celkové světlé výšky vozidla, která v případě třídy činí 241 milimetrů. Nemusí se tak bát ani hlubokých kolejí, a kdyby šlo opravdu do tuhého, zvládne třída G brodění až do hloubky 70 cm.

Prvním krokem je spíš takový tip. Řidič by si měl být vědom celkové světlé výšky vozidla, která v případě třídy činí 241 milimetrů. Nemusí se tak bát ani hlubokých kolejí, a kdyby šlo opravdu do tuhého, zvládne třída G brodění až do hloubky 70 cm.

Dále je potřeba auto správně nastavit. Ze všeho nejdřív je nutné aktivovat funkci Low Range, která se nachází na středové konzole. Ta zvýší točivé momenty na kolech a umožní tak sjíždění i velmi náročného terénu a výrazně posílí brzdný účinek. Zkrátka redukce.

Dále je potřeba auto správně nastavit. Ze všeho nejdřív je nutné aktivovat funkci Low Range, která se nachází na středové konzole. Ta zvýší točivé momenty na kolech a umožní tak sjíždění i velmi náročného terénu a výrazně posílí brzdný účinek. Zkrátka redukce.

Při samotné jízdě je pak nutné udržovat konstantní rychlost, což je třetí krok. Ne moc pomalu, ne moc rychle. Pokud cítíte zpomalení, stačí jen lehce a s citem přidat plyn. Nesmí se to ale přehnat nebo se auto zahrabe a je po legraci.

Při samotné jízdě je pak nutné udržovat konstantní rychlost, což je třetí krok. Ne moc pomalu, ne moc rychle. Pokud cítíte zpomalení, stačí jen lehce a s citem přidat plyn. Nesmí se to ale přehnat nebo se auto zahrabe a je po legraci.

Ve čtvrtém kroku Mercedes radí držet se vyjetých kolejí a nerazit si zbytečně vlastní cestu. Tedy alespoň pokud předpokládáme, že vůz, který koleje dříve vytvořil, projel bez problémů.

Ve čtvrtém kroku Mercedes radí držet se vyjetých kolejí a nerazit si zbytečně vlastní cestu. Tedy alespoň pokud předpokládáme, že vůz, který koleje dříve vytvořil, projel bez problémů.

Když už je po všem a z bahna vyjedete, je nutné vysušit brzdy. To provedete jemným přišlapáváním brzdového pedálu.

Když už je po všem a z bahna vyjedete, je nutné vysušit brzdy. To provedete jemným přišlapáváním brzdového pedálu.

No a nakonec to nejdůležitější. Auto je po radovánkách potřeba důkladně umýt a to hlavně zespoda. Zkrátka dostat z částí podvozku veškeré kousky bahna a nečistot, které by mohly zaneřádit veřejnou silnici.

No a nakonec to nejdůležitější. Auto je po radovánkách potřeba důkladně umýt a to hlavně zespoda. Zkrátka dostat z částí podvozku veškeré kousky bahna a nečistot, které by mohly zaneřádit veřejnou silnici.

Prvním krokem je spíš takový tip. Řidič by si měl být vědom celkové světlé výšky vozidla, která v případě třídy činí 241 milimetrů. Nemusí se tak bát ani hlubokých kolejí, a kdyby šlo opravdu do tuhého, zvládne třída G brodění až do hloubky 70 cm.
Dále je potřeba auto správně nastavit. Ze všeho nejdřív je nutné aktivovat funkci Low Range, která se nachází na středové konzole. Ta zvýší točivé momenty na kolech a umožní tak sjíždění i velmi náročného terénu a výrazně posílí brzdný účinek. Zkrátka redukce.
Při samotné jízdě je pak nutné udržovat konstantní rychlost, což je třetí krok. Ne moc pomalu, ne moc rychle. Pokud cítíte zpomalení, stačí jen lehce a s citem přidat plyn. Nesmí se to ale přehnat nebo se auto zahrabe a je po legraci.
Ve čtvrtém kroku Mercedes radí držet se vyjetých kolejí a nerazit si zbytečně vlastní cestu. Tedy alespoň pokud předpokládáme, že vůz, který koleje dříve vytvořil, projel bez problémů.
7
Fotogalerie

Víte, jak správně jezdit bahnem? Mercedes-Benz vás to naučí

I když jde o návod pro nový Mercedes-Benz třídy G, lze snadno aplikovat i na jiná vozidla. Stačí se pouze držet několika základních pravidel.

Německá automobilka nezapomněla na nesmrtelnou univerzálnost svého matadora ve tvaru krabice, a tak je i jeho nová generace přes všechen ten luxus velmi dobře uzpůsobena pro jízdu mimo silnice. V následujícím videu uvidíte návod, jak se správně brodit bahnitým terénem.

Návod je rozdělený do šesti kroků. Prvním krokem je spíš takový tip. Řidič by si měl být vědom celkové světlé výšky vozidla, která v případě třídy činí 241 milimetrů. Nemusí se tak bát ani hlubokých kolejí, a kdyby šlo opravdu do tuhého, zvládne třída G brodění až do hloubky 700 milimetrů.

Dále je potřeba auto správně nastavit. Ze všeho nejdřív je nutné aktivovat funkci Low Range, která se nachází na středové konzole. Umožní snadnější zdolání náročného terénu a výrazně posílí brzdný účinek po uvolnění pedálu plynu. Zkrátka redukce. V případě potřeby je nutné uzavřít střední a zadní diferenciál, v extrémních podmínkách se doporučuje uzavřít i ten přední.

Při samotné jízdě je pak nutné udržovat konstantní rychlost, což je třetí krok. Ne moc pomalu, ne moc rychle. Pokud cítíte zpomalení, stačí jen lehce a s citem přidat plyn. Nesmí se to ale přehnat, jinak se auto zahrabe a je po legraci. Ve čtvrtém kroku Mercedes radí držet se vyjetých kolejí a nerazit si zbytečně vlastní cestu. Tedy alespoň pokud předpokládáme, že vůz, který koleje dříve vytvořil, projel bez problémů.

Když už je po všem a z bahna vyjedete, je nutné vysušit brzdy. To provedete jemným přišlapáváním brzdového pedálu. No a nakonec to nejdůležitější. Auto je po radovánkách potřeba důkladně umýt, hlavně zespoda. Zkrátka dostat z částí podvozku veškeré kousky bahna a nečistot, které by mohly zaneřádit veřejnou silnici.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud