Automobilka Volkswagen dnes oficiálně zveřejní hospodářské výsledky za loňský rok. Podle statistiky spolkového úřadu Kraftfahrt-Bundesamt si drží dominantní postavení na německém trhu. Únorovými výsledky automobilky Volkswagen se zabýval Dalibor Záruba v ekonomickém deníku E15 (Mladá fronta). Z jeho článku vybíráme:
Ve třinácti sledovaných kategoriích v počtu nově přihlášených vozů vede v únoru evropský gigant se sídlem v dolnosaském Wolfsburgu pořadí nejoblíbenějších značek hned šestkrát. Primát patří Volkswagenu v segmentu malých aut, kompaktů, ve střední a vyšší střední třídě, ve sportovních užitkových vozidlech, stejně jako ve velkoprostorových a užitkových vozech.
Druhý nejpopulárnější výrobce Mercedes je „zlatý“ třikrát: ve vyšší třídě, ve sportovních automobilech a v minivanech. Únor, během něhož si řidiči v Německu pořídili takřka 225 tisíc nových strojů, zopakoval stav z ledna. Změna nastala v užitkových vozech, kde VW Transporter a Caravelle vystřídal model VW Caddy.
Volkswagen, jenž je mateřskou společností Škody Auto, hlásí podle předběžných údajů za loňský rok rekordní zdaněný provozní zisk (7,14 miliardy eur). V růstu chce pokračovat i letos.
V únoru se v Německu Volkswagen umístil na prvním místě v těchto kategoriích: malé vozy (podíl na nových registracích – 18,4 %; jednička na trhu VW Polo; podíl na nových registracích – 6329; podíl v segmentu – 15,3 %) kompakty (24,8; VW Golf, Jetta; 17 144; 30,8), střední třída (14,6; VW Passat; 8526; 26,1), SUV (11,9; VW Tiguan; 4361; 16,3) velkoprostorové automobily (5,3; VW Touran; 3991; 33,3) užitkové vozy (3,9, VW Caddy; 2120; 24,0)
Úspěšné vozy Volkswagenu: Polo, Golf, Passat, Tiguan, Touran a Caddy