Konečně se bez maskování koukáme na nový závoďák, se kterým bude Toyota soupeřit v nové vrcholné třídě hyperaut letošní sezóny vytrvalostního šampionátu FIA WEC a pochopitelně tedy i ve slavně 24hodinovce v Le Mans. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

Konečně se bez maskování koukáme na nový závoďák, se kterým bude Toyota soupeřit v nové vrcholné třídě hyperaut letošní sezóny vytrvalostního šampionátu FIA WEC a pochopitelně tedy i ve slavně 24hodinovce v Le Mans. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

Současně ale nová hybridní placka s označením GR010 také naznačuje, co můžeme čekat od její silniční varianty. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

Současně ale nová hybridní placka s označením GR010 také naznačuje, co můžeme čekat od její silniční varianty. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

Na svém závoďáku pracovala Toyota posledních 18 měsíců v týmovém vedení v Kolíně nad Rýnem, kde probíhal vývoj a stavba vozu. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

Na svém závoďáku pracovala Toyota posledních 18 měsíců v týmovém vedení v Kolíně nad Rýnem, kde probíhal vývoj a stavba vozu. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

Práce na samotné hybridním ústrojí však probíhaly v technickém centru automobilky Higashi-Fuji v Japonsku. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

Práce na samotné hybridním ústrojí však probíhaly v technickém centru automobilky Higashi-Fuji v Japonsku. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

Středobodem GR010 je 3,5litrový twin-turbo V6, který ve spojení s elektromotorem, produkuje systémový výkon až 500 kW (680 koní). | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

Středobodem GR010 je 3,5litrový twin-turbo V6, který ve spojení s elektromotorem, produkuje systémový výkon až 500 kW (680 koní). | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

Zatímco spalovací motor pohání výhradně zadní kola, až 200 kW (272 koní) z elektromotoru zajišťuje pohon předních kol. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

Zatímco spalovací motor pohání výhradně zadní kola, až 200 kW (272 koní) z elektromotoru zajišťuje pohon předních kol. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

Po stránce designu má novinka stále blízko odchozím prototypům třídy LMP1, vůči starému TS050 LMP1 je ale GR010 o 250 mm delší, 100 mm širší a také 100 mm vyšší. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

Po stránce designu má novinka stále blízko odchozím prototypům třídy LMP1, vůči starému TS050 LMP1 je ale GR010 o 250 mm delší, 100 mm širší a také 100 mm vyšší. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

S hmotností 1040 je rovněž o 162 kg těžší, hodnotou však Toyota splňuje stanovenou minimální hmotnosti vozu dle regulí FIA. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

S hmotností 1040 je rovněž o 162 kg těžší, hodnotou však Toyota splňuje stanovenou minimální hmotnosti vozu dle regulí FIA. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

Automobilka již potvrdila, že do kokpitu nasadí známá jména továrního týmu, která budou hájit titul Toyoty ve vrcholní třídě. Za volant vozu číslo 7 tak usednou Kamui Kobayashi, Mike Conway a Jose Maria Lopez... | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

Automobilka již potvrdila, že do kokpitu nasadí známá jména továrního týmu, která budou hájit titul Toyoty ve vrcholní třídě. Za volant vozu číslo 7 tak usednou Kamui Kobayashi, Mike Conway a Jose Maria Lopez... | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

...kdežto na vozu číslo 8 najdete jména Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima a Brendon Hartley. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

...kdežto na vozu číslo 8 najdete jména Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima a Brendon Hartley. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

Silniční varianta závodního GR Super Sports se nám prozatím ukázala ve formě  maskovaného prototypu . | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

Silniční varianta závodního GR Super Sports se nám prozatím ukázala ve formě maskovaného prototypu. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

Přesné datum odhalení a nástup do produkce Toyota zatím neupřesňuje. V rámci homologačních nařízení má vzniknout 20 kusů. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

Přesné datum odhalení a nástup do produkce Toyota zatím neupřesňuje. V rámci homologačních nařízení má vzniknout 20 kusů. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

| Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

| Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

| Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

| Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

| Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

| Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

| Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

| Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

| Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota

| Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar | Zdroj: Toyota

Současně ale nová hybridní placka s označením GR010 také naznačuje, co můžeme čekat od její silniční varianty. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota
Na svém závoďáku pracovala Toyota posledních 18 měsíců v týmovém vedení v Kolíně nad Rýnem, kde probíhal vývoj a stavba vozu. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota
Práce na samotné hybridním ústrojí však probíhaly v technickém centru automobilky Higashi-Fuji v Japonsku. | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota
Středobodem GR010 je 3,5litrový twin-turbo V6, který ve spojení s elektromotorem, produkuje systémový výkon až 500 kW (680 koní). | Toyota GR010 Hybrid Le Mans Hypercar Zdroj: Toyota
17
Fotogalerie

Toyota odhalila svůj závoďák pro třídu hyperaut. GR010 má 680 koní a 1040 kg

I když je novinka větší, těžší a slabší než odchozí LMP1, poměr výkonu a hmotnosti má stále působivý.

Konečně se bez maskování koukáme na nový závoďák, se kterým bude Toyota soupeřit v nové vrcholné třídě hyperaut letošní sezóny vytrvalostního šampionátu FIA WEC a pochopitelně tedy i ve slavně 24hodinovce v Le Mans. Současně ale nová hybridní placka s označením GR010 také naznačuje, co můžeme čekat od její silniční varianty.

Na svém závoďáku pracovala Toyota posledních 18 měsíců v týmovém vedení v Kolíně nad Rýnem, kde probíhal vývoj a stavba vozu. Práce na samotné hybridním ústrojí však probíhaly v technickém centru automobilky Higashi-Fuji v Japonsku.  

Středobodem GR010 je 3,5litrový twin-turbo V6, který ve spojení s elektromotorem, produkuje systémový výkon až 500 kW (680 koní). Zatímco spalovací motor pohání výhradně zadní kola, až 200 kW (272 koní) z elektromotoru zajišťuje pohon předních kol.

Po stránce designu má novinka stále blízko odchozím prototypům třídy LMP1, vůči starému TS050 LMP1 je ale GR010 o 250 mm delší, 100 mm širší a také 100 mm vyšší. S hmotností 1040 je rovněž o 162 kg těžší, hodnotou však Toyota splňuje stanovenou minimální hmotnosti vozu dle regulí FIA.

Automobilka již potvrdila, že do kokpitu nasadí známá jména továrního týmu, která budou hájit titul Toyoty ve vrcholní třídě. Za volant vozu číslo 7 tak usednou Kamui Kobayashi, Mike Conway a Jose Maria Lopez, kdežto na vozu číslo 8 najdete jména Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima a Brendon Hartley.

Silniční varianta závodního GR Super Sports se nám prozatím ukázala ve formě maskovaného prototypu. Přesné datum odhalení a nástup do produkce Toyota zatím neupřesňuje. V rámci homologačních nařízení má vzniknout 20 kusů.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud