77
Fotogalerie

Subaru Outback 2.0D 2015 je hodně příjemné auto [první jízdní dojmy]

Přibližně v polovině března se začne na českém trhu prodávat nová generace Subaru Outback. V předstihu jsme vyzkoušeli verzi s naftovým boxerem pod kapotou.

Kapitoly článku:


V roce 1995 svět poprvé spatřil oplastované kombi se zvýšeným podvozkem. Subaru tehdy představilo první generaci Outbacku, čímž v podstatě založilo segment dnes tolik populárních allroadů. 

Letos tedy Subaru Outback slaví dvacáté výročí a v Evropě bude tento fakt oslaven příchodem nové generace na trh. Ta se představila už v dubnu minulého roku a na větších trzích se již také prodává. Starý kontinent si musel počkat, což je vzhledem k prodejům, které pro Subaru generuje Amerika nebo domácí Japonsko, celkem pochopitelné. Ale dočkali jsme se. V pořadí už pátá generace Outbacku se začne v České republice prodávat od poloviny března.

outback_12.JPGoutback_11.JPG
Nové Subaru Outback se designově tak trochu vrací k třetí generaci. A to je dobře, protože ta byla nejhezčí. 

Co je (a není) nového?

Pátá generace není od základu nově postavené auto. Možná, že spíše než označení „nová generace“, by se hodilo označení „pořádný facelift“. Důvodem je fakt, že základ auta jako takový zůstal nezměněn a zůstaly také motory.

Pod kapotou můžete stále očekávat naftový dvoulitr nebo benzinovou dva-pětku, opět je zde šestistupňový manuál s mezinápravovým diferenciálem nebo bezstupňový Lineartronic s mezinápravovou spojkou. Vše ovšem doznalo řady změn a výsledek je nakonec tak odlišný (rozuměj lepší), že ho za pátou generaci považovat opravdu můžeme.

Co se rozměrů týká, tam se změnila pouze šířka a délka. Outback se prodloužil o 25 mm a do šířky přibral 20 mm. Rozvor ani výška se nezměnily, stejně tak jako výška podvozku, která stále dosahuje na dvacet centimetrů (některá SUV mohou tiše závidět).

outback_36.JPGoutback_53.JPG
Základní rozměry zůstaly. S předchozí generací je shodný rozvor náprav i výška. Lehce se změnila celková délka a šířka. 

V rámci generační obměny dostal Outback o 67 procent tužší karoserii, kompletně přepracovaný je podvozek, řízení je strmější (pracuje s převodem 14,1:1 na místo původních 16,5), snižovaly se vibrace a zlepšovalo odhlučnění interiéru. Konkrétně aerodynamický hluk klesl o šest procent, hluk od kol byl snížen o patnáct procent, odhlučnění motoru bylo zlepšeno o dvanáct procent.

U Subaru se samozřejmě s příchodem normy Euro 6 museli podívat také na snižování emisí, což si vyžádalo vylepšení aerodynamiky a motorů. S ohledem na aerodynamiku byl upraven sklon čelního okna, každý Outback si ponese na pátých dveřích výrazný spoiler, ve velkém se změnila také zadní část a nakonec i kola jsou tvarována s ohledem na proudění vzduchu. A abych nezapomněl, benzinové verze mají aktivní klapky v masce chladiče.

U motorů se snižovalo vnitřní tření. Benzinový čtyřválec dostal osmdesát procent modifikovaných částí a systém start/stop. V případě dieselu došlo k přepracování devadesáti procent dílů. Měnilo se například turbo, upravoval se blok motoru, písty, filtr pevných částic, řídicí jednotka a mnoho dalšího. Výsledkem je splnění normy Euro 6 bez nutnosti používat vstřikování močoviny. 

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud