Maximální rychlost činí 306 kilometrů za hodinu. To vše při pohotovostní hmotnosti 2,2 tuny a skrze automatickou převodovku s osmi stupni. Přibližně za rok bychom se měli dočkat také plug-in hybridní varianty.

Maximální rychlost činí 306 kilometrů za hodinu. To vše při pohotovostní hmotnosti 2,2 tuny a skrze automatickou převodovku s osmi stupni. Přibližně za rok bychom se měli dočkat také plug-in hybridní varianty.

Na svět mu pomohla sdílená platforma koncernu Volkswagen MLB, na které jezdí blízce příbuzné Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a také budoucí Volkswagen Touareg, který se v příští generaci odhalí příští rok.

Na svět mu pomohla sdílená platforma koncernu Volkswagen MLB, na které jezdí blízce příbuzné Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a také budoucí Volkswagen Touareg, který se v příští generaci odhalí příští rok.

I přes agresivní styling se svažující se střechou podobně jako u BMW X6 chce nabídnou i praktičnost - například zavazadlový prostor má slušných 600 litrů.

I přes agresivní styling se svažující se střechou podobně jako u BMW X6 chce nabídnou i praktičnost - například zavazadlový prostor má slušných 600 litrů.

Pod kapotou agresivně designované novinky je osmiválcový čtyřlitr se dvěma turbodmychadly- známý podezřelý od Porsche. V Urusu nabídne 478 kilowatt, 850 Nm a SUV dovolí zrychlit z nuly na sto za 3,8 sekund - nejrychleji ze všech sériových SUV.

Pod kapotou agresivně designované novinky je osmiválcový čtyřlitr se dvěma turbodmychadly- známý podezřelý od Porsche. V Urusu nabídne 478 kilowatt, 850 Nm a SUV dovolí zrychlit z nuly na sto za 3,8 sekund - nejrychleji ze všech sériových SUV.

Po hranaté epizodě s modelem L002 je tu první SUV od Lamborghini. Už podle pompézní premiéry bylo vidět, jak moc důležité auto to pro Lamborghini je. Zásadní je především na čínském a americkém trhu.

Po hranaté epizodě s modelem L002 je tu první SUV od Lamborghini. Už podle pompézní premiéry bylo vidět, jak moc důležité auto to pro Lamborghini je. Zásadní je především na čínském a americkém trhu.

Obratnější bude Urusu i díky adaptivním tlumičům, aktivním stabilizátorům a zatáčením všech kol. Jak už napovídaly upoutávky, k dispozici jsou jízdní režimy. Vše přizpůsobí na silnici, bláto, sníh, písek ale i závodní okruh.

Obratnější bude Urusu i díky adaptivním tlumičům, aktivním stabilizátorům a zatáčením všech kol. Jak už napovídaly upoutávky, k dispozici jsou jízdní režimy. Vše přizpůsobí na silnici, bláto, sníh, písek ale i závodní okruh.

Zatímco výroba předprodukčních modelů již probíhá, sériové vozy se začnou vyrábět až po novém voze.

Zatímco výroba předprodukčních modelů již probíhá, sériové vozy se začnou vyrábět až po novém voze.

Standardem jsou největší karbon-keramické brzdy na sériovém voze (440mm vpředu a 370mm vzadu).

Standardem jsou největší karbon-keramické brzdy na sériovém voze (440mm vpředu a 370mm vzadu).

Standardní rozložení výkonu pohonu všech kol je 40 ku 60 ve prospěch zadní nápravy. Až sedmdesát procent však umí přenést na přední kola, na zadní až 87. Podle dostupné trakce je točivý moment rozdělován na jednotlivá kola díky systém aktivních elektronických diferenciálů.

Standardní rozložení výkonu pohonu všech kol je 40 ku 60 ve prospěch zadní nápravy. Až sedmdesát procent však umí přenést na přední kola, na zadní až 87. Podle dostupné trakce je točivý moment rozdělován na jednotlivá kola díky systém aktivních elektronických diferenciálů.

Lamborghini Urus vyrábí speciálně upravená továrna v SantAgatě u Bologny.

Lamborghini Urus vyrábí speciálně upravená továrna v SantAgatě u Bologny.

Na svět mu pomohla sdílená platforma koncernu Volkswagen MLB, na které jezdí blízce příbuzné Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a také budoucí Volkswagen Touareg, který se v příští generaci odhalí příští rok.
I přes agresivní styling se svažující se střechou podobně jako u BMW X6 chce nabídnou i praktičnost - například zavazadlový prostor má slušných 600 litrů.
Pod kapotou agresivně designované novinky je osmiválcový čtyřlitr se dvěma turbodmychadly- známý podezřelý od Porsche. V Urusu nabídne 478 kilowatt, 850 Nm a SUV dovolí zrychlit z nuly na sto za 3,8 sekund - nejrychleji ze všech sériových SUV.
Po hranaté epizodě s modelem L002 je tu první SUV od Lamborghini. Už podle pompézní premiéry bylo vidět, jak moc důležité auto to pro Lamborghini je. Zásadní je především na čínském a americkém trhu.
12
Fotogalerie

Lamborghini limituje výrobu na 8000 kusů. Chce zachovat exkluzivitu

Předseda představenstva automobilky Lamborghini se rozpovídal o prodejních plánech na příští rok. Polovinu prodaných vozů by měl tvořit jen Urus.

Supersportovním a luxusním automobilkám se v poslední době daří. Poptávka roste hlavně po jejich SUV a může za to i nárůst lidí, kteří si takové vozy mohou dovolit. Třeba takové Lamborghini prodalo v loňském roce 5750 vozů, což je oproti předloňskému roku 51% zlepšení.

Hlavním tahounem se totiž stalo první supersportovní SUV Urus, které se loni začalo prodávat jako nejlevnější model značky. Podle Stefana Domenicali, šéfa automobilky, je 70 % majitelů modelu Urus u Lamborghini poprvé. Jsou to lidé, kteří kupují tatíkovské Bentley Bentaygy a Rolls-Royce, Urus je tak bezvadný lék na krizi středního věku. Pokud budou prodeje Lamborghini stále růst, bude Ferrari, dosavadní lídr v prodeji supersportů v ohrožení.

Domenicali ale v rozhovoru pro CarAdvice poznamenal, že musejí v dodávkách aut zákazníkům najít tu správnou rovnováhu. Jde především o ty mladé, kteří chtějí auto v podstatě hned. Přitom čekání na výrobu supersportu prostě patří k tradici a movití mladíci jí prý nectí. Pro Lamborghini by to tak znamenalo vyrábět skladová auta v různých konfiguracích, která budou čekat na své majitele.

Z toho důvodu bude automobilka pro příští rok limitovat výrobu na 8000 kusů. Polovina z toho by měla patřit Urusu a druhou polovinu by si měly rozdělit supersporty. Ferrari mezitím plánuje jen letos prodat 9000 vozů a v tom příští dokonce 10.000. Pomoci jim k tomu má chystané SUV Purosangue, které je zatím zahaleno tajemstvím.

Automobilce Lamborghini se daří i u nás. Jen v loňském roce zaparkoval nový splašený býk v garážích 35 majitelů. Urus navíc hlásí do konce roku vyprodáno.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud