Soustava osmiválce a výkonných elektromotorů nezůstane jenom u konceptu. Mercedes to oficiálně potvrdil.
Mercedes-AMG udělal na posledním ženevském autosalonu rozruch se čtyřdveřovým GT. Technicky jde o nové CLS, které může mít i osmiválec a je výrazně sportovněji orientováno. Ještě předtím ale na stejný model automobilka lákala rudým konceptem se zlatými středy kol.
Ten nezaujal jen ještě expresivnějším designem, než nakonec dostala sériová verze. Měl i hybridní ústrojí sestávající se ze známého, dvakrát přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce a elektromotoru. Dohromady tato soustava dává 805 koňských sil, 600 kilowattů.
Tento pohon nakonec produkční varianta nezdědila, máme ale dobré zprávy. Takto výkonné AMG s tímto typem pohonu přijde. Pro Digital Trends to potvrdil šéf Mercedesu-AMG, Tobia Moers. Prý "jednoho dne". Není však jasné, v jakém modelu se tomu tak stane.
Inženýři AMG pro tento účel údajně vyvíjí speciální balíček pro baterie. Pro úsporu důležitých kilogramů k tomu použije i karbonová vlákna. Moers ještě dodává, že i full-hybridní verze bude mít stejně agresivní zvuk, jako ta "normální" osmiválcová.
AMG svůj první hybrid již představila právě v CLS, třídě E a AMG GT Four Door pod číslem 53 vystupuje kombinace šestiválce a pomocného elektromotoru s elektrickým kompresorem, jedná se ale jen o mild-hybrid, elektromotor přímo auto nepohání.
AMG je německá společnost, která se zabývá závodními úpravami a sportovním tuningem vozů Mercedes-Benz. Společnost byla založena v roce 1967 dvojicí Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Většinou se značka uvádí jako Mercedes-AMG.
Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB