Některé automobilky se občas pustí i do opravdu bizarních zajímavostí. Jednou z nich je i japonská  Mazda , která postavila funkční „automobil“, který byl uvnitř obyčejného zavazadla. Zdroj: Mazda

Některé automobilky se občas pustí i do opravdu bizarních zajímavostí. Jednou z nich je i japonská Mazda, která postavila funkční „automobil“, který byl uvnitř obyčejného zavazadla. | Zdroj: Mazda

Tento obdivuhodný stroj vznikl v roce 1991 a byl představen během akce Fantasyard, kde se jednotlivé skupiny zaměstnanců předvedli s tím, co zajímavého vymysleli v rámci mobility. Zdroj: Mazda

Tento obdivuhodný stroj vznikl v roce 1991 a byl představen během akce Fantasyard, kde se jednotlivé skupiny zaměstnanců předvedli s tím, co zajímavého vymysleli v rámci mobility. | Zdroj: Mazda

Takzvaný „suitcase car“ vznikl pod rukama sedmi techniků z oblasti vývoje a testování manuálních převodovek značky. Zdroj: Mazda

Takzvaný „suitcase car“ vznikl pod rukama sedmi techniků z oblasti vývoje a testování manuálních převodovek značky. | Zdroj: Mazda

Jako pomyslnou karoserii zvolili kufr od japonské společnosti Samsonite, která je ve světě výrobců zavazadel, batohů, tašek a kabelek špičkou v oboru. Zdroj: Mazda

Jako pomyslnou karoserii zvolili kufr od japonské společnosti Samsonite, která je ve světě výrobců zavazadel, batohů, tašek a kabelek špičkou v oboru. | Zdroj: Mazda

Model o velikosti 57 x 75 centimetrů byl osazen minimaturním motorem z motocyklu o objemu 33,6 cm3, který dosahoval výkonu 1,7 koně.  Zdroj: Mazda

Model o velikosti 57 x 75 centimetrů byl osazen minimaturním motorem z motocyklu o objemu 33,6 cm3, který dosahoval výkonu 1,7 koně.  | Zdroj: Mazda

Kufr se s tímto agregátem dokázal rozjet až na 30 km/h. Výsledek nebyl ani tak autem, jako spíše motorovou tříkolkou, ostatně i k zatáčení se používala řidítka. Zdroj: Mazda

Kufr se s tímto agregátem dokázal rozjet až na 30 km/h. Výsledek nebyl ani tak autem, jako spíše motorovou tříkolkou, ostatně i k zatáčení se používala řidítka. | Zdroj: Mazda

Rozložení tříkolky zabralo zhruba minutu a o kontakt se zemí se starala kola z minibiku. Tohoto vozítka vzniklo několik prototypů, jede dokonce pro marketingové účely v Evropě, ale nakonec z projektu sešlo. Zdroj: Mazda

Rozložení tříkolky zabralo zhruba minutu a o kontakt se zemí se starala kola z minibiku. Tohoto vozítka vzniklo několik prototypů, jede dokonce pro marketingové účely v Evropě, ale nakonec z projektu sešlo. | Zdroj: Mazda

Mazda chtěla auto v kufru opravdu vyrábět, ale celé vážilo 32 kilogramů, což by cestování dost ztížilo. Zdroj: Mazda

Mazda chtěla auto v kufru opravdu vyrábět, ale celé vážilo 32 kilogramů, což by cestování dost ztížilo. | Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

Tento obdivuhodný stroj vznikl v roce 1991 a byl představen během akce Fantasyard, kde se jednotlivé skupiny zaměstnanců předvedli s tím, co zajímavého vymysleli v rámci mobility. Zdroj: Mazda
Takzvaný „suitcase car“ vznikl pod rukama sedmi techniků z oblasti vývoje a testování manuálních převodovek značky. Zdroj: Mazda
Jako pomyslnou karoserii zvolili kufr od japonské společnosti Samsonite, která je ve světě výrobců zavazadel, batohů, tašek a kabelek špičkou v oboru. Zdroj: Mazda
Model o velikosti 57 x 75 centimetrů byl osazen minimaturním motorem z motocyklu o objemu 33,6 cm3, který dosahoval výkonu 1,7 koně.  Zdroj: Mazda
13
Fotogalerie

Japonci v 90. letech nacpali auto do kufru Samsonite. Jeden kousek byl i pro Evropu

V Japonsku se bizarnostmi nikdy nešetřilo. Nacpat ale do zavazadla spalovací motor, to už chce pořádnou dávku představivosti.

Některé automobilky se občas pustí i do opravdu bizarních zajímavostí. Jednou z nich je i japonská Mazda, která postavila funkční „automobil“, který byl uvnitř obyčejného zavazadla. Tento obdivuhodný stroj vznikl v roce 1991 a byl představen během akce Fantasyard, kde se jednotlivé skupiny zaměstnanců předvedli s tím, co zajímavého vymysleli v rámci mobility.

Takzvaný „suitcase car“ vznikl pod rukama sedmi techniků z oblasti vývoje a testování manuálních převodovek značky. Jako pomyslnou karoserii zvolili kufr od japonské společnosti Samsonite, která je ve světě výrobců zavazadel, batohů, tašek a kabelek špičkou v oboru.

Model o velikosti 57 x 75 centimetrů byl osazen minimaturním motorem z motocyklu o objemu 33,6 cm3, který dosahoval výkonu 1,7 koně. Kufr se s tímto agregátem dokázal rozjet až na 30 km/h. Výsledek nebyl ani tak autem, jako spíše motorovou tříkolkou, ostatně i k zatáčení se používala řidítka.

Rozložení tříkolky zabralo zhruba minutu a o kontakt se zemí se starala kola z minibiku. Tohoto vozítka vzniklo několik prototypů, jede dokonce pro marketingové účely v Evropě, ale nakonec z projektu sešlo. Mazda prý chtěla auto v kufru opravdu vyrábět, ale celé vážilo 32 kilogramů, což by cestování dost ztížilo.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud