Thomas Schäfer se opět rozpovídal nejen o chystaných modelech české značky.
Stále ještě nový šéf Škody Auto Thomas Schäfer, který do funkce po Bernhardu Maierovi nastoupil letos v srpnu, se v nejnovějším rozhovoru pro Českou televizi zmínil o následujících krocích české automobilky, a to především na vlně nutné elektromobility. Ostatně nejen Škoda se musí podřídit nařízením Evropské unie.
„S novou zelenou dohodou a regulacemi není žádná alternativa, musíme se silně orientovat na elektromobily,“ uvedl Schäfer. „Budeme se rozhodovat o celém portfoliu, musíme zvážit, jaké modely budeme potřebovat. Na tom teď budeme muset pracovat,“ dodal.
V tomto ohledu přitom uvedl, že o nástupci elektrického Citigoe iV se přece jen u Škody přemýšlí. „Určitě budeme malý elektrický vůz potřebovat a bojujeme za něj,“ řekl pro ČT Schäfer. Lze počítat s tím, že novinka by technicky vycházela z dalšího elektromobilu rodiny ID. u Volkswagenu, který malý a ještě dostupnější model na baterky chystá také. Cenovka by přitom u takového modelu byla naprosto rozhodující.
Dále šéf Škody upřesnil, že nové generace Fabie se dočkáme „v prvních měsících příštího roku“. U populárního modelu se nicméně s elektrifikací, alespoň prozatím, nepočítá. Podle Schäfera by to negativně ovlivnilo cenu Fabie, která se musí udržet na dostupné hladině. Zato u větších modelů vidí budoucnost v plug-in hybridních ústrojích, o která je údajně v nové Octavii a modernizovaném Superbu obrovská poptávka.
Na vlně elektromobility se poté v druhé polovině roku 2021 dočkáme chystaného Enyaqu iV v karosářské variantě SUV-kupé se splývající zádí – tedy ve stylu původního konceptu Vision iV. Výroba standardní varianty Enyaqu iV nyní běží ve zkušebním režimu, zatímco se dozvídáme i cenovky nejlevnější verze nebo rozdíly mezi jednotlivými styly interiérů.
Schäfer se nakonec vyjádřil i ke stále probíranému téma stavby nového závodu či možného přesunu výroby některých modelů Škody do zahraničí. „V těchto nejistých časech neuvažujeme nad stavbou nového závodu,“ uvedl. Právě pro Superb a VW Passat nadcházející generace měla vzniknout ve východní Evropě nebo Turecku nová továrna. Automobilka však bude místo toho hledat kapacity v již existujících závodech koncernu.
To samozřejmě stále nevylučuje možný přesun výrobu Superbu z Kvasin mimo Česko, tedy plán, který se dlouhodobě nelibí tamním odborářům. „Přesun výroby se může dotknout každého modelu,“ dodal Schäfer s tím, že i nyní při celosvětovém poklesu prodejů automobilů bojuje automobilka s kapacitou svých českých závodů. Své pevné místo tak v tuto chvíli nemá v Kvasinách ani SUV Kodiaq.