Nová kapotáž vyladěného Abarthu 595 je kompletně z uhlíkových vláken. Foto: Pogea Racing

Nová kapotáž vyladěného Abarthu 595 je kompletně z uhlíkových vláken. | Foto: Pogea Racing

Zájemci mohou volit z šesti různých provedení ráfků. Lepivé pneumatiky dodává Michelin. Foto: Pogea Racing

Zájemci mohou volit z šesti různých provedení ráfků. Lepivé pneumatiky dodává Michelin. | Foto: Pogea Racing

Podvozek byl laděn tak, aby odpovídal zvýšenému výkonu. Foto: Pogea Racing

Podvozek byl laděn tak, aby odpovídal zvýšenému výkonu. | Foto: Pogea Racing

Rozšíření blatníků je zvláště markantní u zadních kol. Foto: Pogea Racing

Rozšíření blatníků je zvláště markantní u zadních kol. | Foto: Pogea Racing

Abarth 595 v podání ladičů Pogea Racing. Foto: Pogea Racing

Abarth 595 v podání ladičů Pogea Racing. | Foto: Pogea Racing

Abarth 595 v podání ladičů Pogea Racing. Foto: Pogea Racing

Abarth 595 v podání ladičů Pogea Racing. | Foto: Pogea Racing

Abarth 595 v podání ladičů Pogea Racing. Foto: Pogea Racing

Abarth 595 v podání ladičů Pogea Racing. | Foto: Pogea Racing

Abarth 595 v podání ladičů Pogea Racing. Foto: Pogea Racing

Abarth 595 v podání ladičů Pogea Racing. | Foto: Pogea Racing

Zájemci mohou volit z šesti různých provedení ráfků. Lepivé pneumatiky dodává Michelin. Foto: Pogea Racing
Podvozek byl laděn tak, aby odpovídal zvýšenému výkonu. Foto: Pogea Racing
Rozšíření blatníků je zvláště markantní u zadních kol. Foto: Pogea Racing
Abarth 595 v podání ladičů Pogea Racing. Foto: Pogea Racing
8
Fotogalerie

Abarth 595 prošel posilovnou u ladičů Pogea Racing. Stojí za tu šílenou cenu?

Vyladěná verze už tak ostrého Abarthu 595 nese název Hercules. Z její ceny upadnete do mdlob.

Nejvýkonnější provedení Fiatu 500 se škorpionem ve znaku je oblíbenou platformou pro všemožné úpravy. Němečtí ladiči Pogea Racing ke svému dílu přistoupili doslova od podlahy.

U maličkého Hercula změnili nárazníky, prahy a rozšířili blatníky, přidali odvětrávanou kapotu i pořádné křídlo – všechny díly jsou z uhlíkových vláken. Podvozek osadili sportovnějšími pružinami a stavitelnými tlumiči, díky čemuž došlo k snížení polohy těžiště o 45 mm. Dále zde najdeme lehké 18“ ráfky v pneumatikách Michelin o rozměru 215/35.

Ze standardních 121 kW (165 k) nebo 132 kW (180 k) se díky úpravám stane 162 kW (220 k), točivý moment dosahuje hodnoty 350 N.m. Zvýšení výkonu Pogea Racing dosáhli upravenou řídící elektronikou motoru a od svodů až po koncovky s klapkou novým výfukovým potrubím, včetně termoizolace, která udržuje pod kapotou přijatelnou teplotu.

Po úpravách zabere sprint na 100 km/h jen 6,2 sekundy. Cena za všechny tyto úpravy není malá – 18.810 eur bez daně, tedy necelého půl milionu korun. A abychom nezapomněli, nezahrnuje samotný Abarth 595, ten si zájemce o ladění musí sehnat sám.

Abarth

Abarth je značka, která se stala synonymem výkonu, sportovnosti a tuningu. Ve znaku automobilky je štír, který reprezentuje klíčové vlastnosti vozů Abarth.

Společnost Abarth & C. založil Karl Abarth v roce 1949. Výroba se původně zaměřovala na závodní vozy a tuningové sady. Značka Abarth je nyní součástí skupiny Stellantis.

Abarth 595 • Abarth 695

Doporučujeme

Články odjinud