S modelem XC60 udělalo Volvo doslova díru do světa. Po fenomenálním úspěchu většího XC90 se švédskému výrobci povedlo to samé s menším sourozencem, který nabídne nejen lepší jízdní vlastnosti, ale také daleko zajímavější interiér. Nejlevnější kousky začínají na 200 tisících korunách, za něž dostanete ve většině případů nadprůměrnou výbavu a také opravdu povedený vznětový pětiválec 2,4 vlastní konstrukce. Ten při správném zacházení nemá problém se statisícovými nájezdy.

S modelem XC60 udělalo Volvo doslova díru do světa. Po fenomenálním úspěchu většího XC90 se švédskému výrobci povedlo to samé s menším sourozencem, který nabídne nejen lepší jízdní vlastnosti, ale také daleko zajímavější interiér. Nejlevnější kousky začínají na 200 tisících korunách, za něž dostanete ve většině případů nadprůměrnou výbavu a také opravdu povedený vznětový pětiválec 2,4 vlastní konstrukce. Ten při správném zacházení nemá problém se statisícovými nájezdy.

Volvo je známé ergonomickými a velmi kvalitně zhotovenými interiéry. Zejména dvoubarevné kožené kombinace jsou mimořádně povedené, nehledě na fakt, že sedadla vozů Volvo mají velmi blízko k terapeutickým křeslům. Pojišťovna WD zařadila model XC60 na 11 místo v žebříčku spolehlivosti. Jeho přítomnost v naší desítce je způsobena tím, že na místě 10. se umístil Peugeot 4007, který je však dvojčetem Citroenu C-Crosser, jenž se však umístil výrazně lépe.

Volvo je známé ergonomickými a velmi kvalitně zhotovenými interiéry. Zejména dvoubarevné kožené kombinace jsou mimořádně povedené, nehledě na fakt, že sedadla vozů Volvo mají velmi blízko k terapeutickým křeslům. Pojišťovna WD zařadila model XC60 na 11 místo v žebříčku spolehlivosti. Jeho přítomnost v naší desítce je způsobena tím, že na místě 10. se umístil Peugeot 4007, který je však dvojčetem Citroenu C-Crosser, jenž se však umístil výrazně lépe.

Nissan X-Trail první generace je dobrou volbou všech, kteří od svého SUV žádají víc, než jen jízdu po zpevněném povrchu. Nissan X-Trail vznikl v době, kdy si výrobci ještě mysleli, že SUV musí mít skutečně offroadové vlastnosti, takže Nissan využil svých letitých poznatků ve vývoji vozů této kategorie - od pohonu až po nájezdové úhly.

Nissan X-Trail první generace je dobrou volbou všech, kteří od svého SUV žádají víc, než jen jízdu po zpevněném povrchu. Nissan X-Trail vznikl v době, kdy si výrobci ještě mysleli, že SUV musí mít skutečně offroadové vlastnosti, takže Nissan využil svých letitých poznatků ve vývoji vozů této kategorie - od pohonu až po nájezdové úhly.

Ruku na srdce, interiér vozu je zejména pro lidi vyznávající ryzí účelovost, případně pro ty, kteří nemají v lásce klasiku. Osmé místo X-Trailu je možná trochu zavádějící, protože mezi vybranými vozy je jedním z nejstarších. X-Trail nepatří dynamicky na vrchol, ale vše vynahrazuje cenou, začínající na 75 000 Kč za slušně vypadající kousek. Japonský rodokmen na druhou stranu značí vyšší ceny náhradních dílů.

Ruku na srdce, interiér vozu je zejména pro lidi vyznávající ryzí účelovost, případně pro ty, kteří nemají v lásce klasiku. Osmé místo X-Trailu je možná trochu zavádějící, protože mezi vybranými vozy je jedním z nejstarších. X-Trail nepatří dynamicky na vrchol, ale vše vynahrazuje cenou, začínající na 75 000 Kč za slušně vypadající kousek. Japonský rodokmen na druhou stranu značí vyšší ceny náhradních dílů.

Renault Koleos je korejský automobil, na něž mnozí stále pohlížejí jako na něco podřadného. Statistiky pojišťovny WD však mluví o něčem jiném. Kromě spolehlivosti je nutné Koleosu přičíst k dobru vysokou standardní výbavu. Jízdně je však spíše průměrný.

Renault Koleos je korejský automobil, na něž mnozí stále pohlížejí jako na něco podřadného. Statistiky pojišťovny WD však mluví o něčem jiném. Kromě spolehlivosti je nutné Koleosu přičíst k dobru vysokou standardní výbavu. Jízdně je však spíše průměrný.

Interiér Koleosu je účelový, bez výraznějšího nápadu. Plasty pouze průměrné, a kdo zná moderní vozy Dacia, ten rychle pochopí. Na druhou stranu jde o pořádný kus auta, které v dobrém stavu přijde i na méně než 140 tisíc.

Interiér Koleosu je účelový, bez výraznějšího nápadu. Plasty pouze průměrné, a kdo zná moderní vozy Dacia, ten rychle pochopí. Na druhou stranu jde o pořádný kus auta, které v dobrém stavu přijde i na méně než 140 tisíc.

Citroen C-Crosser je vlastně Mitsubishi Outlander, stejně jako Peugeot 4007. Ovšem všechna tři auta na tom nejsou stejně, jak dokazují statistiky. Šesté místo Citroenu překonává sestersky Peugeot, který skončil na místě desátém a výrazně překonává mateřské Mitsubishi Outlander na místě 17. Jemu však uškodily předchozí vyráběné generace.

Citroen C-Crosser je vlastně Mitsubishi Outlander, stejně jako Peugeot 4007. Ovšem všechna tři auta na tom nejsou stejně, jak dokazují statistiky. Šesté místo Citroenu překonává sestersky Peugeot, který skončil na místě desátém a výrazně překonává mateřské Mitsubishi Outlander na místě 17. Jemu však uškodily předchozí vyráběné generace.

Interiér je japonsky strohý a je velká škoda, že se Francouzi vůbec nesnažili s tím něco udělat. Robustní, kvalitní, to ano, ale mdlý. Dobrou zprávou je fakt, že protože o evropské klony Outlanderu bůhvíjak velký zájem nebyl, jejich ceny jsou dnes opravdu příznivé. Rozmezí 150 – 170 tisíc za plně vybavenou čtyřkolkou se 7 sedadly potěší každého zájemce o tento typ vozu, radost brzdí jen malý počet dostupných vozů na prodej.

Interiér je japonsky strohý a je velká škoda, že se Francouzi vůbec nesnažili s tím něco udělat. Robustní, kvalitní, to ano, ale mdlý. Dobrou zprávou je fakt, že protože o evropské klony Outlanderu bůhvíjak velký zájem nebyl, jejich ceny jsou dnes opravdu příznivé. Rozmezí 150 – 170 tisíc za plně vybavenou čtyřkolkou se 7 sedadly potěší každého zájemce o tento typ vozu, radost brzdí jen malý počet dostupných vozů na prodej.

Suzuki Gran Vitara patří k autům, která u nás nikdy nebyla úplně doceněna. Výrobce se u roky marně snažil maskovat jeho terénní původ, což byla ve finále spíše škoda, protože nakonec to byl takový kočkopes. Z hlediska ekonomičnosti přichází v úvahu pouze vznětová varianta, přestože zážehové motorizace, zejména ke konci produkce nabízená 3,2 V6, byly zajímavé alternativy k nepříliš svižným vznětovým čtyřválcům. Jejich žíznivost by zaskočila i majitele osmiválcového Audi A8.

Suzuki Gran Vitara patří k autům, která u nás nikdy nebyla úplně doceněna. Výrobce se u roky marně snažil maskovat jeho terénní původ, což byla ve finále spíše škoda, protože nakonec to byl takový kočkopes. Z hlediska ekonomičnosti přichází v úvahu pouze vznětová varianta, přestože zážehové motorizace, zejména ke konci produkce nabízená 3,2 V6, byly zajímavé alternativy k nepříliš svižným vznětovým čtyřválcům. Jejich žíznivost by zaskočila i majitele osmiválcového Audi A8.

Interiér je na poměry Suzuki bohatý a ergonomicky povedený, přestože žádné luxusní prvky jako jeho konkurenti nikdy nenabízel.

Interiér je na poměry Suzuki bohatý a ergonomicky povedený, přestože žádné luxusní prvky jako jeho konkurenti nikdy nenabízel.

Honda CR-V potvrzuje mimořádnou spolehlivost modelů této japonské značky (Honda je kromě této kategorie téměř vždy v první trojici nejspolehlivějších aut). Nadprůměrné jízdní vlastnosti i proevropský design z ní dělají velmi zajímavou alternativu k ostatním SUV ze Země vycházejícího slunce. Povedené motory, včetně zážehového dvoulitru, a nadšená ochota zatáčet kam chcete, stojí za vyšší pořizovací cenu ojetiny ve srovnání s jinými japonskými SUV, případně jejich deriváty stejného modelového ročníku.

Honda CR-V potvrzuje mimořádnou spolehlivost modelů této japonské značky (Honda je kromě této kategorie téměř vždy v první trojici nejspolehlivějších aut). Nadprůměrné jízdní vlastnosti i proevropský design z ní dělají velmi zajímavou alternativu k ostatním SUV ze Země vycházejícího slunce. Povedené motory, včetně zážehového dvoulitru, a nadšená ochota zatáčet kam chcete, stojí za vyšší pořizovací cenu ojetiny ve srovnání s jinými japonskými SUV, případně jejich deriváty stejného modelového ročníku.

Interiér je rovněž strohý, ovšem má oproti srovnatelným konkurentům daleko větší styl a lepší použité materiály.

Interiér je rovněž strohý, ovšem má oproti srovnatelným konkurentům daleko větší styl a lepší použité materiály.

Suzuki SX4 je mimořádně oblíbeným automobilem, a to nejen pro nízkou cenu, ale také proto, že tohle je auto v pravém slova smyslu. Žádné kudrlinky, žádné zbytečné nesmyslné výbavové prvky, pouze dobře vyvážené řízení, čtyřkolka schopná bez problémů zdolat i lehčí terén a design, který ani dnes neurazí. Spolupráce s Fiatem přinesla dobré a bezproblémové vznětové motory, ovšem ani atmosférická zážehová 1,6, která si nechá líbit i dlouhodobé hrubé zacházení, není úplně mimo mísu.

Suzuki SX4 je mimořádně oblíbeným automobilem, a to nejen pro nízkou cenu, ale také proto, že tohle je auto v pravém slova smyslu. Žádné kudrlinky, žádné zbytečné nesmyslné výbavové prvky, pouze dobře vyvážené řízení, čtyřkolka schopná bez problémů zdolat i lehčí terén a design, který ani dnes neurazí. Spolupráce s Fiatem přinesla dobré a bezproblémové vznětové motory, ovšem ani atmosférická zážehová 1,6, která si nechá líbit i dlouhodobé hrubé zacházení, není úplně mimo mísu.

Suzuki si nikdy nepotrpělo na složitě koncipované interiéry a řidiči nabídlo vždy jen to, co k řízení skutečně potřeboval. Od toho se odráží také cena ojetých kusů, která začíná za opravdu dobré exempláře na 80 tisících. Zánovní auta s nájezdem do 100 tisíc kilometrů vyjdou na 200 tisíc. To vše při pětiletém stáří.

Suzuki si nikdy nepotrpělo na složitě koncipované interiéry a řidiči nabídlo vždy jen to, co k řízení skutečně potřeboval. Od toho se odráží také cena ojetých kusů, která začíná za opravdu dobré exempláře na 80 tisících. Zánovní auta s nájezdem do 100 tisíc kilometrů vyjdou na 200 tisíc. To vše při pětiletém stáří.

Na druhém místě se v žebříčku spolehlivosti SUV umístilo další Suzuki, tentokrát pravověrný offroad Jimny. Tohle auto je jedním z posledních svého druhu a jako takové bylo stavěno na vyloženě hrubé zacházení. Proto je také na dnešní poměry až úsměvně jednoduché - jak se říká, kde nic není, tam se nemá co rozbít. Suzuki Jimny není autem pro každého, je dynamicky podprůměrné, spartánské až na kost a dozadu se posadí tak maximálně pes.

Na druhém místě se v žebříčku spolehlivosti SUV umístilo další Suzuki, tentokrát pravověrný offroad Jimny. Tohle auto je jedním z posledních svého druhu a jako takové bylo stavěno na vyloženě hrubé zacházení. Proto je také na dnešní poměry až úsměvně jednoduché - jak se říká, kde nic není, tam se nemá co rozbít. Suzuki Jimny není autem pro každého, je dynamicky podprůměrné, spartánské až na kost a dozadu se posadí tak maximálně pes.

Interiér asi netřeba komentovat, dost aut nemá ani klimatizaci, ovšem to vám v lese bude nejspíše jedno. Co vás potěší, je ryzí a robustní mechanika a jednoduchost ve všem, co od terénního auta skutečně potřebujete. Ceny jsou vzhledem k dlouhodobé produkci nízké, ovšem to jsou holátka napadená korozí. Jimny totiž vůbec nepatří mezi levná auta, ostatně nová v základní výbavě Club stojí bezmála 400 tisíc. Chtějte manuální převodovku.

Interiér asi netřeba komentovat, dost aut nemá ani klimatizaci, ovšem to vám v lese bude nejspíše jedno. Co vás potěší, je ryzí a robustní mechanika a jednoduchost ve všem, co od terénního auta skutečně potřebujete. Ceny jsou vzhledem k dlouhodobé produkci nízké, ovšem to jsou holátka napadená korozí. Jimny totiž vůbec nepatří mezi levná auta, ostatně nová v základní výbavě Club stojí bezmála 400 tisíc. Chtějte manuální převodovku.

Absolutní dominanci japonských aut rozbíjí Audi A4 allroad, které možná tak úplně do kategorie SUV nepatří, ovšem podle pojišťovny WD do této kategorie spadá. Druhý pokus na téma oplastovaný zvýšený kombík se Audi povedl, a to nejen spolehlivostí (oproti A6 allroad, které skončilo až na chvostu třetí desítky), ale také designem a jízdními vlastnostmi.

Absolutní dominanci japonských aut rozbíjí Audi A4 allroad, které možná tak úplně do kategorie SUV nepatří, ovšem podle pojišťovny WD do této kategorie spadá. Druhý pokus na téma oplastovaný zvýšený kombík se Audi povedl, a to nejen spolehlivostí (oproti A6 allroad, které skončilo až na chvostu třetí desítky), ale také designem a jízdními vlastnostmi.

Interiér drtivé většiny modelů Audi patří k tomu nejlepšímu, co lze koupit, a ani A4 Allroad není žádnou výjimkou. Vzhledem k prémiovosti značky je většina ojetých vozů nabízena s luxusními prvky výbavy, ovšem rozhodně ne zadarmo. Čtvrt milionu je úplný základ, ovšem za tyto peníze čekejte spíše problémy. Cena za lepší kousky se pohybuje okolo 400 tisíc korun. Pokud vás tohle auto zajímá, rozhodně volte třílitrový V6.

Interiér drtivé většiny modelů Audi patří k tomu nejlepšímu, co lze koupit, a ani A4 Allroad není žádnou výjimkou. Vzhledem k prémiovosti značky je většina ojetých vozů nabízena s luxusními prvky výbavy, ovšem rozhodně ne zadarmo. Čtvrt milionu je úplný základ, ovšem za tyto peníze čekejte spíše problémy. Cena za lepší kousky se pohybuje okolo 400 tisíc korun. Pokud vás tohle auto zajímá, rozhodně volte třílitrový V6.

Volvo je známé ergonomickými a velmi kvalitně zhotovenými interiéry. Zejména dvoubarevné kožené kombinace jsou mimořádně povedené, nehledě na fakt, že sedadla vozů Volvo mají velmi blízko k terapeutickým křeslům. Pojišťovna WD zařadila model XC60 na 11 místo v žebříčku spolehlivosti. Jeho přítomnost v naší desítce je způsobena tím, že na místě 10. se umístil Peugeot 4007, který je však dvojčetem Citroenu C-Crosser, jenž se však umístil výrazně lépe.
Nissan X-Trail první generace je dobrou volbou všech, kteří od svého SUV žádají víc, než jen jízdu po zpevněném povrchu. Nissan X-Trail vznikl v době, kdy si výrobci ještě mysleli, že SUV musí mít skutečně offroadové vlastnosti, takže Nissan využil svých letitých poznatků ve vývoji vozů této kategorie - od pohonu až po nájezdové úhly.
Ruku na srdce, interiér vozu je zejména pro lidi vyznávající ryzí účelovost, případně pro ty, kteří nemají v lásce klasiku. Osmé místo X-Trailu je možná trochu zavádějící, protože mezi vybranými vozy je jedním z nejstarších. X-Trail nepatří dynamicky na vrchol, ale vše vynahrazuje cenou, začínající na 75 000 Kč za slušně vypadající kousek. Japonský rodokmen na druhou stranu značí vyšší ceny náhradních dílů.
Renault Koleos je korejský automobil, na něž mnozí stále pohlížejí jako na něco podřadného. Statistiky pojišťovny WD však mluví o něčem jiném. Kromě spolehlivosti je nutné Koleosu přičíst k dobru vysokou standardní výbavu. Jízdně je však spíše průměrný.
18
Fotogalerie

10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom. Tyto automobily pro sportovně aktivní životní styl začínají vytlačovat klasicky pojaté automobily a trh je jimi doslova přesycen. Ale která vám vydrží?

Britská pojišťovna Warranty Direct na základě proplacených faktur shromažďuje informace o všech servisních úkonech jednotlivých modelů. Proto se její statistice o tom, které vozy jsou v dané kategorii nejvíce a nejméně spolehlivé, dá poměrně věřit. Nyní jsme se zahleděli na kategorii SUV.

V žebříčku desítky nejspolehlivějších SUV figurují v drtivé většině japonská SUV, jejichž hegemonii narušují pouze tři evropští zástupci. To ještě s přimhouřeným okem, protože jeden z nich se do výběru dostal jen proto, že jsme z 10. místa vyloučili model, který se v překapotované variantě objevuje na místě šestém.

Je zajímavé, že původní japonský model, ze kterého 100% vycházejí, se do první desítky vůbec nedostal. Jemu však uškodily dřívější generace, které tak spolehlivé nebyly a „zkazily“ mu jméno.

Cenově se jedná o různorodé vozy, jejichž průměrné ceny sahají od 80 tisíc korun až po půl milionu.

A ještě jedna zajímavost: Ve výběru deseti nejspolehlivějších SUV se objevuje rovnou trojice modelů jedné japonské značky, přičemž dva jsou hned v první trojici. Ovšem vítěz je někdo jiný…

O jakých autech je řeč, a kdo že to vyrábí nejspolehlivější SUV podle britské pojišťovny Warranty Direct? To se dozvíte v naší komentované galerii. ..

Volvo-XC60-2009-1280-01.jpgVolvo-XC60-2009-1280-99.jpg

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud