Japonská automobilka, která v Evropě nedávno prodejně předběhla Toyotu, má na autosalonu dvě novinky: jednu očekávanou tak dlouho, že ji už nikdo za novinku nepovažuje, a druhou, která je pro změnu úplným překvapením.
Nissan Navara má na IAA 2015 evropskou výstavní premiéru
Tím prvním případem míníme samozřejmě novou generaci pick-upu Navara. Ten má sice ve Frankfurtu evropskou výstavní premiéru, ale samotné auto není tajemstvím už od první poloviny loňského roku. Vlastně je to podobná situace jako s modernizovaným Fordem Ranger, což bude jeden z významných konkurentů Navary.
Modernější interiér má nabídnout výrazně komfortnější cestování
Nová Navara má kompletně přepracovaný design, přičemž na evropský trh dorazí ve verzích King Cab a Double Cab. Oproti předchozí generaci nabídne provedení s dvojitou kabinou o 67 mm delší ložnou plochu (1578 mm), varianta King Cab pak má ložnou plochu dlouhou 1788 mm.
Na evropský trh dorazí Nissan Navara ve verzích King Cab a Double Cab
O pohon se stará naftový motor o objemu 2,3 litru. K dispozici budou dvě verze: 118 kW (160 k) a 140 kW (190 k).
Nissan Gripz je koncept sportovního třídveřového crossoveru. Všude po internetech se o něm píše, že ukazuje budoucnost sportovního kupé 370Z, ale naše informace říkají, že je to dezinterpretace. Designové znaky Gripz se možná na budoucím Nissanu Z objeví, ale koncept rozhodně neříká, že se svalnaté sportovní kupé promění v crossover.
Nissan Gripz má kompozitovou karoserii bez B-sloupků a ohromná 23" kola
Naopak bychom se vůbec nedivili, kdyby se klíčové designové a stylistické znaky komceptu Gripz objevily na nástupci modelu Juke, se kterým automobilka počítá na příští rok.
Ve světlometech se ukrývají kamery, které mohou zaznamenávat jízdu
Pod kompozitovou karoserií schovává koncept hybridní ústrojí tvořené kombinací elektromotoru z Nissanu Leaf se spalovacím motorem, který zde plní funkci generátoru. Žádné podrobnosti o jízdních výkonech automobilka nezveřejnila.