Po hranaté epizodě s modelem L002 je tu první SUV od Lamborghini. Už podle pompézní premiéry bylo vidět, jak moc důležité auto to pro Lamborghini je. Zásadní je především na čínském a americkém trhu.

Po hranaté epizodě s modelem L002 je tu první SUV od Lamborghini. Už podle pompézní premiéry bylo vidět, jak moc důležité auto to pro Lamborghini je. Zásadní je především na čínském a americkém trhu.

Na svět mu pomohla sdílená platforma koncernu Volkswagen MLB, na které jezdí blízce příbuzné Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a také budoucí Volkswagen Touareg, který se v příští generaci odhalí příští rok.

Na svět mu pomohla sdílená platforma koncernu Volkswagen MLB, na které jezdí blízce příbuzné Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a také budoucí Volkswagen Touareg, který se v příští generaci odhalí příští rok.

I přes agresivní styling se svažující se střechou podobně jako u BMW X6 chce nabídnou i praktičnost - například zavazadlový prostor má slušných 600 litrů.

I přes agresivní styling se svažující se střechou podobně jako u BMW X6 chce nabídnou i praktičnost - například zavazadlový prostor má slušných 600 litrů.

Pod kapotou agresivně designované novinky je osmiválcový čtyřlitr se dvěma turbodmychadly- známý podezřelý od Porsche. V Urusu nabídne 478 kilowatt, 850 Nm a SUV dovolí zrychlit z nuly na sto za 3,8 sekund - nejrychleji ze všech sériových SUV.

Pod kapotou agresivně designované novinky je osmiválcový čtyřlitr se dvěma turbodmychadly- známý podezřelý od Porsche. V Urusu nabídne 478 kilowatt, 850 Nm a SUV dovolí zrychlit z nuly na sto za 3,8 sekund - nejrychleji ze všech sériových SUV.

Maximální rychlost činí 306 kilometrů za hodinu. To vše při pohotovostní hmotnosti 2,2 tuny a skrze automatickou převodovku s osmi stupni. Přibližně za rok bychom se měli dočkat také plug-in hybridní varianty.

Maximální rychlost činí 306 kilometrů za hodinu. To vše při pohotovostní hmotnosti 2,2 tuny a skrze automatickou převodovku s osmi stupni. Přibližně za rok bychom se měli dočkat také plug-in hybridní varianty.

Motor bude zároveň vůbec nejúspornější v historii značky. I díky odpojování čtyř válců dosahuje kombinovaná spotřeba 10,6 litrů na sto kilometrů dle nové normy.

Motor bude zároveň vůbec nejúspornější v historii značky. I díky odpojování čtyř válců dosahuje kombinovaná spotřeba 10,6 litrů na sto kilometrů dle nové normy.

Standardní rozložení výkonu pohonu všech kol je 40 ku 60 ve prospěch zadní nápravy. Až sedmdesát procent však umí přenést na přední kola, na zadní až 87. Podle dostupné trakce je točivý moment rozdělován na jednotlivá kola díky systém aktivních elektronických diferenciálů.

Standardní rozložení výkonu pohonu všech kol je 40 ku 60 ve prospěch zadní nápravy. Až sedmdesát procent však umí přenést na přední kola, na zadní až 87. Podle dostupné trakce je točivý moment rozdělován na jednotlivá kola díky systém aktivních elektronických diferenciálů.

Standardem jsou největší karbon-keramické brzdy na sériovém voze (440mm vpředu a 370mm vzadu).

Standardem jsou největší karbon-keramické brzdy na sériovém voze (440mm vpředu a 370mm vzadu).

Obratnější bude Urusu i díky adaptivním tlumičům, aktivním stabilizátorům a zatáčením všech kol. Jak už napovídaly upoutávky, k dispozici jsou jízdní režimy. Vše přizpůsobí na silnici, bláto, sníh, písek ale i závodní okruh.

Obratnější bude Urusu i díky adaptivním tlumičům, aktivním stabilizátorům a zatáčením všech kol. Jak už napovídaly upoutávky, k dispozici jsou jízdní režimy. Vše přizpůsobí na silnici, bláto, sníh, písek ale i závodní okruh.

Zatímco výroba předprodukčních modelů již probíhá, sériové vozy se začnou vyrábět až po novém voze.

Zatímco výroba předprodukčních modelů již probíhá, sériové vozy se začnou vyrábět až po novém voze.

Produkovat je bude speciálně upravená továrna v SantAgatě u Bologny.

Produkovat je bude speciálně upravená továrna v SantAgatě u Bologny.

Na svět mu pomohla sdílená platforma koncernu Volkswagen MLB, na které jezdí blízce příbuzné Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a také budoucí Volkswagen Touareg, který se v příští generaci odhalí příští rok.
I přes agresivní styling se svažující se střechou podobně jako u BMW X6 chce nabídnou i praktičnost - například zavazadlový prostor má slušných 600 litrů.
Pod kapotou agresivně designované novinky je osmiválcový čtyřlitr se dvěma turbodmychadly- známý podezřelý od Porsche. V Urusu nabídne 478 kilowatt, 850 Nm a SUV dovolí zrychlit z nuly na sto za 3,8 sekund - nejrychleji ze všech sériových SUV.
Maximální rychlost činí 306 kilometrů za hodinu. To vše při pohotovostní hmotnosti 2,2 tuny a skrze automatickou převodovku s osmi stupni. Přibližně za rok bychom se měli dočkat také plug-in hybridní varianty.
12
Fotogalerie

Lamborghini Urus je hit. Zákazníci za příplatky utratí v průměru 800 tisíc korun

Lamborghini Urus má být kasa trhákem, který vydělá na jiné exotické modely. A zdá se, že se mu to daří.

Jak často už jsem slyšel, že "nebýt Cayennu, Porsche by si nemohlo dovolit vyrábět 911". Ať už je to pravda, nebo nikoli, faktem je, že SUV jsou u luxusních a sportovních značek úspěšná a uchylují se k nim v podstatě všichni takoví výrobci, kteří to s černými čísly na svých kontech myslí vážně.

Výjimkou není ani Lamborghini. Od Urusu si nejexotičtější značka portfolia Volkswagenu slibuje násobení prodejů a výdělků. Podařilo se? To zajímalo kolegy ze CNBC. Podle šéfa značky, Stefana Domenicalliho, novinka dokonce předčila očekávání a produkci předpovídá na 1.000 aut ještě tento rok, na ty další chce produkci zvýšit až na 8 tisícovek. "Předpokládali jsme pozitivní reakci našich klientů, ale ne až takovou, je to vážně fantastické," pochlubil se na ženevském autosalonu.

Co je možná ještě důležitějším faktorem, 70 procent těchto zákazníků si u rozzuřeného býka svůj nový vůz kupuje poprvé. Průměrná cena příplatků SUV se základní cenovkou více než 4 miliony korun činí 830 tisíc korun.

Smysl Urusu vidí Domenicalli nejen ve zvýšení masy prodaných kusů či prostém výdělku z již použité koncernové techniky. Zajímavý je pohled z hlediska trhů. Lamborghini to otevírá větší potenciál pro země se špatnou kvalitou silniční sítě. Mluví například o Rusku a Indii.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud