Oddělení STI (tedy Subaru Tecnica International) představuje dále vylepšené provedení vrcholné verze Imprezy.
Novinka s označením R205 vychází ze stávajícího modelu Impreza WRX STI a vyznačuje se řadou vylepšení techniky. Navazuje na řadu speciálních sérií včetně typů S203 nebo S204 a nese veškeré prvky poprvé představené na loňském provedení WRX STI spec C, písmeno R má znamenat zkratku pro Road Sport.
Na první pohled si všimneme upravených nárazníků, zvláštní černé masky chladiče, přepracovaných prahových spoilerů a osmnáctipalcových ráfků nazouvajících pneumatiky Bridgestone Potenza RE070 o rozměrech 245/40R18.
Konstruktéři Subaru se ale soustředili především na zlepšení jízdních vlastností a dynamických parametrů. Kvůli tomu byly v detailech upraveny díly závěsů kol, od tužších pružin přes tlumiče a stabilizátory až po silentbloky, a to i s využitím zkušeností z loňské čtyřiadvacetihodinovky na Nurburgringu. Proto by R205 mělo řidiči poskytovat přesnější odezvy a lepší stabilitu za všech okolností.
Subaru Impreza WRX STI R205 přichází s výkonem zvýšeným na 320 koní (235 kW) při 6 400 ot./min. a točivým momentem vrcholícím hodnotou 431 Nm při 4 000 ot./min. Za těmito parametry stojí nové turbodmychadlo s kuličkovými ložisky, nová řídicí jednotka a přepracovaný výfukový trakt se sníženým zpětným tlakem. Na tento typický dvoulitrový „boxer“ navazuje šestistupňová převodovka s manuálním řazením. Výše popsané úpravy povrchových dílů karosérie mají za úkol optimalizaci proudění vzduchu a přítlaku.
O spolehlivé zpomalení se má postarat posílená brzdová soustava s šestipístkovými třmeny vředu a čtyřpístkovými vzadu, lakovány jsou stříbrně a nesou výsostné znaky STI. Před řadicí pákou se nachází plakety s označením R205 propojené s pořadovým výrobním číslem, nápisy R205 najdeme také na prahových obkladech, masce a výklopné zádi. A pro pořádek dodejme, že Subaru Impreza WRX STI R205 je dlouhá 4 415 mm, široké 1 795 mm a vysoké 1 465 mm.
Toto provedení je bohužel určeno opět pouze pro Japonsko, kde se začalo prodávat včera, jeho produkce je omezena na 400 jednotek a základní cena činí v přepočtu 33 825 Euro.
Subaru Impreza WRX STI R205
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ