V galerii najdete první oficiální skici nové generace Škody Octavia RS iV. Škoda zatím poskytla dvě skici liftbacku a jeden kombík, s trochou představivosti potvrzují pravost dříve uniklých vizualizací. Deriváty nové generace Octavie představí Škoda na letošním autosalonu v Ženevě. Foto: Škoda Auto

V galerii najdete první oficiální skici nové generace Škody Octavia RS iV. Škoda zatím poskytla dvě skici liftbacku a jeden kombík, s trochou představivosti potvrzují pravost dříve uniklých vizualizací. Deriváty nové generace Octavie představí Škoda na letošním autosalonu v Ženevě. | Foto: Škoda Auto

S informacemi to však automobilka nepřehání. Uvádí, že nová Octavia RS otevírá po dvaceti letech od uvedení první generace další kapitolu historie a poukazuje přitom na plug-in hybridní provedení RS iV. Foto: Škoda Auto

S informacemi to však automobilka nepřehání. Uvádí, že nová Octavia RS otevírá po dvaceti letech od uvedení první generace další kapitolu historie a poukazuje přitom na plug-in hybridní provedení RS iV. | Foto: Škoda Auto

Pohon Octavie RS iV kombinuje čtrnáctistovku TSI s elektromotorem. Výsledkem je výkon 180 kW (245 koní), totéž by ale měla nabídnout i standardní verze s motorem 2.0 TSI. Foto: Škoda Auto

Pohon Octavie RS iV kombinuje čtrnáctistovku TSI s elektromotorem. Výsledkem je výkon 180 kW (245 koní), totéž by ale měla nabídnout i standardní verze s motorem 2.0 TSI. | Foto: Škoda Auto

Na novém RS přijdou agresivněji pojaté nárazníky, vpředu s menším splitterem, leskle černě lakované doplňky včetně mřížky chladiče nebo krytů zrcátek, vzadu chromované rámečky výfukových koncovek. Foto: Fórum  Octavia Club

Na novém RS přijdou agresivněji pojaté nárazníky, vpředu s menším splitterem, leskle černě lakované doplňky včetně mřížky chladiče nebo krytů zrcátek, vzadu chromované rámečky výfukových koncovek. | Foto: Fórum Octavia Club

Škoda již zřejmě nemá co schovávat. Údajná podoba nové generace derivátů RS a Scout  mladoboleslavského bestselleru  uniká přes diskuzní fórum  Octavia Club  do světa. Foto: Fórum  Octavia Club

Škoda již zřejmě nemá co schovávat. Údajná podoba nové generace derivátů RS a Scout mladoboleslavského bestselleru uniká přes diskuzní fórum Octavia Club do světa. | Foto: Fórum Octavia Club

Ostrá Octavia RS bude opět nabízena rovněž i s karoserií kombíku, zatímco pro zvýšený a „oplastovaný“ Scout to bude jediná možnost. Design je poté u obou vozů vcelku předvídatelný. Foto: Fórum  Octavia Club

Ostrá Octavia RS bude opět nabízena rovněž i s karoserií kombíku, zatímco pro zvýšený a „oplastovaný“ Scout to bude jediná možnost. Design je poté u obou vozů vcelku předvídatelný. | Foto: Fórum Octavia Club

...na liftbacku pak decentní zadní spoiler a rovněž speciální dvoubarevně lakovaná litá kola. Na Scoutu nechybí plastové lemy blatníků nebo ochranné lišty předního i zadního nárazníku. Foto: Fórum  Octavia Club

...na liftbacku pak decentní zadní spoiler a rovněž speciální dvoubarevně lakovaná litá kola. Na Scoutu nechybí plastové lemy blatníků nebo ochranné lišty předního i zadního nárazníku. | Foto: Fórum Octavia Club

Nová Škoda Octavia je sice  již oficiálně venku , ale všechny trumfy z rukávu ještě rozhodně nevysypala. V tomto roce nás čeká třeba vyvýšená verze Scout a dlouho na sebe určitě nenechá čekat ani ostrá verze RS, od které si hodně slibujeme. Nabídka motorů se totiž rozšíří o nováčka ze zelené rodiny.  Foto: Kolesa.ru

Nová Škoda Octavia je sice již oficiálně venku, ale všechny trumfy z rukávu ještě rozhodně nevysypala. V tomto roce nás čeká třeba vyvýšená verze Scout a dlouho na sebe určitě nenechá čekat ani ostrá verze RS, od které si hodně slibujeme. Nabídka motorů se totiž rozšíří o nováčka ze zelené rodiny. | Foto: Kolesa.ru

 Škoda Octavia RS  bude vůbec poprvé i jako plug-in hybrid. Výsledný systémový výkon má dosahovat hodnoty 180 kW (245 koní). Stejných dynamických čísel dosahuje i současná verze RS s motorem 2.0 TSI a sedmistupňovým automatem DSG. Nová Octavia RS ale nebude ochuzena ani o čistě zážehovou a vznětovou variantu.  Foto: Kolesa.ru

Škoda Octavia RS bude vůbec poprvé i jako plug-in hybrid. Výsledný systémový výkon má dosahovat hodnoty 180 kW (245 koní). Stejných dynamických čísel dosahuje i současná verze RS s motorem 2.0 TSI a sedmistupňovým automatem DSG. Nová Octavia RS ale nebude ochuzena ani o čistě zážehovou a vznětovou variantu. | Foto: Kolesa.ru

S informacemi to však automobilka nepřehání. Uvádí, že nová Octavia RS otevírá po dvaceti letech od uvedení první generace další kapitolu historie a poukazuje přitom na plug-in hybridní provedení RS iV. Foto: Škoda Auto
Pohon Octavie RS iV kombinuje čtrnáctistovku TSI s elektromotorem. Výsledkem je výkon 180 kW (245 koní), totéž by ale měla nabídnout i standardní verze s motorem 2.0 TSI. Foto: Škoda Auto
Na novém RS přijdou agresivněji pojaté nárazníky, vpředu s menším splitterem, leskle černě lakované doplňky včetně mřížky chladiče nebo krytů zrcátek, vzadu chromované rámečky výfukových koncovek. Foto: Fórum  Octavia Club
Škoda již zřejmě nemá co schovávat. Údajná podoba nové generace derivátů RS a Scout  mladoboleslavského bestselleru  uniká přes diskuzní fórum  Octavia Club  do světa. Foto: Fórum  Octavia Club
9
Fotogalerie

Škoda Octavia RS iV na prvních skicách. Vpřed ji požene 245 hybridních koní!

Škoda pro letošní autosalon v Ženevě chystá deriváty nové generace modelu Octavia. Poprvé vypustila do světa oficiální skici.

Je hezké sledovat, jak začínají dílky informací z minulosti zapadat do sebe. Na podzim roku 2018 v rozhovoru pro Autocar naznačil Christian Strube, šéf vývoje Škodovky, že myšlenka hybridní Octavie RS není tak úplně scestná. O rok později jsme už měli potvrzeno, že zážehový a vznětový motor budou zastupovat pouze část pohonných jednotek nejsportovnějšího vozu z Mladé Boleslavi, a koncem letošního ledna Škoda oficiálně prozradila, že Octavia RS bude i hybridní. Bylo to den poté, co na internet utekly vizualizace derivátů RS a Scout, pravděpodobně pocházející z infotainmentu.

Že se deriváty nové generace Octavie představí na letošním autosalonu v Ženevě, byla už dávno jasná věc. Budeme u toho a zúčastníme se i soukromé ženevské premiéry, která proběhne den před oficiálním zahájením nejdůležitější automobilové výstavy v Evropě. Škodovka už nemá moc času, protože do autosalonu zbývá pouhý měsíc. A protože na novinky obvykle poutá postupně, bylo na čase posunout se o krok dál.

V galerii najdete první oficiální skici nové generace Škody Octavia RS iV. Škoda zatím poskytla dvě skici liftbacku a jeden kombík, s trochou představivosti potvrzují pravost dříve uniklých vizualizací. S informacemi to však automobilka nepřehání. Uvádí, že nová Octavia RS otevírá po dvaceti letech od uvedení první generace další kapitolu historie a poukazuje přitom na plug-in hybridní provedení RS iV.

Pohon Octavie RS iV kombinuje čtrnáctistovku TSI s elektromotorem. Výsledkem je výkon 180 kW (245 koní), totéž by ale měla nabídnout i standardní verze s motorem 2.0 TSI. Naftové provedení bude mít pod kapotou motor 2.0 TDI Evo o výkonu 147 kW a jako jediné by mělo nabídnout i pohon 4x4. Ten u plug-in hybridní verze není možný kvůli zástavbě akumulátoru a benzinová verze jej neměla nikdy.

Pokud se ptáte, kde bereme tu jistotu v motorech a výkonech nové Škody Octavia RS, vzpomeňte si, že za nimi stojí další únik informací. Tentokrát jde na triko Volkswagenu, kterému utekla tabulka všech ostrých verzí osmé generace modelu Golf. Benzinová Octavia RS by měla být ekvivalentem Golfu GTI, RS iV poskytne totéž co Golf GTE a RS TDI zase totéž co Golf GTD. Pár otázek tady ale ještě je.

Bude mít Octavia RS odpověď i na Golf R, který v nové generaci nabídne 245 kW (333 koní)? Dosud tomu tak nebylo. A co Golf TCR s výkonem 221 kW (300 koní)? Zůstane v koncernu osamocen? A co proboha znamená označení eRS, které si Škoda nechala zaregistrovat na patentovém úřadu ve stejný den jako označení e-Tec, které používá u mild-hybridních verzí standardní Octavie? Navíc je tady ještě značka Cupra, která mezi koncernovými sourozenci nebude chtít zaostávat!

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud