Fotografie tehdy ještě nevinného sériového GT-R před přestavbou

Fotografie tehdy ještě nevinného sériového GT-R před přestavbou

Pravda, zase tak nevinné není. Pohled na čísla ukazující rychlost mluví za vše.

Pravda, zase tak nevinné není. Pohled na čísla ukazující rychlost mluví za vše.

Pro někoho je GT-R vysněným vrcholem mezi automobily, pro Davida bylo základem.

Pro někoho je GT-R vysněným vrcholem mezi automobily, pro Davida bylo základem.

Rok trvající maratón úprav, spousta dřiny i radosti začíná.

Rok trvající maratón úprav, spousta dřiny i radosti začíná.

Dorazily první díly. Ano, málo jich není, a to ještě zdaleka není vše!

Dorazily první díly. Ano, málo jich není, a to ještě zdaleka není vše!

Celé srdíčko auta si vzala na starost firma AMS Performance

Celé srdíčko auta si vzala na starost firma AMS Performance

Pekelný motor už se rýsuje.

Pekelný motor už se rýsuje.

Hotovo, sestaveno. Je čas umístit motor tam, kam patří.

Hotovo, sestaveno. Je čas umístit motor tam, kam patří.

Paket Liberty Walk LB Works konečně také dorazil, prošel lakovnou a už se těší, až si ho „Blue Miracle“ oblékne

Paket Liberty Walk LB Works konečně také dorazil, prošel lakovnou a už se těší, až si ho „Blue Miracle“ oblékne

Přední nárazník paketu. Z toho difuzoru se až tají dech.

Přední nárazník paketu. Z toho difuzoru se až tají dech.

Měněno bylo opravdu téměř vše. I kapota byla vyměněna za lehčí, karbonovou.

Měněno bylo opravdu téměř vše. I kapota byla vyměněna za lehčí, karbonovou.

Obrovská kovaná dvanáctipalcová hloubkou límce připomínají spíše kuchyňský hrnec.

Obrovská kovaná dvanáctipalcová hloubkou límce připomínají spíše kuchyňský hrnec.

Široké ultra lehké karbonové křídlo má velikost běžného žehlícího prkna.

Široké ultra lehké karbonové křídlo má velikost běžného žehlícího prkna.

Práce v plném proudu. O bezpečné zkrocení tisíce a dvou set koní se stará sada obrovských carbon-keramických brzd AMS Performance.

Práce v plném proudu. O bezpečné zkrocení tisíce a dvou set koní se stará sada obrovských carbon-keramických brzd AMS Performance.

Splašené stádo koní úspěšně ustájeno

Splašené stádo koní úspěšně ustájeno

Již nalakovaná karoserie se připravuje na montáž paketu Liberty Walk LB Works.

Již nalakovaná karoserie se připravuje na montáž paketu Liberty Walk LB Works.

Aby se kola vešla na svá místa a auto mohlo být posazeno ještě níže, bylo třeba vyřezat do karoserie ještě větší díry pro kola.

Aby se kola vešla na svá místa a auto mohlo být posazeno ještě níže, bylo třeba vyřezat do karoserie ještě větší díry pro kola.

Už při prvním pohledu na záď vozu je jasné, že tady končí veškerá legrace.

Už při prvním pohledu na záď vozu je jasné, že tady končí veškerá legrace.

Hotovo, paket namontován. Šíře auta je nyní opravdu obrovská!

Hotovo, paket namontován. Šíře auta je nyní opravdu obrovská!

Pořádně si prohlédněte předek vozu. Pokud totiž tohle GT-R potkáte, pravděpodobně Vám ukáže akorát tak zadní světla.

Pořádně si prohlédněte předek vozu. Pokud totiž tohle GT-R potkáte, pravděpodobně Vám ukáže akorát tak zadní světla.

Práce už jsou téměř u konce. Zbývá ještě zajetí motoru a doladění elektroniky a případných nedostatků před vypuštěním do světa.

Práce už jsou téměř u konce. Zbývá ještě zajetí motoru a doladění elektroniky a případných nedostatků před vypuštěním do světa.

Co při tomto pohledu říci více? Snad jen, že se člověku tají dech, ježí chlupy na rukou a tuhne krev v žilách.

Co při tomto pohledu říci více? Snad jen, že se člověku tají dech, ježí chlupy na rukou a tuhne krev v žilách.

Pravda, zase tak nevinné není. Pohled na čísla ukazující rychlost mluví za vše.
Pro někoho je GT-R vysněným vrcholem mezi automobily, pro Davida bylo základem.
Rok trvající maratón úprav, spousta dřiny i radosti začíná.
Dorazily první díly. Ano, málo jich není, a to ještě zdaleka není vše!
22
Fotogalerie

Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát

Přestavba sériového vozu Nissan GT-R zahrnuje jako pohonné ústrojí, tak i pozoruhodný bodykit. Tato proměna vyžadovala investici v řádu jednotek milionů korun.

Začínající závodník a v dobrém smyslu blázen do aut David, který si říká Dawe, je majitelem auta, kterému se v Česku prakticky nic nemůže rovnat. Vždyť Nissan GTR Liberty Walk, navíc ve spojení s AMS Performance, disponuje výkonem 1200 koní a ve sprintu je rychlejší než Bugatti Veyron. Do okamžiku, kdy poprvé vyjede na silnici, už zbývají jen týdny. Redakce Autorevue.cz zmapovala celou zhruba rok trvající přestavbu původně sériového vozu.  

Nissan GT-R se vyrábí již od roku 2007 a po celou dobu své existence je takřka neporazitelným v řadě ohledů. V porovnání s ostatními vozy své kategorie disponuje navíc GTRko skvělými jízdními vlastnostmi. Vidlicový šestiválec o objemu 3.8 litrů je přeplňovaný dvěma paralelně zapojenými turbodmychadly. Už standardní výkon 485 - 570 koní postačuje na pokoření mnoha jiných sériových supersportů. Navíc, jak je známo, má velmi dobrý poměr výkon/cena.

Jenže, jsou lidé, kterým tohle všechno pořád nestačí a vyžadují ještě více adrenalinu, rychlosti, výjimečnosti a pozornosti ostatních. To je právě případ Davida. „Už jsem v životě měl několik sportovních aut. Začínal jsem na BMW E46 M3, po něm přišlo BMW M6 s fantastickým atmosférickým motorem V10. Jelo krásně, ale mně to pořád nestačilo. Chtěl jsem takové auto, o kterém se říká, že je to peklo, které prostě umí „napráskat“ většině supersportů,“ vzpomíná.

Pak prý jednou na internetu spatřil video, kde upravený Nissan GT-R ve sprintu hravě porazil legendu všech supersportů Bugatti Veyron. „Tohle musím mít!“ To byl první impuls, který se mi odehrával v hlavě. Po vyhledávání různých informací ohledně úpravy motoru tohoto zmíněného GT-R jsem se seznámil právě s firmou AMS Performance. Pak už stačilo zjistit, kdo by byl v naší zemi schopen takovouto přestavbu zrealizovat, říká Dawe.  Tou firmou je GT-R Centrum v pražských Holešovicích.

Aby auto nejen skvěle jezdilo, ale i parádně vypadalo, dostane navíc paket Liberty Walk včetně obrovských kol. Prakticky všechny díly karosérie jsou teď jiné. Nejnápadnější je asi obrovské zadní přítlačné křídlo, ale změněna byla třeba také kapota. Je teď z karbonu. Pokud vás zajímá, čím je lakován, tak vězte, že jde o tmavomodrou perleť s příměsí zlata. Cena – 280 000 Kč. Také proto auto nese název Blue Miracle.

Kovaný motor i převodovka

Přesto k těm nejzásadnějším a nejzajímavějším úpravám patří rozhodně motor. Ten díky svému kompletně kovanému vnitřku unese výkon až 1200 koní, který mu dává speciální software AMS Alpha 9+, samozřejmě za pomoci dvou obrovských turbodmychadel, také od AMS Performance, nemluvě o ventilech TIAL, vstřikovačích 2000cm3, závodních chladičích a obrovskému intercooleru.

Další zajímavostí v oblasti motoru jsou závodní svody HKS s rozšířeným průměrem 90 milimetrů namísto originálních 80milimetrových. Ty pak pokračují v rychloprůchozí výfuk, také originál HKS. A protože ne každá převodovka by zvládla přežít takový výkon, byla použita celokovaná převodovka Dodson Motorsport, dovezená až z Nového Zélandu.

Co jede, musí také brzdit. Přesně o to má na starosti sada karbon-keramických brzd AMS Performance o zvětšeném průměru 400mm. Celé auto pak ještě lépe přilehne k silnici díky hydraulickému stavitelnému podvozku značky KW. Vzhled dokreslují obrovská kovaná kola.

Zrychlení jako F1

Až auto skutečně vyrazí na silnici, bude schopné akcelerace z 0-100 km/h pod 2 sekundy a maximální rychlosti až 390 km/h za hodinu. Za to se pak bude platit spotřebou okolo 60ti litrů na 100 kilometrů. „Kromě srazů a sprintů mě tak asi často uvidíte také na benzinkách,“ směje se David. Teď je jeho prvotním cílem zajet ve sprintu čas, který jen těžko někdo překoná.

Možná až on sám s dalším svým projektem. Už nyní ví, že by chtěl postavit ještě jedno GT-R - a to v úpravě AMS Alpha Omega. „To by pak mělo mít okolo 2000 koní a používal bych ho čistě jen na závody ve sprintu.  A ještě mám jeden klukovský sen. Tím je Lamborghini Aventador také v úpravě Liberty Walk LB Works. Uvidíme, co budoucnost přinese, ale snad se mi podaří splnit si i tyto sny,“ svěřuje se.

Protože si je vědom, že tyhle bestie jsou pro běžný každodenní provoz maličko problematické, používá i jiné vozy. I ty jsou pro řadu smrtelníků auty snů: „Na běžné denní ježdění po Praze používám své milované BMW X6 4.0d. Tohle auto mám už déle. Mám ho moc rád, ale teď plánuji výměnu za Mercedes-Benz GL 63 AMG, který se mi moc líbí. A na blbnutí mám ještě jednu hračku, a to Mitsubishi Lancer Evo IX. Říkám mu Evžen. Má výkon 420 koní a je upraveno na rally. V současné době totiž trénuji a sbírám nějaké závodní zkušenosti na okruzích se závodním týmem v okruhovém Lamborghini Gallardu. S „Evženem“ bych se pak rád věnoval právě závodům v rally.

Na galerii snímků mapující celý proces přestavby se podívejte zde:

a1.jpgb2.jpgc 3.jpg

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud