Hyundai i30 byl prvním vozem, který korejský výrobce začal vyrábět ve slezských Nošovicích. Jak slouží po více než deseti letech provozu?
Kapitoly článku:
Kdy začali evropští zákazníci brát vážně korejské automobilky Hyundai a Kia? Na tuto otázku není lehké odpovědět. Třeba v odborném tisku Hyundai poprvé výrazněji bodovali s modelem getz, u Kie pak uspěl model cerato, který se však nedočkal výraznějšího prodejního úspěchu.
Skutečně masové prodeje vyžadovaly silnější střelivo a výraznější změnu strategie. Korejci zainvestovali do výstavby dvou nových továren na území bývalého Československa. Oporou se jim stalo německé vývojové centrum. Úspěch pak podpořily v té době nevídané záruky: u Hyundaie pěti- a Kie dokonce sedmiletá.
Prvním zástupcem nové strategie byl v roce 2007 Hyundai i30, který začal sjíždět z linky ve slezských Nošovicích. V Žilině vyráběná Kia cee´d se použitou technikou nelišila. Nošovický sourozenec však ve verzi kombi nabízí o pět centimetrů delší rozvor.
I díky dobré ceně se jednalo o prodejní úspěch - především u soukromé klientely. Auta si drží slušně cenu i po letech: nejstarší kusy vycházejí asi na sedmdesát tisíc korun. Zachovalé základní modely pořídíte asi o třicet tisíc dráž.
Na co si dát pozor poradíme v galerii.
Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018, co a kdy sledovat?