Bez voltů a ampérů to do budoucna nepůjde ani u japonské značky. V dohledné době nabídne plug-in hybridy i elektromobily, na tekuté palivo ale nezanevře.
Zatím co řada automobilek hlásí (alespoň na evropském trhu) totální odklon od spalovacích motorů, u Mazdy bude v následujících letech stále možnost výběru. Značka v nově ohlášeném plánu sice přiznává, že jistou formu elektrifikace bude mít každý její vůz, ale podíl elektromobilů v nabídce má být 25 % v roce 2030. Jako základní stavební kámen nové skladby modelů vnímá mild-hybridy v aktuálně nabízených autech, k nimž by v letech 2022 až 2025 mělo přibýt pět hybridních modelů, stejný počet plug-in hybridů a tři elektromobily. Počítá s využitím techniky značky Toyota.
V letech 2025 až 2030 pak Mazda hodlá nabídnout škálovatelnou architekturu pro elektromobily, stejně jako elektrifikační řešení pro menší modely s příčně uloženými motory i větší kousky s podélně uloženými jednotkami, které jsou v této době zatím v přípravě. Dále značka plánuje rozšíření bezpečnostních funkcí svých aut skrze systém Mazda Co-Pilot, který bude neustále monitorovat stav řidiče. V případě zdravotních problémů převezme řízení, vůz bezpečně zastaví a přivolá lékařskou pomoc.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5