Přesto ukázka tvrdé reality funguje zřejmě nejvíce. Arabsturbo

Přesto ukázka tvrdé reality funguje zřejmě nejvíce. | Arabsturbo

V argentinském městě Córdoba se této myšlenky chytili už před lety velmi netradičním způsobem, který někomu může přijít drsný. Arabsturbo

V argentinském městě Córdoba se této myšlenky chytili už před lety velmi netradičním způsobem, který někomu může přijít drsný. | Arabsturbo

Podél silnic vystavují autentická havarovaná auta doplněná polepem s motivy nejčastějších příčin nehod. Arabsturbo

Podél silnic vystavují autentická havarovaná auta doplněná polepem s motivy nejčastějších příčin nehod. | Arabsturbo

Iniciativu za bezpečnější silnice realizovala společnost Ogilvy & Mather spolu s Ministerstvem bezpečnosti a novinami La Voz del Interior.   Arabsturbo

Iniciativu za bezpečnější silnice realizovala společnost Ogilvy & Mather spolu s Ministerstvem bezpečnosti a novinami La Voz del Interior.   | Arabsturbo

Vidět takové auto naživo totiž v člověku zanechá mnohem silnější dojem, než když něco podobného vidí ve videu. Arabsturbo

Vidět takové auto naživo totiž v člověku zanechá mnohem silnější dojem, než když něco podobného vidí ve videu. | Arabsturbo

Jeho účinnost je ale nesporná. Arabsturbo

Jeho účinnost je ale nesporná. | Arabsturbo

Není snad den, abychom v dopravním hlášení neslyšeli o více čí méně závažné nehodě.

Není snad den, abychom v dopravním hlášení neslyšeli o více čí méně závažné nehodě.

To je důkazem určité nepoučitelnosti účastníků silničního provozu, ať už se jedná o chodce, cyklisty, nebo motoristy.

To je důkazem určité nepoučitelnosti účastníků silničního provozu, ať už se jedná o chodce, cyklisty, nebo motoristy.

V drtivé většině případů je příčinou nepozornost nebo nepřizpůsobení rychlosti.

V drtivé většině případů je příčinou nepozornost nebo nepřizpůsobení rychlosti.

Často k vážnosti incidentu přispějí i spolujezdci, například tím, že se nepřipoutají.  Zdroj: Jeffrey de Ruiter

Často k vážnosti incidentu přispějí i spolujezdci, například tím, že se nepřipoutají.  | Zdroj: Jeffrey de Ruiter

Kdybychom dodržovali předpisy a chovali se uvědoměle, lidé z organizací jako BESIP by „neměli na chleba".

Kdybychom dodržovali předpisy a chovali se uvědoměle, lidé z organizací jako BESIP by „neměli na chleba".

Nehoda se prý stala za chladného počasí a na vlhkém asfaltu. Dle diskusního fóra FerrariChat řídil mechanik z nedalekého dealerství Kroymans Ferrari, což by měly potvrzovat jednak podložka pod registrační značku a také plastové pytle na sedadlech. Zdroj: Jeffrey de Ruiter

Nehoda se prý stala za chladného počasí a na vlhkém asfaltu. Dle diskusního fóra FerrariChat řídil mechanik z nedalekého dealerství Kroymans Ferrari, což by měly potvrzovat jednak podložka pod registrační značku a také plastové pytle na sedadlech. | Zdroj: Jeffrey de Ruiter

Místo toho mají plné ruce práce s projekty šířícími osvětu. Zdroj: Jeffrey de Ruiter

Místo toho mají plné ruce práce s projekty šířícími osvětu. | Zdroj: Jeffrey de Ruiter

Je chvályhodné, že nespočet akcí a programů se zabývá dopravní výchovou dětí, ty jsou totiž nejlépe poučitelné, ale co s dospělými?

Je chvályhodné, že nespočet akcí a programů se zabývá dopravní výchovou dětí, ty jsou totiž nejlépe poučitelné, ale co s dospělými?

Ty je často nutné konfrontovat s realitou, aby si skutečné dopady svého chování dokázali uvědomit.

Ty je často nutné konfrontovat s realitou, aby si skutečné dopady svého chování dokázali uvědomit.

Tuto myšlenku před lety dobře ztvárnila akce „Nemyslíš, zaplatíš!“.  

Tuto myšlenku před lety dobře ztvárnila akce „Nemyslíš, zaplatíš!“.  

Stejný princip má i nová kampaň nazvaná 13 MINUT s heslem „Zpomal, dokud není skutečně pozdě“.

Stejný princip má i nová kampaň nazvaná 13 MINUT s heslem „Zpomal, dokud není skutečně pozdě“.

Název je odvozený od zjištění, že každý pátý řidič překračuje rychlost mimo obec o více než 20 km/h.  Týdeník Policie

Název je odvozený od zjištění, že každý pátý řidič překračuje rychlost mimo obec o více než 20 km/h. | Týdeník Policie

Na trase z Prahy do Brna to dělá přesně 13 minut, které ve spěchu můžeme ušetřit, ale také se nám mohou krutě vymstít.

Na trase z Prahy do Brna to dělá přesně 13 minut, které ve spěchu můžeme ušetřit, ale také se nám mohou krutě vymstít.

V argentinském městě Córdoba se této myšlenky chytili už před lety velmi netradičním způsobem, který někomu může přijít drsný. Arabsturbo
Podél silnic vystavují autentická havarovaná auta doplněná polepem s motivy nejčastějších příčin nehod. Arabsturbo
Iniciativu za bezpečnější silnice realizovala společnost Ogilvy & Mather spolu s Ministerstvem bezpečnosti a novinami La Voz del Interior.   Arabsturbo
Vidět takové auto naživo totiž v člověku zanechá mnohem silnější dojem, než když něco podobného vidí ve videu. Arabsturbo
19
Fotogalerie

Odstrašující poutače u silnic ukazují skutečné následky nehod. Drsné kampaně však probíhaly i v Česku

Argentina přišla s ojedinělým nápadem, jak umravnit neodpovědně řidiče. Kolem silnic vystavuje havarovaná auta.

Není snad den, abychom v dopravním hlášení neslyšeli o více čí méně závažné nehodě. To je důkazem určité nepoučitelnosti účastníků silničního provozu, ať už se jedná o chodce, cyklisty, či motoristy.

Ve velkém množství případů je příčinou nepozornost či nepřizpůsobení rychlosti. Často k vážnosti incidentu přispějí i spolujezdci, například tím, že se nepřipoutají. Kdybychom dodržovali předpisy a chovali se uvědoměle, lidé z organizací jako BESIP by „neměli na chleba". Místo toho mají plné ruce práce s projekty šířícími osvětu.

Je chvályhodné, že nespočet akcí a programů se zabývá dopravní výchovou dětí, ty jsou totiž nejlépe poučitelné, ale co s dospělými? Ty je často nutné konfrontovat s realitou, aby si skutečné dopady svého chování dokázali uvědomit. Tuto myšlenku u nás už před lety dobře ztvárnila akce „Nemyslíš, zaplatíš!“.  

Stejný princip má i nová kampaň nazvaná 13 MINUT s heslem „Zpomal, dokud není skutečně pozdě“. Název je odvozený od zjištění, že každý pátý řidič překračuje rychlost mimo obec o více než 20 km/h. Na trase z Prahy do Brna to dělá přesně 13 minut, které ve spěchu můžeme ušetřit, ale také se nám mohou krutě vymstít. Proto BESIP vyzývá k tomu, abychom nespěchali, protože viníci nehod nejsou anonymní piráti silnic z černé kroniky, ale běžní lidé s tváří, životním příběhem a svědomím. Jedním dechem je třeba dodat, že BESIP není jen strašákem, ale také zdrojem pozitivní motivace, který lidem radí, jak si dopravními nástrahami poradit.

Přesto ukázka tvrdé reality funguje zřejmě nejvíce. V argentinském městě Córdoba se této myšlenky chytili už před lety velmi netradičním způsobem, který někomu může přijít drsný, ale účinnost je nesporná. Podél silnic vystavují autentická havarovaná auta doplněná polepem s motivy nejčastějších příčin nehod. Vidět takové auto naživo v člověku zanechá mnohem silnější dojem, než když něco podobného vidí ve videu. Iniciativu za bezpečnější silnice realizovala společnost Ogilvy & Mather spolu s Ministerstvem bezpečnosti a novinami La Voz del Interior.  

Doporučujeme

Články odjinud