Volkswagen oficiálně představil svůj nový projekt s názvem Twin Drive, který prezentuje v oblíbeném modelu Golf.
Výkonný ředitel koncernu Volkswagen včera na tiskové konferenci oficiálně zveřejnil první detaily ohledně nového systému Twin Drive, který se již za dva roky bude nabízet k většině modelů. Automobilka v současnosti testuje 20 Golfů, které mohou být poháněny jak elektromotorem samostatně, tak i vznětovým agregátem.
Nový Golf Twin Drive tedy oplývá hned dvojicí agregátů, primární úkol přitom sehrává dvoulitrový, turbem přeplňovaný naftový agregát s výkonem 122 koní. Tomuto motoru sekunduje menší elektromotor, který je schopen nabídnout výkon až 82 koní. Sekundární agregát je přitom napájen z Li-Ion baterii, které jsou na plné nabití schopné ujet přibližně 50 km a to jen pokud elektromotoru nepomáhá dieselový agregát. Baterie se dají jednoduše nabít zapojením kabelu do elektrické zástrčky, čímž se vůz radí mezi tzv. plug-in hybridy, které mají podle některých analytiků skutečně světlou budoucnost.
Celý systém, který použil Volkswagen, je však v něčem odlišný od těch ostatních. Vznětový agregát je totiž úplně izolován od elektromotoru, a tak zde pravděpodobně nebude možné použít oba agregátů najednou (třeba při náhlé potřebě pružného zrychlení). Šetřit energii pomáhá i známý systém Start and Stop a systém regenerativního brzdění, kdy se část z energie uvolněné při brzdění může zužitkovat třeba při rozjezdu.
Jak už bylo zmíněno, automobilka teď bude v ostrém provozu používat 20 kusů těchto vozidel, aby však byla skutečně zajištěna ekologičnost, vozy budou napájeny na zdroj elektřiny vyrobený pomocí větrných generátorů a solárních panelů.
VW Golf Twin Drive