Už pod hranici jedné třetiny poklesl objem prodejů nových vozů s dieselovými motory.
Za první dva měsíce letošního roku se do provozu na tuzemských úřadech zaregistrovalo 43 420 kusů nových osobních aut. V porovnání se stejným obdobím loňského roku je to nárůst o 5,20 procenta. V samotném únoru ovšem přišel pokles. V porovnání se stejným měsícem roku 2017 se zaregistrovalo o 254 vozů méně.
Pořadí značek v únoru |
Název výrobce |
Podíl v procentech |
1. Škoda |
36,74 |
2. Volkswagen |
9,36 |
3. Hyundai |
6,74 |
4. Ford |
5,88 |
5. Dacia |
5,72 |
6. Peugeot |
3,69 |
7. Toyota |
3,65 |
8. Kia |
3,54 |
9. Renault |
3,16 |
10. Seat |
2,62 |
Pokles se ale netýkal lídra trhu, kterým je neustále značka Škoda. Ta prodala v letošním únoru o 440 vozů více.
Nejoblíbenějším modelem u zákazníků v České republice zůstává Škoda Octavia. Za ní následují další modely mladoboleslavské automobilky v tomto pořadí: Fabia, Rapid a Superb. Páté místo v žebříčku sice obsadil Volkswagen Golf, ale za ním už je nové SUV Škoda Karoq. Sedmá příčka patří Škodě Kodiaq. Do desítky nejlepších pak patří ještě modely Ford Focus (8.), Hyundai ix20 (9.) a Hyundai i30 (10.)
Svaz dovozců automobilů, které tyto prodejní statistiky zpracovává, zaznamenal také další pokles registrací automobilů, které do svých nádrží tankují naftu. Podíl zážehových motorů v nových autech v porovnání se vznětovými je již 64 ku 33 procentům. Žádný z alternativních pohonů v únoru nepřesáhl hranici jednoho procenta.
V únoru nadále rostl zájem o dovážené ojeté automobily. Meziroční nárůst tohoto segmentu charakterizuje údaj 18,8 procenta. "Problémem je, že z nich bylo více než 50 procent starších deseti let," upozorňuje SDA.