Facelift krom manuální převodovky přinesl i nový rekord na Severní smyčce Nürburgringu.
Ani ne před měsícem prohlašoval Andreas Preuninger, ředitel divize Porsche GT, že časy na kolo jej již nezajímají. U Porsche se podle něj více soustředí na zážitky z jízdy, o které nás okruhové nastavení na míru laděné na zatáčky pod hradem Nürburg mohou připravit:
Již tehdy však přiznal, že Porsche řady GT budou na Nürburgringu testovat nadále. Hodně se toho očekává od vrcholného modelu GT2 RS, který je dle spekulací v plánu. Nejnovějším rekordem se však pyšní faceliftovaná GT3. Tato modernizace se vryla fanouškům do paměti především pro návrat k manuální převodovce, o kterou byla verze před faceliftem ochuzena.
Rychlé kolo ovšem stuttgarští zajeli s dvouspojkovou převodovkou, a to konkrétně za 7 minut a 12,7 sekund. To znamená dvanáctisekundové zlepšení oproti předchůdci. Časem sice zaostal za konkurenčním a přeplňovaným Mercedes-AMG GT R, avšak překonal například Lexus LFA Nürburgring edition.
Jak takového zlepšení u Porsche dosáhli? "Středem pozornosti našich inženýrů byla optimalizace řiditelnosti vozidla a přizpůsobení konstrukce mírně zvýšenému výkonu motoru,“ říká Frank-Steffen Walliser, člen představenstva Porsche, zodpovědný za motorsport a vozidla GT.
Motor GT3 vychází ze závodní 911 Cup. Atmosféricky plněný šestiválec o objemu čtyř litrů disponuje výkonem 500 koňských sil. Rekord zajel v sériové výbavě, která zahrnuje řízení zadních kol, či pneumatiky Michelin Sport Cup 2 N1.
Prohlédněte si fotogalerii z úspěšného pokusu o rekord a také produktové fotky faceliftovaného Porsche 911 GT3: