31
Fotogalerie

BMW X5: nová generace je tady (4 x video)

Sice se představí až na autosalonu ve Frankfurtu, ale už teď automobilka BMW oficiálně oznámila všechno důležité o nové generaci modelu X5.

Kapitoly článku:


Nová generace BMW X5 má své oficiální představení za sebou. Novinka dostala označení F15 a oproti odstupujícímu provedení je větší a lehčí. Po stránce designu se toho ale zas tolik nezměnilo a auto tak na první pohled může trochu připomínat pouze facelift předchozího modelu.

Jak se dalo očekávat, přední část navazuje na to, s čím přišla řada 3. Velké ledvinky jsou přímo propojeny se světlomety. Nechybí diody nebo dvoudílné páté dveře. K tématu designu můžeme ještě doplnit, že tato novinka nabídne podobně jako třeba trojková řada několik designových směrů (Luxury Line, xLine, M Sport).

Na trh přijde nové BMW X5 s rozměry 4886 mm (délka), 1938 mm (šířka) a 1762 mm (výška), což znamená, že vůz bude delší o 32 mm, o 5 mm širší a o 14 mm vyšší než předchůdce. Rozvor 2933 mm zůstal stejný, ale milimetry se přidávaly u rozchodu kol, konkrétně technici přidaly 4 mm na obě nápravy.

bmw_x5_01.JPGbmw_x5_02.JPGbmw_x5_03.JPG

Interiér také navazuje na poslední modely BMW. Největší novinkou v případě X5 je možnost výběru dvou verzí zadních sedadel, kdy jedno provedení nabídne dělení 40/20/40, druhé je rozděleno v poměru 70/30 a především je posuvné. K dispozici bude navíc poprvé u X5 ještě třetí řada sedadel. Celkový objem zavazadelníku povyrostl o 30 litrů na 650 litrů. Po sklopení všech sedadel dostanete 1870 litrů.

Pro začátek bude BMW nabízet novou generaci X5 s paletou motorizací čítající tři položky. Pro Evropu zřejmě nejzajímavější volbou bude xDrive30d s naftovým šestiválcem naladěným na 258 koní a 560 Nm. Protože je novinka v porovnání s předchozí generací lehčí, zvládne sprint z nuly na stovku za 6,9 s, v kombinovaném cyklu by si měla vystačit s přídělem 6,2 l/100 km.

bmw_x5_16.JPGbmw_x5_17.JPGbmw_x5_18.JPG

Silnější dieselovou alternativou je X5 M50d, která má pod kapotou známý třikrát přeplňovaný šestiválec s výkonem 381 koní a točivým momentem 740 Nm. V praxi nabídne tato verze zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,3 s a spotřebu 6,7 l/100 km. Příznivci benzinu mohou sáhnout po variantě xDrive50i s přeplňovaným osmiválcem o výkonu 450 koní, která je na stovce za rovných pět sekund.

Zmíněné motorizace budou následovat varianty xDrive35i, xDrive40d, časem dorazí také X5 M a především se zájemci mohou těšit na sDrive25d, respektive sDrive35i. Jak prozrazuje označení, jde o verze s pohonem pouze zadní nápravy a velmi nízkou tabulkovou spotřebou (u 25d to je 5,6 l/100 km). Druhý jmenovaný se ale týká pouze amerického trhu.

Nová generace BMW X5 je automobilem doslova našlapaným různými technickými „vychytávkami“. Vybírat lze z několika provedení odpružení, k dispozici bude také kompletní sada kamer, adaptivní tempomat schopný úplně zastavit, head-up displej, systém ConnectedDrive s možností připojit se třeba na Facebook a tak dále. V prosinci pak dorazí ještě Traffic Jam Assistant. Ten v rychlostech do 60 km/h zařídí, že nová X5 sama následuje auto před sebou a kromě popojíždění se vůz také sám řídí.

Jak už bylo řečeno, BMW X5 F15 se světu ukáže na autosalonu ve Frankfurtu.

bmw_x5_04.JPGbmw_x5_05.JPGbmw_x5_06.JPGbmw_x5_07.JPGbmw_x5_08.JPGbmw_x5_09.JPGbmw_x5_10.JPGbmw_x5_11.JPGbmw_x5_12.JPGbmw_x5_13.JPGbmw_x5_14.JPGbmw_x5_15.JPGbmw_x5_19.JPGbmw_x5_20.JPGbmw_x5_21.JPGbmw_x5_22.JPGbmw_x5_23.JPGbmw_x5_24.JPGbmw_x5_25.JPGbmw_x5_26.JPGbmw_x5_27.JPGbmw_x5_28.JPGbmw_x5_29.JPGbmw_x5_30.JPGbmw_x5_31.JPG
Foto: BMW

BMW X5

S prvním BMW X5 přepsalo BMW pravidla hry a nastavilo standard luxusních SUV. V roce 2018 přišla na trh už čtvrtá generace. Oproti předchozím verzím je větší a má asistent jízdy v koloně, startování mobilním telefonem aj.

Ceny, data, motory • Test BMW X5 (G05) • Plug-in hybrid • Test BMW X5 M50d 

Doporučujeme

Články odjinud