Městský crossover Škoda Kamiq se již zanedlouho představí na ženevském autosalonu. Poprvé dává nahlédnout do interiéru, který bude vzorem pro další modely značky, hlavně ale odhaluje důležitá technická data.
Přestože už maskované prototypy Škody Kamiq můžete potkávat v běžném provozu, proces oficiálního odhalování je delší. Teprve minulý týden Škoda Auto zveřejnila první skici vnějšího designu nového crossoveru, které však mají pouze naznačit realitu. Ta jistě nebude tak odvážná. Interiér Kamiqu, který mladoboleslavská značka vypustila do světa dnes, jsme už ale v podstatě viděli dříve.
Po hatchbacku Scala se totiž jedná o druhou Škodovku, která vsadila na volně stojící středovou obrazovku a výraznou horizontální linku, která slouží i jako podpěra zápěstí. Původ hledejme u konceptu Vision RS z loňského pařížského autosalonu, který naznačil podobu modelu Scala. Stejně jako hatchback bude i Kamiq moci mít digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce, ve standardu však najdeme klasické budíky.
Přístrojová deska Kamiqu bude podle informací Škodovky vyrobena z měkčených plastů a dekory dostanou specifickou úpravu povrchu, napodobující krystalickou strukturu. Tento prvek má být typický pro příští modely Škoda. Chybět nebude ani ambientní osvětlení, čalounění materiálem Suedia (připomíná Alcantaru), vyhřívání čelního skla, volantu, a dokonce i zadních sedadel.
Co ten dlouhý rozvor?
Designovou stránku interiéru zhodnoťte sami, vedle snímků nám ale Škodovka poskytla také první technické údaje. Kamiq má rozvor náprav 2651 milimetrů, jeho zavazadelník nabídne základní objem 400 litrů a po sklopení zadních opěradel vznikne 1395 litrů. Škoda uvádí, že ve standardizované poloze předních sedadel by cestující vzadu měli mít před koleny rezervu 73 milimetrů. A to rozhodně není málo.
Malé srovnání s koncernovými sourozenci najdete v přiložené tabulce, dobře se přitom zaměřte právě na rozvor. Ten je totiž prakticky identický se Škodou Scala, a dokonce delší než u Škody Karoq! Kamiq má přitom segment crossoverů Škodovky otevírat a být umístěn pod Karoqem a Kodiaqem.
Škoda Kamiq: Srovnání rozměrů s vybranými koncernovými vozy |
Model |
Škoda Kamiq |
Škoda Scala |
VW T-Cross |
Seat Arona |
Délka [mm] |
neuvedena |
4362 |
4107 |
4138 |
Šířka [mm] |
neuvedena |
1793 |
1760 |
1780 |
Výška [mm] |
neuvedena |
1471 |
1558 |
1552 |
Rozvor [mm] |
2651 |
2649 |
2563 |
2566 |
Objem kufru min/max [l] |
400/1395 |
467/1410 |
385-455/1281 |
400/1280 |
Nyní už začíná být jasnější, jak to Luboš Vlček, šéf českého zastoupení Škody, v našem dřívějším rozhovoru myslel s Kamiqem coby „druhou“ karosářskou verzí Scaly a nikoliv náhradou za novou Fabii Combi. Vždyť kombíky segmentu B už téměř vymřely a podle zákulisních informací se na příští Fabii Combi nepracuje.
Podle všeho nepůjde pouze o „Škodu Arona“ či „Škodu T-Cross“, ale opět o „něco mezi“. Nicméně mezi čím, to bez dalších rozměrů neurčíme. Vždyť už Scala má rozvor delší než Golf, a to používá platformu MQB A0 a nepočítá se u ní s pohonem všech kol. Kamiq zřejmě nebude ani ryba, ani rak. Ani SUV, ani kombi, něco jako Suzuki S-Cross, ale bez možnosti volby pohonu 4x4. Uvidíme jej už za měsíc na autosalonu v Ženevě!