Držet se zavedených tradic se rozhodl i Renault. Proto svůj nejnovější výtvor vzal na Nürburgring, aby jej podrobil nejtěžší zkoušce. A vyšlo to.
Před pár týdny jsme se seznámili s novým Meganem R.S. Trophy, ostrým hatchbackem, který oproti standardnímu R.S. nenabídne tolik univerzálnosti, ale je určený spíše pro hardcorovější řidiče. Vrcholem potravního řetězce ostrých diamantů ale není.
Nad ním totiž sedí ještě R.S Trophy-R. K dispozici má těch samých 300 koní jako běžné Trophy, jen je díky odtučňovací kůře o 130 kg lehčí. Má také vylepšenou aerodynamiku a ještě více okruhově laděný podvozek.
Za pomoci partnerů, jako jsou Akrapovič, Brembo, Bridgestone, Öhlins nebo Sabelt tak stvořili okruhovou střelu, která si to ještě před oficiální premiérou vyrazila rozdat se Zeleným peklem. A povedlo se to, padl totiž čas 7:40,1, což je rekord mezi předokolkami. Čas platí pro délku trati 20,600 km. Celou délku 20.832 km pak zvládl za 7:45,389.
Rekordní Megane byl již od začátku stavěn jako skoro závodní auto. Nelze se tak divit, že je o téměř deset sekund rychlejší než minulé R.S. Trophy-R. K oficiálnímu představení vozu dojde již tento pátek. Do prodeje půjde na konci letošního roku a vznikne pouze několik set kusů.