Mercedes Benz G500 4x4², který nyní parkuje v garáži lyžaře Jona Olssona, je opravdu obrovských rozměrů.

Mercedes Benz G500 4x4², který nyní parkuje v garáži lyžaře Jona Olssona, je opravdu obrovských rozměrů.

Vůz dostal přezdívku Lord Hans a mimo jiné i spoustu úprav.

Vůz dostal přezdívku Lord Hans a mimo jiné i spoustu úprav.

Například díky šnorchlu od Brabusu může hravě projíždět hlubokou vodou.

Například díky šnorchlu od Brabusu může hravě projíždět hlubokou vodou.

Unese na střeše až tři osoby. Důležitý aspekt do testu.

Unese na střeše až tři osoby. Důležitý aspekt do testu.

V lese se neztratí díky modifikovanému zavěšení, naopak se díky černé barvě Camo může dobře maskovat.

V lese se neztratí díky modifikovanému zavěšení, naopak se díky černé barvě Camo může dobře maskovat.

Automobil má všechy předpoklady, aby byl v terénu neporazitelný, včetně nových pneumatik off-road.

Automobil má všechy předpoklady, aby byl v terénu neporazitelný, včetně nových pneumatik off-road.

Ani na silnici se však neztratí. Díky výkonu 597 kW, který však ještě zatím není zcela oficiální.

Ani na silnici se však neztratí. Díky výkonu 597 kW, který však ještě zatím není zcela oficiální.

A když třeba listí znemožní osvícení cesty, pomohou přidaná světla na střeše.

A když třeba listí znemožní osvícení cesty, pomohou přidaná světla na střeše.

Dalším vozem v garáži Jona Olssona byla například i Ultima GTR.

Dalším vozem v garáži Jona Olssona byla například i Ultima GTR.

Tato konkrétní Ultima GTR, která prošla mnoha úpravami, produkovala 543 koní.

Tato konkrétní Ultima GTR, která prošla mnoha úpravami, produkovala 543 koní.

Ultima GTR mnohokrát měnila svůj design.

Ultima GTR mnohokrát měnila svůj design.

Nissan GTR s nosičem na lyže. Vůz, který odstartoval tak éru šíleností Jona Olssona s tímto prvkem výbavy.

Nissan GTR s nosičem na lyže. Vůz, který odstartoval tak éru šíleností Jona Olssona s tímto prvkem výbavy.

Lamborghini Gallardo. I sám Olsson tvrdí, že se jednalo o asi nejextrémnější vůz, který kdy vlastnil. My můžeme jen souhlasit, nosič na lyže v kombinaci s obrovskými hřeby v pneumatikách a Kamo zimní zbarvení? To je už opravdu trochu šílené.

Lamborghini Gallardo. I sám Olsson tvrdí, že se jednalo o asi nejextrémnější vůz, který kdy vlastnil. My můžeme jen souhlasit, nosič na lyže v kombinaci s obrovskými hřeby v pneumatikách a Kamo zimní zbarvení? To je už opravdu trochu šílené.

A další v řadě automobilů, se kterými může Jon Olsson jak závodit, tak i vyjet na lyže. Audi R8.

A další v řadě automobilů, se kterými může Jon Olsson jak závodit, tak i vyjet na lyže. Audi R8.

Lamborghini Gallardo je díky pohonu všech čtyř kol ideální k tomu, aby se s ním jezdilo na sněhu. Ten, který měl v garáži Olsson, měl skoro 900 koňských sil.

Lamborghini Gallardo je díky pohonu všech čtyř kol ideální k tomu, aby se s ním jezdilo na sněhu. Ten, který měl v garáži Olsson, měl skoro 900 koňských sil.

Bodykit od DTM je opravdu extérmní.

Bodykit od DTM je opravdu extérmní.

A zde máme nejspíše úplný vrchol Olssonových aut. Rolls-Royce Wraith.

A zde máme nejspíše úplný vrchol Olssonových aut. Rolls-Royce Wraith.

S motorem V12 a výkonem 810 koní se jedná o opravdovou lokomotivu s rakví na střeše a přídavnými světly, problém byl však v zadním pohonu. Proto ho také lyžař prodal a za peníze z jeho prodeje pak nejspíše vytvořil Mercedes, kterým se náš článek zabývá.

S motorem V12 a výkonem 810 koní se jedná o opravdovou lokomotivu s rakví na střeše a přídavnými světly, problém byl však v zadním pohonu. Proto ho také lyžař prodal a za peníze z jeho prodeje pak nejspíše vytvořil Mercedes, kterým se náš článek zabývá.

Vůz dostal přezdívku Lord Hans a mimo jiné i spoustu úprav.
Například díky šnorchlu od Brabusu může hravě projíždět hlubokou vodou.
Unese na střeše až tři osoby. Důležitý aspekt do testu.
V lese se neztratí díky modifikovanému zavěšení, naopak se díky černé barvě Camo může dobře maskovat.
22
Fotogalerie

Nový off-road Jona Olssona: Mercedes G500 4x4² jako monster truck.

Kdo by ve světě motorismu neznal lyžaře a milovníka aut Jona Olssona. Do jeho sbírky extrémních vozů nyní přibylo další. Upravený Mercedes-Benz G500 4x4².

Jon Olsson je milovník extrémů. Je profesionální lyžař, rychlou jízdu na zasněženém povrchu ale má rád i v autě. Proto už delší dobu upravuje svá vozidla do šílených podob, a tak jsme se mohli díky němu v minulosti dozvědět, jak vypadá třeba Lamborghini Huracan s boxem na lyže, nebo off-road Rolls-Royce Wraith. Jedním z jeho miláčků bylo třeba i Audi RS6 DTM, samozřejmě s boxem na lyže a bílo-šedou kamuflážní barvou. Nyní je tady "Lord Hans," tedy Mercedes Benz třídy G, který ale spíše připomíná monster truck.

Lord Hans, jak mu jeho Jon přezdívá, stojí na základech modelu Mercedes-Benz G500 4x4². Nyní má ale auto téměř 597 kW, a to díky holandské firmě Absolute Motors. Výkon je však zatím pouze odhadovaný, protože vůz musí projít ještě závěrečným testováním. Jon Olsson však slibuje, že brzy na svém blogu uvede finální čísla.

Mimo extrémně upravený motor dostala už tak velmi extravagantní třída G modifikované odpružení, nové terénní pneumatiky, kamuflážní černou barvu karoserie a mnoho uhlíku na kapotě. Dále přidal úpravce i spoustu nových světel a masivní ochranné prvky vpředu. Další zvláštností je šnorchl výfuku od Brabusu, takže pokud se lyžaři bude chtít projíždět hlubokou vodou, není žádný problém.

Celkově nám příjde "Lord Hans", tedy Mercedes-Benz G500 4x4², jako asi nejracionálnější a nejužitečnější auto, které prozatím Olsson v garáži má, protože RS6 i Huracan mají sice obrovský výkon a náhon na všechna čtyři kola, ale mimo silnici to s nimi bohužel moc nejde.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud