Sportster Forty-Eight dostal aktualizovaný styling a účinnější pérování
Obdobnými změnami prošel i 883 Iron
Iron i Forty Eight patří do modelové řady Dark Custom
Dyna Low Rider 2016 v atraktivní barevné kombinaci Purple Fire/Blackberry Smoke
17
Fotogalerie

Harley-Davidson 2016: Prohlédněte si novou modelovou řadu

Kultovní výrobce motocyklů z amerického Milwaukee představil výrobní program pro modelový rok 2016. Vesměs se jedná o drobná vylepšení a variace na stávající modely.

Kapitoly článku:


V noci na pondělí našeho času představil Harley-Davidson svoji řadu modelového roku 2016. Žádnou technickou revoluci nebo radikální přepracování některého z dosavadních modelů nečekejte, drobnějších stylistických i funkčních změn je však víc než dost. 

Street 500/750

Když jsme testovali nejmenší a nejdostupnější Harley, kritizovali jsme výkon brzdové soustavy. A nebyli jsme sami. Řada Street proto dostala nové brzdy, vyvinuté ve spolupráci se společností Brembo. 

11935146_10153158959615765_2090059620458436991_o.jpg
„Začátečnické“ Harleye řady Street dostaly lepší brzdy

Sportster

Všechny Sportstery dostaly pro rok 2016 lepší sedlo s kvalitnějším potahem a zejména nové odpružení vpředu i vzadu.

Ve snaze vyjít vstříc začínajícím jezdcům, pro které je možnost dosáhnout oběma nohama pohodlně na zem důležitější než všechno ostatní, Harley postupně zkrátil dráhy pérování hlavně vzadu až na samou hranici použitelnosti (s čestnou výjimkou modelu 883 Roadster, který se ovšem na domácím trhu už nějakou dobu neprodává). Nové pružicí a tlumicí jednotky by měly přinést nápravu.

11921828_10153158958255765_5920588682248670757_o.jpg11886144_10153158958085765_6879396295731124851_o.jpg11953315_10153158959675765_1233894951670580421_o.jpg
Modely Forty-Eight i Iron 883 patří do produktové řady Dark Custom (vpravo)

Zadní jednotky jsou plněné dusíkem a mají nastavitelné předpětí (klíčem schovaným pod sedlem), přední vidlice je cartridge s progresivními pružinami. Harley slibuje lepší kontakt kola s vozovkou a méně odskakování na nerovnostech nebo při brzdění. 

Modely Iron 883 a Forty-Eight se navíc dočkaly několika stylingových změn.

Dyna

V řadě Dyna je relativně ticho po pěšině – možná až podezřelé. Všechny modely této řady s výjimkou Street Boba dostaly pro modelový rok 2016 motor High Output Twin Cam 103, což je nedávno vylepšená verze „stotrojky“. Ovšem pozor, neplést s kapalinovým chlazením Touring modelů Ultra! Jejich motor má stejné označení, ale navíc s předponou Twin-Cooled. 

905625_10153158959230765_8912992040016986889_o.jpg
Dyna Low Rider modelového roku 2016

Připomeňme, že číslo udává zdvihový objem v krychlových palcích, „po našem“ je to 1690 cm3

Softail

Nové modely Fat Boy S a Softail Slim S se pyšní motorem Screamin Eagle Twin Cam 110. Je to poprvé, kdy se převrtaná jednotka s vyšším výkonem i točivým momentem dostává i do běžné produkce H-D. Dosud byla vyhrazena špičkovým modelům CVO. Přesné parametry motoru, který má v Softailech dva vyvažovací hřídele a je napevno přišroubovaný do rámu, značka zatím nezveřejnila.

hdmy16_flss_web.jpg11893856_10153158959080765_7899362613638777256_o.jpg11888656_10153158958925765_8338714911264672937_o.jpg
Softail Slim S v barvách inspirovaných vojenskými Harleyi z období 2. světové války (vlevo) i Fatboy S (uprostřed) mají motor o objemu 1,8 l

Oba zmíněné modely dostaly navíc elektronické ovládání plynu s tempomatem. Totéž platí pro nostalgicky stylizovaný Heritage Softail Classic, který vjiždí do modelového roku 2016 s motorem High Output Twin-Cam 103 a pevnější konstrukcí bočních brašen.

Touring

Do řady cestovních korábů se po dvou letech vrací Road Glide Ultra, charakterizovaný pevnou kapotáží s párem hlavních světlometů. Na rozdíl od verze Road Glide Special má Ultra komfortní sedlo i pro spolujezdce a horní kufr s opěrkou. 

11893889_10153158958510765_2938843212465789297_o.jpgcvo_roadglideultra_web.jpg
Tour Glide Ultra ve standardním provedení (vlevo) a jako vyšperkovaná verze CVO

Důležitou výbavou je také spodní kapotáž na padacím rámu. Stejně jako u Electry Glide Ultra se v ní totiž schovává chladič motoru Twin-Cooled High Output Twin Cam 103. Kapalinovou verzi Harley zatím montuje jen do těch modelů, kde může chladič schovat tak, aby nebyl na očích. Tradice holt zavazuje. 

Všechny zmíněné novinky se týkají amerického trhu. Evropská nabídka H-D se od té domácí tradičně liší co do skladby modelů i jejich sériové výbavy. 

Doporučujeme

Články odjinud