Automobilka tak neustále rozšiřuje svůj IT tým. V rámci informování veřejnosti o tvorbě Tesla zveřejnila novou sekci „Autopilot“ na svých oficiálních stránkách. Lidé tak nyní mají jedinečnou příležitost nahlédnout pod pokličku vývoje naprosto neuvěřitelné technologie, kterou si ještě před nedávnem nikdo nedokázal ani představit. Electrek.com - youtube

Automobilka tak neustále rozšiřuje svůj IT tým. V rámci informování veřejnosti o tvorbě Tesla zveřejnila novou sekci „Autopilot“ na svých oficiálních stránkách. Lidé tak nyní mají jedinečnou příležitost nahlédnout pod pokličku vývoje naprosto neuvěřitelné technologie, kterou si ještě před nedávnem nikdo nedokázal ani představit. | Electrek.com - youtube

 Electrek.com - youtube

| Electrek.com - youtube

 Electrek.com - youtube

| Electrek.com - youtube

 Electrek.com - youtube

| Electrek.com - youtube

 Electrek.com - youtube

| Electrek.com - youtube

 Automobilka Tesla  zveřejnila nové video, ve kterém ukazuje svět očima funkce Autopilot. Právě na něm totiž stojí příslib zcela autonomní jízdy, která má být funkční již v tomto roce. Automobily Tesla momentálně pracují na již desáté verzi softwaru, k plně autonomní jízdě je však cesta ještě dlouhá. Electrek.com - youtube

Automobilka Tesla zveřejnila nové video, ve kterém ukazuje svět očima funkce Autopilot. Právě na něm totiž stojí příslib zcela autonomní jízdy, která má být funkční již v tomto roce. Automobily Tesla momentálně pracují na již desáté verzi softwaru, k plně autonomní jízdě je však cesta ještě dlouhá. | Electrek.com - youtube

Tesla věnovala hodně energie nejen vývoji a zdokonalování režimu autopilot, ale také upozorňování a vysvětlování majitelům, co přesně tato funkce umí, jaká jsou její omezení a především faktu, že za všech okolností leží odpovědnost za řízení na řidiči.

Tesla věnovala hodně energie nejen vývoji a zdokonalování režimu autopilot, ale také upozorňování a vysvětlování majitelům, co přesně tato funkce umí, jaká jsou její omezení a především faktu, že za všech okolností leží odpovědnost za řízení na řidiči.

Na obrazovce v kokpitu je signál „Stůj!“ reprezentován jako zřetelná červená čára, před kterou vozidlo zastaví. Poté, co se na semaforu rozsvítí zelená, čára postupně zmizí a automobil opět pokračuje v jízdě. Funkce je dle dostupných informací dostupná jen uživatelům s aktivovaným „včasným přístupem“.

Na obrazovce v kokpitu je signál „Stůj!“ reprezentován jako zřetelná červená čára, před kterou vozidlo zastaví. Poté, co se na semaforu rozsvítí zelená, čára postupně zmizí a automobil opět pokračuje v jízdě. Funkce je dle dostupných informací dostupná jen uživatelům s aktivovaným „včasným přístupem“.

Schopnost zastavit na červenou je dalším krokem, kterým se vozy Tesla přiblíží k vyšší úrovni autonomní jízdy. Automobilka přitom ve svém konfigurátoru uvádí, že příplatková funkce Autopilot bude umět reagovat nejen na světelnou signalizaci, ale i na dopravní značky „Stůj, dej přednost v jízdě!“ Kromě toho v budoucnosti zvládne i zcela samostatnou jízdu městem.

Schopnost zastavit na červenou je dalším krokem, kterým se vozy Tesla přiblíží k vyšší úrovni autonomní jízdy. Automobilka přitom ve svém konfigurátoru uvádí, že příplatková funkce Autopilot bude umět reagovat nejen na světelnou signalizaci, ale i na dopravní značky „Stůj, dej přednost v jízdě!“ Kromě toho v budoucnosti zvládne i zcela samostatnou jízdu městem.

Kolují spekulace, podle kterých by se tato funkce mohla objevit již v následující velké aktualizaci. Americká automobilka přitom soustavně pracuje na postupném vylepšování autonomních funkcí svých vozidel. V listopadu loňského roku tak například přibyla schopnost rozpoznávání dopravních kuželů včetně případné změny jízdního pruhu.

Kolují spekulace, podle kterých by se tato funkce mohla objevit již v následující velké aktualizaci. Americká automobilka přitom soustavně pracuje na postupném vylepšování autonomních funkcí svých vozidel. V listopadu loňského roku tak například přibyla schopnost rozpoznávání dopravních kuželů včetně případné změny jízdního pruhu.

Vypadá to, že Autopilot v automobilech Tesla bude v dohledné době schopen poznávat semafory a reagovat na ně. Na Twitteru se objevilo necelou minutu trvající video, ve kterém Model 3 projíždí několik křižovatek na zelenou, následně plynule zpomaluje a zastavuje na signál „Stůj!“

Vypadá to, že Autopilot v automobilech Tesla bude v dohledné době schopen poznávat semafory a reagovat na ně. Na Twitteru se objevilo necelou minutu trvající video, ve kterém Model 3 projíždí několik křižovatek na zelenou, následně plynule zpomaluje a zastavuje na signál „Stůj!“

 Electrek.com - youtube
 Electrek.com - youtube
 Electrek.com - youtube
 Electrek.com - youtube
11
Fotogalerie

Autopilot Tesly už pozná i červenou na semaforu. Funkci ale nevyzkouší jen tak někdo

Vývoj systému Autopilot automobilky Tesla pokračuje. Už nyní pozná červenou na semaforu a umí podle toho zareagovat, novou funkci si však užijí jen vybraní uživatelé.

Vypadá to, že Autopilot v automobilech Tesla bude v dohledné době schopen poznávat semafory a reagovat na ně. Na Twitteru se objevilo necelou minutu trvající video, ve kterém Model 3 projíždí několik křižovatek na zelenou, následně plynule zpomaluje a zastavuje na signál „Stůj!“.

Kolují spekulace, podle kterých by se tato funkce mohla objevit již v následující velké aktualizaci. Americká automobilka přitom soustavně pracuje na postupném vylepšování autonomních funkcí svých vozidel. V listopadu loňského roku tak například přibyla schopnost rozpoznávání dopravních kuželů včetně případné změny jízdního pruhu.

Na červenou zastavit!

Schopnost zastavit na červenou je dalším krokem, kterým se vozy Tesla přiblíží k vyšší úrovni autonomní jízdy. Automobilka přitom ve svém konfigurátoru uvádí, že příplatková funkce Autopilot bude umět reagovat nejen na světelnou signalizaci, ale i na dopravní značky „Stůj, dej přednost v jízdě!“ Kromě toho v budoucnosti zvládne i zcela samostatnou jízdu městem.

Na obrazovce infotainmentu v kokpitu je signál „Stůj!“ reprezentován jako zřetelná červená čára, před kterou vozidlo zastaví. Poté, co se na semaforu rozsvítí zelená, čára postupně zmizí a automobil opět pokračuje v jízdě. Funkce je dle dostupných informací dostupná jen uživatelům s aktivovaným „včasným přístupem“.

Uvedená funkce rozšíří paletu asistenčních systémů a je součástí příslibu, který Tesla učinila, když před několika lety začala prodávat za 7000 dolarů (173 tisíc Kč) příplatkový balíček „Full Self-Driving“.

Skutečnost, že je funkce zastavování na semaforech k dispozici v rámci programu včasného přístupu, by měla znamenat, že se blíží její uvolnění do širší flotily. V tuto chvíli však nejsou známy žádné konkrétní časové plány – někdy trvá uvolnění nových funkcí dny, jindy celé týdny.

Článek připravila redakce VTM.cz

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud