12
Fotogalerie

Lamborghini Aventador: nový motor i podvozek

Nástupce stávající řady Murcielago je opět blíže své oficiální premiéře. Nahlédněme teď ale pod jeho specifickou karoserii.

Novinka v podobě Lamborghini Aventador LP700-4 se světu představí na blížícím se autosalonu v Ženevě, ale nyní automobilka Lamborghini uvolnila další informace a snímky. Půjde o skutečně významnou novinku na poli supersport a my jsme o ní naposledy psali v souvislosti s jeho zcela novou pohonnou jednotkou a jejím vznikem. Na novém obrázku je Aventador opatřený jen lehkým maskováním a můžeme z něj již celkem přesvědčivě usuzovat na proporce tohoto modelu v jeho sériové podobě. Příď je prakticky identická s jedinečným konceptem Lamborghini Reventon, přičemž světlomety byly převzaty z neméně působivé studie Lamborghini Sesto Elemento z loňského autosalonu v Paříži.

Lamborghini Aventador dale 01.jpg Lamborghini Aventador dale 12.jpg Lamborghini Aventador dale 02.jpg

Aventador se má vyznačovat hladšími liniemi než ostře řezané Murcielago, také zpětná zrcátka nyní spočívají na obvyklém místě v horní části dveří namísto rohů oken. Před zadní nápravou modelu Aventador LP700-4 se bude nacházet zcela nový podélně uložený motor, o němž jsme podrobněji psali již dříve. Připomeňme tedy, že půjde o vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,5 l, výkonem 700 koní (515 kW) při 8 250 ot./min. a točivým momentem 690 Nm při 5 500 ot./min., na který bude navazovat nová převodovka ISR s automatizovaným řazením. Také o této převodové skříni jsme podrobně psali ve výše odkazovaném článku. Má sedm dopředných stupňů a jedinou spojku, nezávislé řadicí tyče údajně zajistí, že sekvenční mechanizmus bude řadit za poloviční dobu ve srovnání se soustavami DSG apod. Samotný postup změny převodů je však podobný, ISR řadí druhou rychlost ve stejnou chvíli, kdy tu první vysazuje. 

Lamborghini Aventador dale 10.jpg Lamborghini Aventador dale 11.jpg Lamborghini Aventador dale 05.jpg
Aventador LP700-4 dostane pérování vodorovnými vzpěrami pushrod

Za zmínku stojí také nový podvozek, přičemž Formulí 1 inspirované závěsy kol využívají vodorovných pružicích jednotek koncepce pushrod. Její výhody jsou všeobecně známy a v daném případě mezi nimi převládá nízká stavební výška celé soustavy, která konstruktérům přišla vhod zvláště v oblasti přídě, jež je nyní skutečně velmi nízká. Za zmínku stojí také omezení neodpružené hmoty, což se má projevit na dalším zlepšení jízdních vlastností. Na plné odhalení modelu Lamborghini Aventador LP700-4 si počkáme až na Ženevu, ale je možné, že se do té doby dozvíme ještě další zajímavosti.

Lamborghini Aventador dale 03.jpg Lamborghini Aventador dale 04.jpg Lamborghini Aventador dale 06.jpg
Lamborghini Aventador dale 07.jpg Lamborghini Aventador dale 08.jpg Lamborghini Aventador dale 09.jpg

 


 

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud