Nejrychlejší silniční Porsche vůbec má jméno 911 GT2 RS a my vám jej konečně můžeme kompletně představit. (+40 foto, 3 x video)
Takovou gloriolou ověnčený stroj se pochopitelně těšil dychtivému očekávání nejen fanoušků značky ze Stuttgartu, ale i všech příznivců sportovních automobilů, a my jsme vám jako první u nás nabídli počáteční informace. Tento případ jsme bedlivě sledovali, špionážní snímky jsme pro vás vyšťourali na tomto místě, v tomto článku najdete první informace z prezentace a na nakonec zde jsme pak připojili i první oficiální fotografie.
Nyní pro vás máme oficiální představení a s ním vám nabízíme i kompletní fotogalerii a všechna zatím uvolněná videa. Pro začátek bude vhodné zmínit, že model 911 GT2 RS disponuje ležatým šestiválcem s protiběžnými písty, přeplňováním dvojicí turbdmychadel, výkonem 620 koní a pohotovostní hmotností nižší o 70 kg v porovnání s dosavadním modelem. A jak to vypadá v praxi? Nový vůz zajel Nürburgring za 7 minut a 18 sekund, což je o čtyři sekundy kratši doba, než jakou k tomuto úkonu potřeboval Dodge Viper ACR.
Ale pěkně od začátku. Tato vrcholná verze současné řady 997 je poháněna motorem s objemem 3,6 l opatřeným párem dmychadel s proměnou geometrií rozváděcích lopatek, jenž napmáhá k dosažení výkonu 620 koní (454 kW) a točivého momentu rovných 700 Nm. Tento výkon se přenáší na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku. Snahy o snižování hmotnosti vedly k rozsáhlému využití uhlíkových kompozitů a dalších lehkých materiálů při současné redukci izolačních vrstev a dalších nadbytečností, pohotovostní hmotnost modelu 911 GT2 RS tak činí přijatelných 1 370 kg.
K tomu přispělo i použití relativně lehkých uhlíko-keramických brzd a nových devatenáctipalcových ráfků, jež budou k dispozici v trojici odstínů a nazouvají pneumatiky 245/35 vpředu a 325/30 vzadu. Představitelé automobilky Porsche uvádějí, že jejich novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,5 s, na 200 km/h za 9,8 s a značku 300 km/h ručička tachometru překročí za 28,9 s od startu. Nejvyšší rychlost činí 330 km/h, přesto se konstruktérům značky Porsche podařilo snížit dokonce i spotřebu paliva. Ta poklesla zhruba o 5 % na kombinovanou hodnotu 11,9 l/100 km při emisích CO2 284 g/km.
Speciálně pro Porsche 911 GT2 RS byl upraven podvozek s novými pružinami, stabilizátory a závěsy motoru, přeprogramovány byly soustavy tlumení PASM (Porsche Adaptive Suspension Management) a stabilizace PSM (Porsche Stability Management). Na první pohled tento model poznáme podle aerodynamických doplňků z uhlíkových kompozitů, rozšířených límců předních blatníků, o 10 mm vyššího zadního spoileru a modifikovaným „lízátkem“ pod předním nárazníkem.
Kokpit pro posádku se vyznačuje dvojicí závodních sedadel s velmi lehkou kompozitní skořepinou či odlehčenými dveřními obklady s jednoduchými popruhy pro zavírání (pokud máte doma Škodu 105 S, máte vůz Porsche ještě bližší, než jste si dle jeho koncepce mohli myslet...). Tmavé zbarvení interiéru je zpestřeno kontrastním, rudým a šedým stehováním, zatímco věnec volantu a madla řadicí páky a ruční brzdy jsou potaženy červenou Alcantarou.
Za příplatek bude k mání paket Clubsport, jenž zahrnuje ochrannou klec okolo posádky, šestibodové bezpečnostní pásy, navigační systém nebo základní kabelovou přípravu pro odpojování elektrické soustavy z místa řidiče. Oproti tomu si lze objednat i pohodlnější a elektricky stavitelná sedadla pro komfortní jízdu.
Výroba bude omezena na pouhých 500 vozů řady 911 GT2 RS, které se v prodejích objeví koncem letošního léta se základní, „nezdaněnou” cenou 199 500 eur.
Porsche 911 GT2 RS na všech dosud uvolněných snímcích