Čínská automobilka XPeng uspořádala speciální výzvu založenou na autonomním ježdění. 19. března tohoto roku vyrazila s flotilou luxusních modelů P7 na roadtrip z Kantonu do Pekingu.  Zdroj: XPeng

Čínská automobilka XPeng uspořádala speciální výzvu založenou na autonomním ježdění. 19. března tohoto roku vyrazila s flotilou luxusních modelů P7 na roadtrip z Kantonu do Pekingu.  | Zdroj: XPeng

Tato dvě města jsou od sebe vzdálená přes 2000 kilometrů a autem to trvá necelých 22 hodin. Vozy ale nejely přímou cestou. Zdroj: XPeng

Tato dvě města jsou od sebe vzdálená přes 2000 kilometrů a autem to trvá necelých 22 hodin. Vozy ale nejely přímou cestou. | Zdroj: XPeng

V rámci testování autonomní jízdy založené na funkci NGP (Navigation Guided Pilot) ujela testovací flotila přes 3600 km, z toho 2930 km po dálnicích. Zdroj: XPeng

V rámci testování autonomní jízdy založené na funkci NGP (Navigation Guided Pilot) ujela testovací flotila přes 3600 km, z toho 2930 km po dálnicích. | Zdroj: XPeng

Představitelé značky mohou slavit, úspěšnost předjíždění a měnění jízdních pruhů prý činila 94,41 % a nájezdy a výjezdy na dálnice byly úspěšné z 92,76 %. Zdroj: XPeng

Představitelé značky mohou slavit, úspěšnost předjíždění a měnění jízdních pruhů prý činila 94,41 % a nájezdy a výjezdy na dálnice byly úspěšné z 92,76 %. | Zdroj: XPeng

Testování autonomní jízdy trvalo osm dní a do Pekingu tak flotila dorazila až 26. března. Na expedici se podílelo 228 tamních motoristických novinářů, nadšenců do elektromobility a inženýrů. Zdroj: XPeng

Testování autonomní jízdy trvalo osm dní a do Pekingu tak flotila dorazila až 26. března. Na expedici se podílelo 228 tamních motoristických novinářů, nadšenců do elektromobility a inženýrů. | Zdroj: XPeng

Vozy navštívily deset velkých měst a celkem 6 provincií. Navigační systém NGP se prý předvedl i v deštivých podmínkách a v horách. Zdroj: XPeng

Vozy navštívily deset velkých měst a celkem 6 provincií. Navigační systém NGP se prý předvedl i v deštivých podmínkách a v horách. | Zdroj: XPeng

XPeng P7 si okolí hlídá pomocí 14 kamer, 5 radarů a 12 senzorů. Systém NGP umí auto umisťovat na centimetry přesně. Vůz používá čip Nvidia Xavier a brzdový systém Bosch iBooster. Zdroj: XPeng

XPeng P7 si okolí hlídá pomocí 14 kamer, 5 radarů a 12 senzorů. Systém NGP umí auto umisťovat na centimetry přesně. Vůz používá čip Nvidia Xavier a brzdový systém Bosch iBooster. | Zdroj: XPeng

Důležité je zmínit, že i přes autonomní úspěchy musel být za volantem vždy připravený řidič. I kvůli tomu, aby dobíjel baterii. Podle NEDC má P7 dojezd 700 km. Zdroj: XPeng

Důležité je zmínit, že i přes autonomní úspěchy musel být za volantem vždy připravený řidič. I kvůli tomu, aby dobíjel baterii. Podle NEDC má P7 dojezd 700 km. | Zdroj: XPeng

 Zdroj: XPeng

| Zdroj: XPeng

 Zdroj: XPeng

| Zdroj: XPeng

 Zdroj: XPeng

| Zdroj: XPeng

 Zdroj: XPeng

| Zdroj: XPeng

 Zdroj: XPeng

| Zdroj: XPeng

 Zdroj: XPeng

| Zdroj: XPeng

 Zdroj: XPeng

| Zdroj: XPeng

 Zdroj: XPeng

| Zdroj: XPeng

 Zdroj: XPeng

| Zdroj: XPeng

 Zdroj: XPeng

| Zdroj: XPeng

 Zdroj: XPeng

| Zdroj: XPeng

 Zdroj: XPeng

| Zdroj: XPeng

 Zdroj: XPeng

| Zdroj: XPeng

Tato dvě města jsou od sebe vzdálená přes 2000 kilometrů a autem to trvá necelých 22 hodin. Vozy ale nejely přímou cestou. Zdroj: XPeng
V rámci testování autonomní jízdy založené na funkci NGP (Navigation Guided Pilot) ujela testovací flotila přes 3600 km, z toho 2930 km po dálnicích. Zdroj: XPeng
Představitelé značky mohou slavit, úspěšnost předjíždění a měnění jízdních pruhů prý činila 94,41 % a nájezdy a výjezdy na dálnice byly úspěšné z 92,76 %. Zdroj: XPeng
Testování autonomní jízdy trvalo osm dní a do Pekingu tak flotila dorazila až 26. března. Na expedici se podílelo 228 tamních motoristických novinářů, nadšenců do elektromobility a inženýrů. Zdroj: XPeng
21
Fotogalerie

Číňané testovali autonomní řízení. Flotila vozů P7 ujela 3600 km v podstatě sama

Expedice mezi dvěma velkými městy mohla trvat necelých 24 hodin. Nakonec se protáhla na osm dní.

Čínská automobilka XPeng uspořádala speciální výzvu založenou na autonomní jízdě. 19. března tohoto roku vyrazila s flotilou luxusních modelů P7 na roadtrip z Kantonu do Pekingu. Tato dvě města jsou od sebe vzdálená přes 2000 kilometrů a autem to trvá necelých 22 hodin. Vozy ale nejely přímou cestou.

V rámci testování autonomní jízdy založené na funkci NGP (Navigation Guided Pilot) ujela testovací flotila přes 3600 km, z toho 2930 km po dálnicích. Představitelé značky mohou slavit, úspěšnost předjíždění a měnění jízdních pruhů prý činila 94,41 % a nájezdy a výjezdy na dálnice byly úspěšné z 92,76 %.

Testování autonomní jízdy trvalo osm dní a do Pekingu tak flotila dorazila až 26. března. Na expedici se podílelo 228 tamních motoristických novinářů, nadšenců do elektromobility a inženýrů. Vozy navštívily deset velkých měst a celkem 6 provincií. Navigační systém NGP se prý předvedl i v deštivých podmínkách a v horách.

XPeng P7 si okolí hlídá pomocí 14 kamer, 5 radarů a 12 senzorů. Systém NGP umí auto umisťovat na centimetry přesně. Vůz používá čip Nvidia Xavier a brzdový systém Bosch iBooster. Důležité je zmínit, že i přes autonomní úspěchy musel být za volantem vždy připravený řidič. I kvůli tomu, aby pak dobíjel baterii. Podle NEDC má P7 dojezd přes 700 km.

Doporučujeme

Články odjinud