Průzkum odhalil, kolik aut v Česku má stočený tachometr. V Evropě nejsme zdaleka nejhorší

Podvádět při prodeji ojetin nebo prodávat bouraná auta není jen „naše“ specialita. Mezi svými sousedy se řadíme k průměru.

Průzkum platformy pro hlášení historie vozidel carVertical zjistil celou řadu zajímavých informací v rámci Indexu transparentnosti trhu, které ukazují, v kterých evropským zemích je koupě ojetého vozu nejrizikovější. Na chvostu se umístily Lotyšsko, Litva, Ukrajina a Rumunsko.

Právě v Lotyšsku má 23,6 procenta vozidel zkontrolovaných platformou carVertical stočený tachometr, v Rumunsku jde o 19,6 procenta, v Litvě 18,1 a na Ukrajině 15,6 procenta. Vysoké jsou zde také počty poškozených aut, prodávaných po opravě jako nových: v Litvě 59 procent, v Lotyšku 57,5 procenta, v Rumunsku 57 procent a na Ukrajině 46,7 procenta. Jedním z důvodů je vysoký podíl importovaných vozů na tamní trhy ojetin.

Do České republiky je importována polovina ojetin, přičemž stočený tachometr má 11,4 procenta vozů. Průměrný počet stočených kilometrů je 43.053, poškozených vozů je dle statistik 51,64 procenta s průměrnou škodou cca 77 tisíc korun. V žebříčku Indexu transparentnosti společnosti carVertical, který v pořadí zohledňuje dle různé váhy důležitosti procento stočených aut, průměrné stočené kilometry, procento „bouraček,“ průměrnou hodnotu poškození, podíl importovaných vozů a jejich průměrný věk, se nacházíme na 12. místě z 23 evropských zemí mezi Belgií a Slovenskem.

Premiantem je dle indexu britský trh, na němž má stočené kilometry 14,5 procenta vozů a poškozených je 21,3 procenta. Specifikem je malý podíl importovaných vozů v tamní nabídce ojetin – jen 10,7 procenta, zřejmě ze zjevného důvodu, tedy volantu vpravo. Druhým nejlepším trhem je dle statistik ten německý s 12,6 procenty stočených a 21,3 procenty bouraných vozů. Střední Evropa se v Indexu transparentnosti obecně řadí k průměru.

Doporučujeme

Články odjinud