Ani nejnovější Golf s nejnovějším Haldexem nedokáže zázraky. Výměnou za větší jistotu na kluzkém povrchu musíte být připraveni akceptovat kompromisy v každodenním provozu.
Kapitoly článku:
Volkswagen Golf VII se ihned po svém příchodu usadil v čele celoevropského žebříčku nejprodávanějších aut, odkud vystrnadil... koho jiného než předchozí generaci Golfu. Díky internetovým diskusím víme, že řadu čtenářů úspěch Golfu (a potažmo celé skupiny VW) nesmírně dráždí, ale fakt je, že Golf splňuje představy většiny zákazníků o ideálním kompaktním autě lépe a konzistentněji než kdokoliv jiný na trhu.
Každému, co jeho jest
Jedním z dílčích faktorů, které se na dlouhodobých prodejních výsledcích Golfu podílejí, je ochota Volkswagenu obsluhovat i okrajové cílové skupiny. Počtem kombinací motorů, převodovek a výbavy na přání si Golf nezadá s prémiovými značkami. Skvělým příkladem je pohon všech kol 4MOTION. I 28 let poté, co Volkswagen uvedl na trh první Golf s pohonem všech kol (tehdy označovaným Syncro), zůstává možnost obou poháněných náprav v nižší střední třídě téměř ojedinělou.
Vzhledově se 4MOTION ničím neliší, nepočítáme-li označení na zádi a u řadicí páky
Volkswagen Golf VII byl hostem našich redakčních testů už nejméně dvakrát. Lukáš Dittrich testoval základní Golf 1.2 TSI (86 k), zatímco Jirka Duchoň důkladně vyzkoušel motorizaci 1.4 TSI s vypínáním válců ACT.
Marek Lutonský , Jiří Červenka
Dnes se proto nebudeme zabývat už dobře zmapovanými přednostmi a nedostatky Golfu jako takového a zaměříme se na hnací řetězec, tvořený tentokrát novou generací motoru 2.0 TDI a pohonu všech kol 4MOTION.