40
Fotogalerie

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlí a spotřeba, nic víc není potřeba

První motor řady Earth Dreams se po Civicu objevil také ve větším CR-V. Jaká je kombinace SUV, základního dieselu a pohonu předních kol v praxi?

Kapitoly článku:


Těžko říci, jakou cestou u Hondy dospěli k označení nových motorů názvem Earth Dreams. Osobně bych ale možná s trochou nadsázky jeden tip týkající se testované Hondy CR-V přeci jen měl.

Kategorie SUV se stále těší z nějakého důvodu velké oblibě. Co je trochu překvapující, to je fakt, že se i v tomto segmentu těší velké oblibě také verze s pohonem pouze přední nápravy. Takový Renault se u Capturu vůbec neobtěžoval čtyřkolku nabízet, Nissan pro změnu u nového Qashqaie vyhodil z ceníku všechny předchozí kombinace a čtyřkolku nabízí pouze s jediným motorem. Osmdesát procent kupujících totiž chtělo předokolku.

Takže tu máme auto oblíbené kategorie, s oblíbenou verzí pohonu. Když k tomu přidám naftový motor, který má v technických tabulkách zapsané hodnoty spotřeby pod hranicí pěti litrů, tak to možná dohromady opravdu dá sen spousty motoristů. No, celosvětově to asi platit nebude, ovšem tady u nás v ČR, respektive v Evropě, je výsledkem velmi lákavý mix. Ten je ještě navíc podtržen jedním ne zcela nepodstatným faktem. Současné CR-V jako takové se velice povedlo.

honda_crv_08.JPGhonda_crv_10.JPG
Minulý rok přišla mezi SUV řada novinek. Honda CR-V určitě patří k těm nejpovedenějším. 

Oficiálně: za necelých pět litrů

Protože Honda CR-V není žádnou žhavou novinkou a protože jsme si ji už dříve podrobněji představili, přeskočme obvyklé úvody a pojďme přímo k jádru věci. To dnes nepředstavuje nic jiného než velmi úsporný motor. Už kolega Jirka Duchoň ve svém testu Hondy Civic psal, že jde o zdařilou kombinaci, já to mohu pouze potvrdit. Ovšem o co přesně se jedná?

Honda představila novou naftovou jedna-šestku českým zákazníkům v březnu minulého roku spolu s decentním faceliftem Civicu. Konkrétně se bavíme o čtyřválci s objemem 1597 ccm. Jeho výkonové maximum má hodnotu 120 koní při 4000 ot./min, točivý moment končí na 300 Nm při 2000 ot./min. Ve spojení s Hondou CR-V stačí schopnosti nové jednotky k akceleraci z nuly na stovku za 11,2 s a k maximální rychlosti 182 km/h.

honda_crv_16.JPGhonda_crv_17.JPG 
Naftová jedna-šestka se nejprve ukázala v Civicu, CR-V je její druhé angažmá. Motor je to tichý, kultivovaný, úsporný a také pro velké CR-V výkonově dostatečný.

O to tady ale samozřejmě nejde ani v první, ani ve druhé řadě. To hlavní, co nás jednoznačně u malého dieselu zajímá nejvíce, je spotřeba paliva a ta vypadá více než slibně. Oficiální čísla udávají jako maximum 4,8 l/100 km ve městě, minimum je 4,3 l/100 km mimo město.

Objem nádrže činí 58 litrů, takže si snadno spočítáme, že dojezd překračuje hranici jednoho tisíce kilometrů. Už teď mohu směle prohlásit následující: realita příliš vzdálená od těchto továrních slibů není.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud