Automobilka Peugeot se pro rok 2015 připravuje na zahájení sériové výroby prvního vozu s hybridní pohonnou soustavou využívající místo elektřiny stlačeného vzduchu.
V současné době maximální unifikace je pro automobilky stále těžší odlišit se. Co se pohonných jednotek týče, francouzský koncern PSA má zřejmě v kapse trumf v podobě hybridní soustavy HybridAir využívající místo elektrické energie stlačovaného vzduchu. O této nové koncepci jsme vás prvně informovali letos v lednu, prvním prototypem s tímto druhem pohonu se pak stala studie Citroën C3 HybridAir Concept představená na letošním autosalonu v Ženevě.
První studií s pohonnou jednotkou PSA HybridAir byl Citroën C3 HybridAir Concept
Citroën C3 HybridAir Concept kombinoval konvenční zážehový tříválec s vnitřním spalováním se zvláštní planetovou převodovkou a hydraulickým motorem poháněným stlačeným vzduchem. Celá koncepce se do značné míry podobá konvenčním hybridním soustavám s elektromotory a drahými akumulátory, spalovací motor pracuje hlavně na dálnici a hydraulický motor především ve městě. Na rozdíl od známého hybridního systému PSA Hybrid4 s konvenčním dieselem a elektromotorem však ústrojí studie HybridAir nenabízí přednosti pohonu všech kol, neboť oba použité motory přenášejí svůj točivý moment na kola přední nápravy.
V době premiéry konceptu Citroën C3 HybridAir vedení PSA hovořilo o spuštění sériové výroby v roce 2016, podle nejnovějších informací by to ale mohlo být už o rok dříve. Jako první HybridAir by měl do světa vyjet Peugeot velikostí připomínající současný Peugeot 208 a průměrnou spotřebou okolo 2,8 l/100 km. Jak bylo řečeno už dříve, soustava HybridAir se nejlépe hodí k pohonu malých, městských aut, u nichž nejvíce vyniknou přednosti v podobě nízké ceny a hmotnosti, nicméně o efektivitě tohoto řešení můžeme zatím jen spekulovat.
Studie Peugeot 208 HYbrid FE ze spolupráce PSA s firmou Total
Systém HybridAir od PSA je pochopitelně řízen vyspělou elektronikou a nabízí hned několik provozních režimů, přičemž auto má být schopno krátkodobého pohybu i na čistě vzduchový pohon. Hlavním „kouzlem“ této soustavy je rekuperace brzdné energie do podoby stlačeného vzduchu. Podle aktuálních studií koncernu PSA by nemělo být větším problémem snížit v dohledné době průměrnou spotřebu benzínu malého vozu se systémem HybridAir až k hranici 2,0 l/100 km.