Moderní interpretace jména Flying Spur je ve výrobě již patnáct let. Nyní se ctí převzala pozici vlajkové lodi.
Bentley Flying Spur (dříve Continental Flying Spur) se vyrábí od roku 2005. Luxusní sedan vycházející z grand toureru Continental GT se od loňského roku vyrábí již ve třetí generaci. Bentley nyní informuje, že se tohoto vozu vyrobilo dohromady již čtyřicet tisíc kusů, což je na luxusní okrajový segment velmi vysoké číslo.
Není tak od věci si připomenout, jakou tyto ručně stavěné vozy z Crewe ušly za 15 let cestu. Design první generace modelu navrhl Dirk van Braeckel. Tento Belgičan si udělal u koncernu Volkswagen jméno již při práci na první generaci Audi A3 a tehdejší limuzíně A8. Pod kapotou byl motor W12, který Flying Spur sdílel s VW Phaeton. Bentley jej však naladilo až na 449 kW (610 koní).
První generace vydržela v produkci obvyklých osm let. Druhá generace spatřila světlo světa na autosalonu v Ženevě v roce 2013. Za jejím designem stál Luc Donckerwolke, který stojí i za designovým jazykem Lamborghini po jeho vstupu do koncernu. Stejně jako Braeckel i Donckerwolke pracoval na první generaci Škody Fabia.
V Mladé Boleslavi pracoval v designerském centru Škodovky v letech 1994 až 1996. Mimo Fabii má tak prsty i v Octavii. Druhá generace modelu Flying Spur již udělala ústupek v podobě úspornějšího motoru. Vedle agregátu W12 se tak prodávala i s motorem V8, který však díky dvojitému přeplňování dosahoval ve verzi S výkonu 528 koní.
Tvůrci také vyměnili německou převodovku ZF a místo šestistupňové dali osmistupňovou, která se v modelu drží dodnes. Aktuální verze vozu dosahuje rychlosti až 333 km/h. Na každém kousku stráví 250 pracovníků přes sto hodin práce. Z již prodaných 40 tisíc kusů putovala polovina do Ameriky a Číny. Zhruba čtyři tisíce kusů pak jezdí doma po Anglii.
Kořeny jména Flying Spur sahají až do dřevních dob automobilky Bentley, kdy chtěli šéfdesignér John Polwhele Blatchley a inženýr Ivan Evernden stvořit vrchol grand touringu. Aktuální verze vozu se nyní stává vlajkovou lodí. Tento titul patřil modelu Mulsanne, který však odchází bez přímého nástupce.