Po zaváděcí edici se už důležitý elektromobil od VW objevuje s českou cenou v konfigurátoru. Nabídka je však zatím omezená.
Jak bude vypadat elektrický Volkswagen ID.3 v základní výbavě, na to jsme se podívali nedávno. V Česku si na úplný základ ještě počkáme, protože nadějný elektromobil od VW přichází do nabídky u nás zatím v jediné specifikaci, která rozhodně tou nejlevnější není. To však rovněž znamená, že standardní výbavou vůbec nezklame.
Zatím je tedy u nás dostupný ID.3 ve variantě Pro Power Life, který začíná na částce 1.014.900 Kč a využívá větší 58kWh baterii ve spojení s elektromotorem na zadní nápravě, generujícím výkon 150 kW (204 k) a 310 N.m – tedy stejně jako dříve uvedená a nyní již vyprodaná Edice 1st. Dojezd u této verze uvádí VW na 420 km (WLTP) na jedno nabití.
Tato verze rovněž nabízí rychlejší možnost nabíjení, a to střídavým proudem s výkonem 11 kW či stejnosměrným proudem s výkonem 100 kW. Auto pak stojí na 18palcových ocelových kolech s aerodynamickými poklicemi, dostává taky systém udržování jízdy v pruhu, parkovací senzory vpředu i vzadu, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, ambientní osvětlení, bezklíčový přístup, automatickou klimatizaci, tepelné čerpadlo pro vytápění vozu nebo LED osvětlení vpředu i vzadu.
Součástí cenovky jsou dva rozšiřující pakety. Comfort přihazuje 4 USB-C porty (2 vpředu, 2 vzadu), vyhřívání předních sedadel, volantu a trysek ostřikovačů, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou či dešťový senzor. Paket Infotainment zase obsahuje schopnější 10palcový infotainment s navigací Discover Pro a hlasovým ovládáním a rovněž přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu.
Nissan Leaf je sice na trhu elektromobilů zkušeným hráčem, proti novému ID.3 za obdobnou cenovku 1.012.000 Kč ve vyšší výbavě N-Connecta ale zjevně v několika ohledech ztrácí. U Nissanu dostanete za svůj zhruba milion korun základní 40kWh baterii zajišťující kombinovaný dojezd 270 (WLTP) a výkon ústrojí 110 kW (150 koní) s točivým momentem 320 N.m.
Nabíjet můžete takto specifikovaný Leaf střídavě výkonem 6,6 kW nebo stejnosměrným proudem s výkonem 50 kW (100kW kompatibilitu nabízí Nissan až u vrcholné specifikace s 64kWh baterií). Přední a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná zrcátka, vyhřívání volantu a předních sedadel, tepelné čerpadlo a menší 8palcový infotainment s navigací nabízí Leaf také.
Po stránce vzhledu ale stojí Leaf na 17palcových hliníkových kolech a navíc má třeba i panoramatický kamerový systém. Další výbavu ve formě adaptivního tempomatu či udržování jízdy v pruhu však Nissan přidává až volitelným paketem za dalších 11.900 Kč. Volkswagen se tedy může zdát po stránce schopností elektrického ústrojí i standardní hi-tech výbavy jako výhodnější balíček.
Volkswagen ID.3 vs. Nissan Leaf – porovnání v rámci ceny |
Model |
VW ID.3 |
Nissan Leaf |
Největší výkon [kW] |
150 |
110 |
Točivý moment [N.m] |
310 |
320 |
Kapacita akumulátorů [kWh] |
58 |
40 |
Max. dojezd WLTP [km] |
420 |
270 |
Nabíjení [min] |
35
(DC 100 kW, 5-80 %) |
40-60
(DC 50 kW, 20-80 %) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7,3 |
7,9 |
Max. rychlost [km/h] |
160 |
144 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
1719 |
1597 |
Cena s výbavou [Kč] |
1.014.900
(Pro Power Life) |
1.012.000
(N-Connecta) |
Podrobnější technická data zatím VW k jednotlivým specifikacím ID.3 nezveřejnil. |