24
Fotogalerie

Volvo V60 Hybrid: nové info a snímky (+ video)

Hvězdou stánku Volvo na autosalonu v Ženevě se stane předprodukční verze diesel elektrického „plug-in“ hybridu.

Kombinace elektromotoru a vznětového motoru pouze v podobě generátoru elektrické energie, to je snem snad každého ekologa zmámeného papírovými hodnotami emisí CO2. A doba je v tomto neúprosná, těšme se tedy na ženevskou premiéru sériové výrobě již blízkého modelu Volvo V60 Plug-in Hybrid, jenž se tomuto ideálu blíží. Novinka ze Švédska nabídne vznětový pětiválec s přeplňováním, výkonem 215 koní (158 kW) a točivým momentem 440 Nm, který je však určen především pro potřeby generátoru elektrické energie. Ta je uchovávána v li-ionových akumulátorech 12 kWh a skrze elektromotor vestavěný v zadní nápravě ERAD (Electric Rear Axle Drive) nabízí výkon 70 koní (51 kW) a točivý moment 200 Nm.

Volvo V60 predstaveni 01.jpg Volvo V60 predstaveni 03.jpg Volvo V60 predstaveni 06.jpg

V této konfiguraci má Volvo V60 Plug-in Hybrid umožnit jízdu až 50 km na čistě elektrický pohon a dosáhnout průměrné spotřeby nafty v kombinovaném provozu ve výši pouze 1,9 l/100 km, zatímco emise CO2 dosáhnou hladiny 49 g/km. Řidič má k dispozici trojici základních jízdních režimů volených skrze palubní soustavu. Stupeň Pure je zaměřen na nízkou spotřebu a v maximální možné využívá elektřiny z akumulátorů, Hybrid je „zlatou střední cestou“ mezi potěšením z jízdy a nízké zátěži životního prostředí a Power nabídne maximum toho, co lze z pohonné soustavy Volvo vydolovat. Elektromotor i pětiválcový „turbodiesel“ společným úsilím prý rozjedou tento kombík z klidu na 100 km/h za 6,9 s.

Volvo V60 predstaveni 11.jpg Volvo V60 predstaveni 10.jpg Volvo V60 predstaveni 19.jpg
Volvo V60 predstaveni 07.jpg Volvo V60 predstaveni 08.jpg Volvo V60 predstaveni 09.jpg

Přední kola pohání jednotka 2,4D a ta zadní elektromotor, což lze chápat jako specifickou verzi pohonu všech kol, jenž je ale k mání pouze v určitých režimech. Ba co víc, akumulátory lze dobíjet z elektrické sítě. Běžné zásuvce 230 V/6A trvá plné nabití baterie 7,5 hodiny a rychlonabíječce 230 V/16V jen hodiny 3. Na první pohled vypadá tento prototyp prakticky stejně jako standardní Volvo V60. Všimneme si však specifického odstínu laku, víčka pro dobíjecí zástrčku v levém předním blatníku nebo pneumatik Pirelli se sníženým valivým odporem.

Volvo V60 predstaveni 02.jpg Volvo V60 predstaveni 04.jpg Volvo V60 predstaveni 05.jpg

Interiér je zdoben novým přístrojovým štítem, speciálním koženým čalouněním Elmo a palubní soustavou umožňující zobrazovat a ovládat celý pohonný systém. Ačkoli v Ženevě ještě uvidíme prototyp, sériové provedení se od něj již příliš lišit nemá a do běžného provozu se vydá již během příštího roku. 



Volvo V60 predstaveni 12.jpg Volvo V60 predstaveni 21.jpg Volvo V60 predstaveni 13.jpg
Volvo V60 predstaveni 14.jpg Volvo V60 predstaveni 15.jpg Volvo V60 predstaveni 24.jpg
Volvo V60 predstaveni 16.jpg Volvo V60 predstaveni 17.jpg Volvo V60 predstaveni 18.jpg
Volvo V60 predstaveni 20.jpg Volvo V60 predstaveni 22.jpg Volvo V60 predstaveni 23.jpg 
Sériové provedení modelu Volvo V60 Plug-in Hybrid na silnice vyjede již příští rok

 

 

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud