Po zaváděcí edici se už důležitý elektromobil od VW objevuje s českou cenou v konfigurátoru. Nabídka je však zatím omezená, přesto stačí k tomu, abychom vůz srovnali s Nissanem Leaf, jedním z nejúspěšnějších elektromobilů světa. Foto: VW konfigurátor

Po zaváděcí edici se už důležitý elektromobil od VW objevuje s českou cenou v konfigurátoru. Nabídka je však zatím omezená, přesto stačí k tomu, abychom vůz srovnali s Nissanem Leaf, jedním z nejúspěšnějších elektromobilů světa. | Foto: VW konfigurátor

Zatím je tedy u nás dostupný ID.3 ve variantě  Pro Power Life , který začíná na částce  1.014.900,- Kč  a využívá větší  58kWh baterii  ve spojení s elektromotorem na zadní nápravě, generujícím výkon  150 kW (204 k)  a  310 N.m . Dojezd u této verze uvádí VW na  420 km  (WLTP) na jedno nabití. Foto: VW konfigurátor

Zatím je tedy u nás dostupný ID.3 ve variantě Pro Power Life, který začíná na částce 1.014.900,- Kč a využívá větší 58kWh baterii ve spojení s elektromotorem na zadní nápravě, generujícím výkon 150 kW (204 k) a 310 N.m. Dojezd u této verze uvádí VW na 420 km (WLTP) na jedno nabití. | Foto: VW konfigurátor

Tato verze rovněž nabízí rychlejší možnost nabíjení, a to střídavým proudem s výkonem 11 kW či stejnosměrným proudem s výkonem 100 kW. Foto: VW konfigurátor

Tato verze rovněž nabízí rychlejší možnost nabíjení, a to střídavým proudem s výkonem 11 kW či stejnosměrným proudem s výkonem 100 kW. | Foto: VW konfigurátor

Auto stojí na 18palcových ocelových kolech s aerodynamickými poklicemi, dostává taky systém udržování jízdy v pruhu, parkovací senzory vpředu i vzadu, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, ambientní osvětlení, bezklíčový přístup, automatickou klimatizaci, tepelné čerpadlo pro vytápění vozu nebo LED osvětlení vpředu i vzadu. Foto: VW konfigurátor

Auto stojí na 18palcových ocelových kolech s aerodynamickými poklicemi, dostává taky systém udržování jízdy v pruhu, parkovací senzory vpředu i vzadu, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, ambientní osvětlení, bezklíčový přístup, automatickou klimatizaci, tepelné čerpadlo pro vytápění vozu nebo LED osvětlení vpředu i vzadu. | Foto: VW konfigurátor

Součástí cenovky jsou dva rozšiřující pakety. Comfort přihazuje 4 USB-C porty (2 vpředu, 2 vzadu), vyhřívání předních sedadel, volantu a trysek ostřikovačů, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou či dešťový senzor. Foto: VW konfigurátor

Součástí cenovky jsou dva rozšiřující pakety. Comfort přihazuje 4 USB-C porty (2 vpředu, 2 vzadu), vyhřívání předních sedadel, volantu a trysek ostřikovačů, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou či dešťový senzor. | Foto: VW konfigurátor

Paket Infotainment zase obsahuje schopnější 10palcový infotainment s navigací Discover Pro a hlasovým ovládáním a rovněž přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu. Foto: VW konfigurátor

Paket Infotainment zase obsahuje schopnější 10palcový infotainment s navigací Discover Pro a hlasovým ovládáním a rovněž přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu. | Foto: VW konfigurátor

V Česku si na úplný základ ještě počkáme, protože nadějný elektromobil od VW přichází do nabídky u nás zatím v jediné specifikaci, která rozhodně tou nejlevnější není. To však rovněž znamená, že standardní výbavou vůbec nezklame. Foto: VW konfigurátor

V Česku si na úplný základ ještě počkáme, protože nadějný elektromobil od VW přichází do nabídky u nás zatím v jediné specifikaci, která rozhodně tou nejlevnější není. To však rovněž znamená, že standardní výbavou vůbec nezklame. | Foto: VW konfigurátor

Volkswagen ID.3 ve variantě  Pro Power Life  Foto: VW konfigurátor

Volkswagen ID.3 ve variantě Pro Power Life | Foto: VW konfigurátor

Volkswagen ID.3 ve variantě  Pro Power Life  Foto: VW konfigurátor

Volkswagen ID.3 ve variantě Pro Power Life | Foto: VW konfigurátor

Nissan Leaf je sice na trhu elektromobilů zkušeným hráčem, proti novému ID.3 za obdobnou cenovku 1.012.000 Kč ve vyšší výbavě N-Connecta ale zjevně v několika ohledech ztrácí. Ilustrační foto: Petr Homolka

Nissan Leaf je sice na trhu elektromobilů zkušeným hráčem, proti novému ID.3 za obdobnou cenovku 1.012.000 Kč ve vyšší výbavě N-Connecta ale zjevně v několika ohledech ztrácí. | Ilustrační foto: Petr Homolka

U Nissanu dostanete za svůj zhruba milion korun základní 40kWh baterii zajišťující kombinovaný dojezd 270 (WLTP) a výkon ústrojí 110 kW (150 koní) s točivým momentem 320 N.m. Ilustrační foto: Petr Homolka

U Nissanu dostanete za svůj zhruba milion korun základní 40kWh baterii zajišťující kombinovaný dojezd 270 (WLTP) a výkon ústrojí 110 kW (150 koní) s točivým momentem 320 N.m. | Ilustrační foto: Petr Homolka

Nabíjet můžete takto specifikovaný Leaf střídavě výkonem 6,6 kW nebo stejnosměrným proudem s výkonem 50 kW (100kW kompatibilitu nabízí Nissan až u vrcholné specifikace s 64kWh baterií). Ilustrační foto: Petr Homolka

Nabíjet můžete takto specifikovaný Leaf střídavě výkonem 6,6 kW nebo stejnosměrným proudem s výkonem 50 kW (100kW kompatibilitu nabízí Nissan až u vrcholné specifikace s 64kWh baterií). | Ilustrační foto: Petr Homolka

Přední a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná zrcátka, vyhřívání volantu a předních sedadel, tepelné čerpadlo a menší 8palcový infotainment s navigací nabízí Leaf také. Ilustrační foto: Petr Homolka

Přední a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná zrcátka, vyhřívání volantu a předních sedadel, tepelné čerpadlo a menší 8palcový infotainment s navigací nabízí Leaf také. | Ilustrační foto: Petr Homolka

Po stránce vzhledu ale stojí Leaf na 17palcových hliníkových kolech a navíc má třeba i panoramatický kamerový systém. Další výbavu ve formě adaptivního tempomatu či udržování jízdy v pruhu však Nissan přidává až volitelným paketem za dalších 11.900 Kč. Ilustrační foto: Petr Homolka

Po stránce vzhledu ale stojí Leaf na 17palcových hliníkových kolech a navíc má třeba i panoramatický kamerový systém. Další výbavu ve formě adaptivního tempomatu či udržování jízdy v pruhu však Nissan přidává až volitelným paketem za dalších 11.900 Kč. | Ilustrační foto: Petr Homolka

Test Nissan Leaf Ilustrační foto: Petr Homolka

Test Nissan Leaf | Ilustrační foto: Petr Homolka

Test Nissan Leaf Ilustrační foto: Petr Homolka

Test Nissan Leaf | Ilustrační foto: Petr Homolka

Test Nissan Leaf Ilustrační foto: Petr Homolka

Test Nissan Leaf | Ilustrační foto: Petr Homolka

Zatím je tedy u nás dostupný ID.3 ve variantě  Pro Power Life , který začíná na částce  1.014.900,- Kč  a využívá větší  58kWh baterii  ve spojení s elektromotorem na zadní nápravě, generujícím výkon  150 kW (204 k)  a  310 N.m . Dojezd u této verze uvádí VW na  420 km  (WLTP) na jedno nabití. Foto: VW konfigurátor
Tato verze rovněž nabízí rychlejší možnost nabíjení, a to střídavým proudem s výkonem 11 kW či stejnosměrným proudem s výkonem 100 kW. Foto: VW konfigurátor
Auto stojí na 18palcových ocelových kolech s aerodynamickými poklicemi, dostává taky systém udržování jízdy v pruhu, parkovací senzory vpředu i vzadu, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, ambientní osvětlení, bezklíčový přístup, automatickou klimatizaci, tepelné čerpadlo pro vytápění vozu nebo LED osvětlení vpředu i vzadu. Foto: VW konfigurátor
Součástí cenovky jsou dva rozšiřující pakety. Comfort přihazuje 4 USB-C porty (2 vpředu, 2 vzadu), vyhřívání předních sedadel, volantu a trysek ostřikovačů, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou či dešťový senzor. Foto: VW konfigurátor
17
Fotogalerie

Elektrický VW ID.3 má českou cenu! Jak si stojí proti zkušenému Nissanu Leaf?

Po zaváděcí edici se už důležitý elektromobil od VW objevuje s českou cenou v konfigurátoru. Nabídka je však zatím omezená.

Jak bude vypadat elektrický Volkswagen ID.3 v základní výbavě, na to jsme se podívali nedávno. V Česku si na úplný základ ještě počkáme, protože nadějný elektromobil od VW přichází do nabídky u nás zatím v jediné specifikaci, která rozhodně tou nejlevnější není. To však rovněž znamená, že standardní výbavou vůbec nezklame.   

Zatím je tedy u nás dostupný ID.3 ve variantě Pro Power Life, který začíná na částce 1.014.900 Kč a využívá větší 58kWh baterii ve spojení s elektromotorem na zadní nápravě, generujícím výkon 150 kW (204 k) a 310 N.m – tedy stejně jako dříve uvedená a nyní již vyprodaná Edice 1st. Dojezd u této verze uvádí VW na 420 km (WLTP) na jedno nabití.

Tato verze rovněž nabízí rychlejší možnost nabíjení, a to střídavým proudem s výkonem 11 kW či stejnosměrným proudem s výkonem 100 kW. Auto pak stojí na 18palcových ocelových kolech s aerodynamickými poklicemi, dostává taky systém udržování jízdy v pruhu, parkovací senzory vpředu i vzadu, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, ambientní osvětlení, bezklíčový přístup, automatickou klimatizaci, tepelné čerpadlo pro vytápění vozu nebo LED osvětlení vpředu i vzadu.

Součástí cenovky jsou dva rozšiřující pakety. Comfort přihazuje 4 USB-C porty (2 vpředu, 2 vzadu), vyhřívání předních sedadel, volantu a trysek ostřikovačů, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou či dešťový senzor. Paket Infotainment zase obsahuje schopnější 10palcový infotainment s navigací Discover Pro a hlasovým ovládáním a rovněž přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu.

Nissan Leaf je sice na trhu elektromobilů zkušeným hráčem, proti novému ID.3 za obdobnou cenovku 1.012.000 Kč ve vyšší výbavě N-Connecta ale zjevně v několika ohledech ztrácí. U Nissanu dostanete za svůj zhruba milion korun základní 40kWh baterii zajišťující kombinovaný dojezd 270 (WLTP) a výkon ústrojí 110 kW (150 koní) s točivým momentem 320 N.m.

Nabíjet můžete takto specifikovaný Leaf střídavě výkonem 6,6 kW nebo stejnosměrným proudem s výkonem 50 kW (100kW kompatibilitu nabízí Nissan až u vrcholné specifikace s 64kWh baterií). Přední a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná zrcátka, vyhřívání volantu a předních sedadel, tepelné čerpadlo a menší 8palcový infotainment s navigací nabízí Leaf také.

Po stránce vzhledu ale stojí Leaf na 17palcových hliníkových kolech a navíc má třeba i panoramatický kamerový systém. Další výbavu ve formě adaptivního tempomatu či udržování jízdy v pruhu však Nissan přidává až volitelným paketem za dalších 11.900 Kč. Volkswagen se tedy může zdát po stránce schopností elektrického ústrojí i standardní hi-tech výbavy jako výhodnější balíček.

Volkswagen ID.3 vs. Nissan Leaf – porovnání v rámci ceny
Model VW ID.3 Nissan Leaf
Největší výkon [kW] 150 110
Točivý moment [N.m] 310 320
Kapacita akumulátorů [kWh] 58 40
Max. dojezd WLTP [km] 420 270
Nabíjení [min] 35
(DC 100 kW, 5-80 %)
40-60
(DC 50 kW, 20-80 %)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,3 7,9
Max. rychlost [km/h] 160 144
Pohotovostní hmotnost [kg] 1719  1597
Cena s výbavou [Kč] 1.014.900
(Pro Power Life)
1.012.000
(N-Connecta)
Podrobnější technická data zatím VW k jednotlivým specifikacím ID.3 nezveřejnil.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud