V Japonsku se bizarnostmi nikdy nešetřilo. Nacpat ale do zavazadla spalovací motor, to už chce pořádnou dávku představivosti.
Některé automobilky se občas pustí i do opravdu bizarních zajímavostí. Jednou z nich je i japonská Mazda, která postavila funkční „automobil“, který byl uvnitř obyčejného zavazadla. Tento obdivuhodný stroj vznikl v roce 1991 a byl představen během akce Fantasyard, kde se jednotlivé skupiny zaměstnanců předvedli s tím, co zajímavého vymysleli v rámci mobility.
Takzvaný „suitcase car“ vznikl pod rukama sedmi techniků z oblasti vývoje a testování manuálních převodovek značky. Jako pomyslnou karoserii zvolili kufr od japonské společnosti Samsonite, která je ve světě výrobců zavazadel, batohů, tašek a kabelek špičkou v oboru.
Model o velikosti 57 x 75 centimetrů byl osazen minimaturním motorem z motocyklu o objemu 33,6 cm3, který dosahoval výkonu 1,7 koně. Kufr se s tímto agregátem dokázal rozjet až na 30 km/h. Výsledek nebyl ani tak autem, jako spíše motorovou tříkolkou, ostatně i k zatáčení se používala řidítka.
Rozložení tříkolky zabralo zhruba minutu a o kontakt se zemí se starala kola z minibiku. Tohoto vozítka vzniklo několik prototypů, jede dokonce pro marketingové účely v Evropě, ale nakonec z projektu sešlo. Mazda prý chtěla auto v kufru opravdu vyrábět, ale celé vážilo 32 kilogramů, což by cestování dost ztížilo.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5