Nissan se se svým GT-R chystá k návratu na Nürburgring, kde chce prokázat jeho schopnosti. Porazí vládnoucí Corvettu ZR1?
Není to tak dávno, co se na Severní smyčce Nürburgringu objevil nový Nissan GT-R v sériovém provedení, aby zde zkusil své štěstí. Na první pokus se mu podařilo dosáhnout na jednom kole dobrého času 7 min 38 s, který při dalším pokusu snížil až na neuvěřitelných 7 min a 29 s, o čemž jsme psali na tomto místě. O plné tři vteřiny tak pokořil Porsche 997 v provedení GT2.
Značka Porsche však tehdy přispěchala s obviněním, že sériový GT-R mohlo bezmála třináctimílový okruh zajet nejlépe za 7 min a 54 s a že použitý vůz musel být upraven. Nissan následoval zveřejněním videonahrávky z celé jízdy, která potvrdila, že se skutečně jednalo o zcela běžné, sériové provedení, ale zrychlit takové video není velký problém.
Stín pochybností tak zůstává a Nissan se jej nyní pokusí vyvrátit jednou provždy. Oznámil totiž, že se hodlá na Nürburgring vrátit, tentokrát však s modelem GT-R v provedení Series II modelového roku 2010. Výkon pohonné jednotky narostl o 5 koní, nově bylo odladěno pérování, pneumatiky mají lepší přilnavost a nově byla nastavena i převodovka. Očekává se tedy, že Nissan GT-R Series II dosáhne ještě lepšího výsledku.
Nejlepším jezdcem týmu Nissan je stále Toshio Suzuki, který svého času startoval i ve Formuli 1. Na blogu fandů modelu GT-R potvrdil, že se na Nürburgring chystá opravdu vrátit a že očekává na jednom kole čas lepší o čtyři až pět vteřin. To by znamenalo čas okolo 7 min a 24 s, vloni přitom Chevrolet Corvette v sériovém provedení ZR1 dosáhl času 7 min a 26,4 s. Situace však bude možná ještě zajímavější, protože Suzuki zároveň potvrdil vznik úpravy VSpec. Ta standardnímu Nissanu GT-R ubere na hmotnosti, rozsáhlé úpravy se navíc dotkly brzdového systému. Tato verze však zatím do zápolení na Nürburgringu zatím nezasáhne. Suzuki se se svým týmem vypraví na Nürburgring v půli příštího měsíce, aby zkusil své štěstí a zvedl pomyslnou laťku ještě výš.
Nissan GT-R