Video: Fantastický zvuk Mazdy 767B na okruhu Spa-Francorchamps

Pokud jde o okruhové závodní speciály automobilky Mazda, asi nejznámější je model 787B, který vyhrál v roce 1991 čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Nejen, že to bylo jediné vítězné japonské auto na tomto okruhu, ale také doposud jediné auto, které zvítězilo s jiným než klasickým pístovým motorem.

Wankelův motor s rotačním pístem patří k automobilce Mazda od roku 1967 a na závodních tratích se dokázal prosadit, i když se nikdy nepodařilo překonat jistá konstrukční omezení jako například utěsnění pístu a vysokou spotřebu oleje. Ovšem v závodním autě jde především o výkon.

Mazda 767B z roku 1988 je méně známý a méně úspěšný předchůdce dnes už legendární 787B. K pohonu používal čtyřkomorový Wankel s označením 13J o výkonu kolem šesti stovek koní. Vy si teď můžete vychutnat naprosto fantastický zvuk tohoto motoru. Až si říkáme, jestli by toto video nemělo být chráněno rodičovským zámkem a publikováno až po 22. hodině.

Záběry jsou ze závodu Spa Classic z letošního května. Max a Moritz Wernerovi dovezli svou Mazdu 767B 003 celkově na solidní sedmé místo. Dovede si představit tu podívanou na uřvaná monstra skupiny C, která se každou chvíli snaží svou posádku zabít? Dřív se prostě závodilo jinak a řidiči takových aut si zaslouží maximální respekt.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud